Vad gör vi? Del CLXXXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.

athena_arabians

Trådstartare
Jag sitter och jobbar och har ohyggligt gulligt sällskap medans jag gör det:

DSC_5527.JPG
 
Har lovat en granne i byn att kvällsfodra så jag väntar bara på att klockan ska bli dax, sen ska jag ta lite glögg och sitta i soffan bredvid brasan i kaminen innan sängen. :d

Känns som väderomslaget gjort att kylan slagit in i huset, rätt vanligt men irriterande och varulven verkar mest bädda med sin förtidiga julklapp. . :cautious:
 
Alltså, jag har så fina elever. 😍 Haft en sådan där energigivande dag på jobbet med positiva elever, mycket skratt och högt i tak. Älskar't! (Feel free att påminna mig om det nästa gång jag haft elever som betett sig som... ja... 😅)

Har dessutom gått hela dagen och trott att det är måndag, så när min kollega påpekade att det ju faktiskt var fredag så var det som att få en present. 😂
 
Det känns som att migrän är på väg med full kraft. Vill INTE! Har tagit värktabletter och hoppas på att det försvinner istället för att blomma ut i fullskaligt anfall. Tog mina sista Alvedon och har rotat igenom lägenheten efter fler som jag trodde jag hade, men icke sa nicke!

Har inte ätit sedan i morse vid 7 och sitter med en vörtbrödsmacka med leverpastej bredvid mig som jag på något vis ska få i mig, trots att matlusten försvann i takt med migränkänningen. Vid sådana här tillfällen skulle jag vilja ha något lätt, typ näringsdryck eller något, så jag inte hamnar i ond cirkel som nu. Nu förstår jag också varför jag sovit i kväll liksom.

MEN, på det positiva planet. :) Jag har jobbat. I dag sysslade jag inte med remisser, jag gillar faktiskt den sysslan, många sekreterare gör inte det har jag förstått, men jag tycker att den är trevlig ändå. Vet att "Mina" läkares listor på tidigare jobb alltid var up to date vad gäller detta eftersom jag höll efter, en kul uppgift att bryta av med. Viktig också. Speciellt där, på en VC som jag jobbade på då. Vill inte att patienter ska hamna mellan stolarna, glömmas bort osv utan skickar jag en remiss-på uppdrag av läkaren som det ju är, så vill jag veta om patienten blir omhändertagen och får hjälp. Skulle kunna prata mig varm om det här! :heart Så bäst jag bryter! ;) I dag skrev jag istället, blev en del skrivet också, gick som på löpande band, kändes riktigt bra! Ytterligare en sak som skiljer mig från en del andra är att jag gillar långa diktat, jag gillar ju att skriva så samma går ju bara av farten när man väl sitter där. :D

Efter jobbet badade jag med en kollega som haft semester i två veckor. Vi skulle simma men satt istället enbart i bubblorna i drygt en timme. Det var varmt, skönt och avslappnande! Simning är nyttigt och bra och blaha liksom men vad tusan, att bubbla kändes mer lockande i dag. Det regnar ute, snön smälter bort, det är ashalt och trist, men FREDAG! Vad som fattades var nog ett glas gott och något gott att äta- i mitt fall ett glas pepsi max, i hennes ett glas rött gissar jag :D Men det passar sig nog inte i en simhall. :D

Därefter blev det en snabb runda till ICA för att handla lite, kvällsmat för hennes del och mer köttfärs och öl för min del för att i morgon göra frikadeller till julknytiset på jobbet. De jag gjorde i går blev bra, men lite mörka, men de smakar gott och funkar ju till mig till jul! Ändå ett lyckat första försök!

Ville ha julostchips men det fanns inga, så tog två lussekisar istället. Så besviken! :( Och vörtbröd, men blir inte klok på vilket bröd som är gott här när man inte kan köpa Skånes goda vörtbröd.
 
Liten uppdatering från mitt senaste inlägg om snubben som var här och hotade mig och hunden

Uppslutningen i vår lilla community och neighborhood watch har varit fantastisk.
Vänner har kommit förbi efter jobbet för att checka, vissa har skickat meddelanden. Mina chefer som bor några 100 meter ner på samma väg har tagit kvällspromenad förbi mitt hus varje kväll och igår meddelade dom mig att killen är bannad från vår arbetsplats (1 av 2 bensinstationer här på ön).

Sambon är fortfarande bortrest och ska komma hem Tisdag em men det blir nog Måndag för det hänger en cyklon ute till havs som beräknas landfall onsdag. Så de lär packa och åka direkt efter golfturneringen på söndag..

Jag mår bra. Sover dock på soffan, alla dörrar låsta och grindar barrikerade. Hoppar till för minsta ljud eller om hunden verkar höra nåt jag inte hör osv.
Ok men ändå inte typ.
Sover mer på dagen än natten
 
Jag smälter middagen och funderar på om jag ska titta på hästhoppning eller sista avsnittet av min serie först. Samtidigt kan jag inte bestämma mig för om jag vill ha choklad eller Ahlgrens bilar som snacks till nämnda tittande. Ack, dessa livets svåra val!
 
Migränen har backat lite. Har fortfarande ont, är äckligt yrslig och illamående, men har nyss ätit halva mackan som stått bredvid mig. När medicinen kickade in kom matlusten lite kände jag. Men kunde bara få i mig en halv, spionen fick resten (jag pelade bort russinen åt honom dock, de åt jag själv, de är ju goda!) så nu är vi båda nöjda. Eller ja, jag borstade lite päls som han fäller så han blev fort missnöjd igen, världens mes som han är. Eller en massa päls, fattar inte varför han fäller nu igen men mängder! Förra gången var det nog ythåren och nu underullen.

Ska snart gå och sova igen, hoppas på att migränen fortsätter sin väg på tillbakagång!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid När jag var ungefär 12-13år gick jag något år eller två kurser i tävlingssimmning, det dödade effektivt all glädje även i den...
2
Svar
20
· Visningar
932
Senast: Badger
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter som vanligt och jobbar. Igår somnade jag på soffan och katten somnade på mig.
99 100 101
Svar
2 012
· Visningar
68 939
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
68 226
Skola & Jobb Jobbar som timvik idag men får knappt några timmar alls, så ekonomin är ju katastrof. Det har varit jättemycket strul från start med...
2
Svar
25
· Visningar
1 533

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp