Bibliotek?
Ska kolla där. Har bara inte haft tid än.
Men jag har svårt att se vad det skulle ge som jag inte redan vet.
@Shudde tja,alla mina kontakter jobbar typ i vård och skola, ingen har någon som helst anknytning hit.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Bibliotek?
@sthu Ibland går det ju att förhandla bort uppsägningstiden, om man har en schysst chef. Det låter ju inte som att det skulle bli panik på jobbet om du försvann, med tanke på hur lite ni har att göra?
Har du sett att Stadium i grannstaden (V...) söker säljare, det kanske vore något?
Jo, det skulle bli panik för kollegan vägrar städa mitt ena objekt..
Egentligen är jag inte så pigg på handel men det är bättre än här.
Men vad löjligt.. Du kan inte be om att bli omplacerad tills vidare?
(sorry om det redan tagits upp i tråden, jag har inte läst hela)
Socionom och sociologi är ju helt olika utbildningar och yrken. Vilka jobb tänker du att en sociolog får?Jag hade läst socionom, eller sociologi, verkar finnas hur mycket jobb som helst och verkar vara ett intressant yrke också![]()
Socionom och sociologi är ju helt olika utbildningar och yrken. Vilka jobb tänker du att en sociolog får?
En socionom har läst socialt arbete. En sociolog har läst sociologi. Helt olika ämnen. Men absolut, det är sådan brist på socionomer att de ibland får anställa okvalificerad personal, och då väljer man väl hellre en sociolog än en snickare, t ex.Min kompis fick jobb som handläggare iallafall, vilket många socionomer också kan få?
Har inte jättekoll![]()
@Hyacinth jag tänker ungefär likadant. Med tillägget att jag vill ha ett jobb där jag trivs.
Hade det inte varit för de där uppsägningsmånaderna och att jag blir utan akassa hade jag sagt upp mig.
Man kan trivas bättre än man tror på otippade arbetsplatser.
Man kan trivas bättre än man tror på otippade arbetsplatser.
Och även om man kan fejka inför patienterna/brukarna/kunderna så kommer det att lysa igenom att man inte vill vara där ö.h.t. Så jag håller med dig.Fast människor som inte alls är det minsta intresserade av vårdyrken, ska imo absolut inte jobba med människor på det viset. Man får ju tänka på patienterna/brukarna/kunderna också. Hur "kul" är det för dessa människor att ha en vårdare som vantrivs med att jobba med dem, för att de är som de är liksom?
Finns det något, hur litet det än må vara, som kan få dig att inte vantrivas i lika stor utsträckning på ditt nuvarande vik? Ljudböcker, poddar, meditation, lära dig ett nytt språk? Något som distraherar och får tiden att gå.
@Alexandra_W jag har redan sagt att jag inte är intresserad av att fortsätta. Vikariatet blir inte förlängt, hon jag vikarierar för är redan tillbaka men på en annan plats för tillfället. Det är lite rörigt det hela..
AF har aldrig krävt att jag ska söka vård förut, varför skulle de göra det nu?
Jag har jobbat som liknande administratör förr och trivdes väldigt bra med det.
Att jobba med människor och att ha kontakt med människor ser jag som två helt olika saker.
Jag har sommarjobbat i tillverkningsindustri förr, jag vet vad det innebär och det har aldrig lett vidare till mer än typ fylla på material..
Jag menar inte fylla på förråd arbete inom industrin. Samtidigt så om ni har många industrier där, och du inte arbetat där så har du väl ingenting att förlora?
@majola det gjorde mig deppig, jag känner inte 30 pers häromkring. Jag ser inte riktigt hur det skulle hjälpa heller? Visst visst, bygga kontaktnät och nätverka, men hur hjälper det när kontakterna blir 40 mil bort?
Då siktar du in dig på administratörer. (I Bolles bok behandlas detta ganska utförligt, att även om man är administratör så har man ju vissa förkärlekar - det är skillnad på att jobba inom industrin, på ett sjukhus eller på en bank osv, även som adminstratör)Jag bryr mig dessutom inte om branschen utan om arbetet i sig. Administratör tex kan ju jobba varsomhelst.
Ja jag är bitter. Det är måndag morgon och jag måste gå till ett jobb jag avskyr.
Ja den har ju onekligen fått bra kritik och beskrivs som en bibel. Jag är skeptisk men får jag tag i den ska jag läsa den. Slut hos de bokhandlar jag kollade.
Ska kolla där. Har bara inte haft tid än. Men jag har svårt att se vad det skulle ge som jag inte redan vet.
tja,alla mina kontakter jobbar typ i vård och skola, ingen har någon som helst anknytning hit.