Vad gör jag o mina bukevänner?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det ar dags att ta ut hundarna for sista rastningen for dagen. I morgon blir det hardjobb med traning av B&T har hemma och sedan sparning for mina pa eftermiddagen. Och jag MASTE verkligen ta tid for att stada mitt kontor. :banghead:
Naja ... lite i taget sa blir det nog bra.
 
Pluggar matte. Fattade något faktiskt :laugh:
Ett snabbt kapitel nu så är på sista uppgiften som krånglar till hälften så maken sitter och luskar nu och undervisar mig sen (:heart honom ggr 1000 :love:)

Sen tror jag att jag ska försöka komma iväg och simma idag. Inte hunnit under veckan och känner mig som en latmask men plugget måste givetvis gå först.
 
Pluggar matte. Fattade något faktiskt :laugh:
Ett snabbt kapitel nu så är på sista uppgiften som krånglar till hälften så maken sitter och luskar nu och undervisar mig sen (:heart honom ggr 1000 :love:)

Sen tror jag att jag ska försöka komma iväg och simma idag. Inte hunnit under veckan och känner mig som en latmask men plugget måste givetvis gå först.

Araberna är inte fullt så jävliga idag då? ;) :D

Matte brukar bli lättare när man väl knäckt koden sas, sedan flyter det på rätt bra :)
 
Araberna är inte fullt så jävliga idag då? ;):D

Matte brukar bli lättare när man väl knäckt koden sas, sedan flyter det på rätt bra :)

För att få det att flyta på så har jag en del koder att knäcka :p
Nu läser jag ju upp 2 terminers kurser på 10 veckor så det går i en stressig takt. Hade jag haft längre tid på mig att träna så hade ju resultatet blivit bättre men jag hinner tyvärr inte dra ut på det..

Men nu knäckte jag uppgiften själv innan maken :banana:
 
Ssshhhh ... jag sitter och smyger for att hinna dricka nagra munnar kaffe till innan jag startar dagen. 4 hundar ligger och stracker pa sig (De sover i sovrummet sa det ar ingen hemlighet nar jag gar upp) och bara vantar pa att jag ska komma och meddela att dagen's forsta traningspass ska starta. :cautious:
Traning AR roligt ... men den kraver sin insats fran mig och jag kanner mig inte riktigt vaken annu ... men valpen har vaknat :banghead:
 
Håller på att tvättar, finns det något tråkigare och jobbigare? Springer upp och ner till tvättstugan. Blech. Dessutom tvättade jag kattens igloo idag och kör därför en rengöringsomgång pga galna tanter (förlåt @tanten ) om några små bruna katthår råkat fastna. Eftersom hälften av människorna här i huset har hund eller katt måste de ha mycket att göra med att kontrollera tvättstugan. Man tycker att människor skulle ha bättre saker för sig. Smög upp med den våta igloon så får den torka här hemma och jag riskerar inte att någon får syn på den

Ett exempel. En av de ah, äldre damerna, har med sig en egen tvättrasa för att torka av tvättmaskin och torktumlare. Hon kan inte lita på de trasor som finns i tvättstugan. :meh: Ett annat exempel. De vet vilken tvättcylinder som tillhör vem i huset. Jag brukar ta med mig min upp igen eftersom jag aldrig kommer ihåg numret, men när vi råkade träffas, tack och lov inte när jag tvättade igloon, så studerade hon den noga för att komma ihåg vems cylinder det är.
 
Skrattade nästan ihjäl mig åt hästen när vi kom hem från hovslagaren. Då hade hon varit iväg sammanlagt i ca 4 timmar, inklusive restiden. Hon tar en tugga hö när hon kommer in i hagen, men sedan bara far hon iväg. Till bajsstället såklart..... :rofl: Sedan står hon där och bajsar och tuggar på tuggan hon har i munnen, för att sedan komma springandes tillbaks till maten igen. Är man ordentligt så är man..... :D Detta är även hästen som ALLTID bajsar inom ett område på ca 50 cm i boxen. Gärna alla högar staplade ovanpå varandra. Enkel att mocka efter :up: !
 
Cyklade till arbetsterapeuten idag. Lättare idag än senast då hon äntligen förstod att jag inte vill jobba med djur eller inom vård. Eller lokalvårdare (svårt med tanke på att jag klarar knappt av att städa min toa (vilket jag gör men med mycket ångest).

Iaf, jag skulle göra några praktiska övningar. Egentligen var det på tal om bakning men det sade jag nej till. Fick istället sortera post och skruva ihop en pall. Var rätt underhållande att sortera post. Med pallen fumlades det lite (darrande händer och tappade insexnyckeln några gånger) men det berodde nog mest på att jag kände mig väldigt iakttagen :D

Blev också uppskriven på en "kurs".
Hon ville jag skulle börja dagsjukvården igen men det blir svårt, fortfarande inte förlåtit två av ledarna pga vännens självmord. Deras agerande mot henne var inte rätt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Och visst ja, jag är ju så aggressiv och otrevligt enligt rara bukevänner som jobbar som byråkratiska tjänstemän, att de inte vågar...
Svar
2
· Visningar
1 026
Senast: IngelaH
·
  • Artikel
Dagbok Jag älskar Bella, hon är en jätterolig hund! Men jag saknar så extremt mycket att ha ett litet plåster som hela tiden är med mig...
Svar
5
· Visningar
366
Senast: Lyan
·
  • Artikel
Dagbok Det ligger snö utanför. Allt jag tänkt göra ute har fått skjutas på tills det blir bättre väder. Det enda jag kan komma på att göra ute...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
8 004
Senast: ameo
·
L
  • Artikel
Dagbok Igår fick jag reda på att en person är död. En som jag har känt i nästan hela mitt liv iallafall som jag kommer håg. Hon är två år yngre...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 516

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp