Äggproteinpulver är ju bra när man inte tål mjölk. Inget konstigt.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Äggproteinpulver är ju bra när man inte tål mjölk. Inget konstigt.
Du är för ungKonserverad potatis är mitt bidrag. Vem har nytta av/använder det?
Jättebra med äggvita på flaska när du ska baka marängFärdigknäckta ägg på flaska!
Att man kan köpa äggvita och äggula separat är smart men sedan finns det flaskor med dem bägge också. Har alltid undrat vem som köper det istället för hela ägg?
Hittat i second hand-affär: En rad med halva trägaljar inklusive kroken monterade på en planka, alltså så att de sticker rakt ut. Snyggt målade och fanns flera stycken men jag kan inte förstå vad man ska ha dem till. De såg ut som att de skulle sitta på väggen i en hall men man kan ju inte hänga nåt på dem eftersom det är en planka där man skulle hänga andra axeln?
Milennials som inte kan skala potatis?![]()
Var "finmat" på 60-talet. "Färsk potatis året om". Jag avskydde det.Konserverad potatis är mitt bidrag. Vem har nytta av/använder det?
Jättebra med äggvita på flaska när du ska baka maräng![]()
Jag brukar köpa t ex laxhuvuden för att koka buljong. (Kom att tänka på en livsmedelsaffär i Tallin under Sovjet-tiden där ett ensamt gammalt torskhuvud låg i den bemannade kyldisken. Inspirerade inte till köp)Hela fiskhuvuden.Äter man fiskhuvuden verkligen? Köper och ger till sina katter?
Jag har använt det på jobbet nån gång ( kock) men då är det i såna mängder att det liksom blir värt det.Äggvitan fattar jag vitsen med! Det var flaskan som innehöll hela ägg, dvs både gulan och vitan jag undrade över
Jaha, jag fattade inte hur ägg skulle användas istället för mjölk liksom. Proteinpulver är inte vanligt förekommande i min begreppsvärld.Vad? Proteinpulver går ju att köpa som vassle, soja, ägg osv.
På den tiden de flesta (även utan att odla själv) mer eller mindre långlagrade i egna källaren så hade man kanske inte så kul potatis till vardags fram på våren. Så det relativt sett faktiskt var fest med konserverat.Var "finmat" på 60-talet. "Färsk potatis året om". Jag avskydde det.
Vi använder bara tahini i hummus, tycker det är tråkigt i sig!
*knapplån*
Hela fiskhuvuden.Äter man fiskhuvuden verkligen? Köper och ger till sina katter?
Färdigknäckta ägg på flaska!
Att man kan köpa äggvita och äggula separat är smart men sedan finns det flaskor med dem bägge också. Har alltid undrat vem som köper det istället för hela ägg?
Vi använder bara tahini i hummus, tycker det är tråkigt i sig!
*knapplån*
Hela fiskhuvuden.Äter man fiskhuvuden verkligen? Köper och ger till sina katter?
Min mormor ääääälskade att äta fiskhuvuden. Det var den bästa biten på fisken påstod hon. Jag tyckte det var så onödigt jobb för så lite så jag orkade inte ens smaka, kommer jag ihåg.
Fiskhuvuden kokar man buljong på, blir jättefin fiskbuljong!Vi använder bara tahini i hummus, tycker det är tråkigt i sig!
*knapplån*
Grönt tillplattat ris har jag aldrig sett. Vad heter det?Köpte en påse med grönt (tillplattat) ris. Och nu vet jag inte riktigt vad jag ska göra med det. Att det används till efterrätter i sydostasien har jag lyckats lista ut. Men de recept jag hittat var antingen svåra att förstå eller ... inte så inspirerande. Någon som har ett bra recept?
"green flat rice".Grönt tillplattat ris har jag aldrig sett. Vad heter det?