Vad gör vi? Del CLXXXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Visst fan du har ju flyttat 🙈 :o
Jag som alltid babblar nästan oavbrutet om Sörmland och Nyköping trodde att typ alla visste det :D Men sånt ska man inte ta för givet hahahaha :D Japp, jag svek Skåne för Sörmland :D Ett bra val, spionen trivs bättre, tycker jag mig uppleva, och jag också förstås även om jag är ensam utan familjen. Vissa val är inte perfekta, men måste på något vis göras, det kändes som ett svårt beslut, men i backspegeln var det helt rätt. Priset för det är högt just nu, men jag misstänker att på längre sikt jämnar det ut sig mer för mig.
 
Bakat rullrån för första gången!

20231225_154727.jpg


Jätteroligt. 😍
 
Glass om du har hemma?
Har hemma men funkar tyvärr inte, han vill inte ha.
Sonen är mycket selektiv med mat även i vanliga fall, men ännu värre när han är sjuk. Jag har testat allt jag vet att han tycker om - både i mat-, kak-, godis- och glassväg, men det är tvärstopp. Han vill, men fixar inte känslan av att äta när han är sjuk. En halv pepparkaka och 2dl popcorn är dagens resultat.
Som tur är så dricker han bra, så får i honom juice, Festis och te (med mjölk och honung), så lite energi får han ju i sig i allafall. Men absolut inte tillräckligt. 😞
 
Har hemma men funkar tyvärr inte, han vill inte ha.
Sonen är mycket selektiv med mat även i vanliga fall, men ännu värre när han är sjuk. Jag har testat allt jag vet att han tycker om - både i mat-, kak-, godis- och glassväg, men det är tvärstopp. Han vill, men fixar inte känslan av att äta när han är sjuk. En halv pepparkaka och 2dl popcorn är dagens resultat.
Som tur är så dricker han bra, så får i honom juice, Festis och te (med mjölk och honung), så lite energi får han ju i sig i allafall. Men absolut inte tillräckligt. 😞
Buljong?
 
Lite jobbigt att gå i. Tycker ju jag, men inte spiondjuret, han är helt vild! När det är så här, snö alltså, går han och gnäller och har sig tills jag låter honom springa lite, då skuttar han omkring och har sig som en dåre.
Själv är min ork totalslut just nu, ska nog ta mig en skinkmacka ändå. Blir ingen middag och orkar inte dra fram någon mer avancerad mat. Mår faktiskt riktigt dåligt och kissade till och med på mig i morse helt oförberett. Hade inte planerat för dusch just då, men nöden har ingen lag (Ha! Ha!), då slipper jag göra det i kväll, vilket ju är positivt i och för sig.

Väntar på att klockan ska bli kvällsrunda för spion för att kunna gå och sova för natten...

412719133_10160213827023877_6899429051391463702_n.jpg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid När jag var ungefär 12-13år gick jag något år eller två kurser i tävlingssimmning, det dödade effektivt all glädje även i den...
2
Svar
20
· Visningar
925
Senast: Badger
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter som vanligt och jobbar. Igår somnade jag på soffan och katten somnade på mig.
99 100 101
Svar
2 012
· Visningar
68 921
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
68 192
Skola & Jobb För tillfället jobbar jag 25% och tycker jobbet är skittråkigt. Jag sitter och tittar på klockan medan jag jobbar och räknar ner tiden...
15 16 17
Svar
333
· Visningar
22 831
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Dressyrsnack 17
  • Uppdateringstråd

Omröstningar

Tillbaka
Upp