hastflicka
Trådstartare
Ja, som rubriken sager. Vad gor man med plommonen nar man har ett par trad fulla med sma ganska syrliga frukter?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja, som rubriken sager. Vad gor man med plommonen nar man har ett par trad fulla med sma ganska syrliga frukter?
(fast det gör vi iofs på allt...).
Paj! Plommonkaka!Ja, som rubriken sager. Vad gor man med plommonen nar man har ett par trad fulla med sma ganska syrliga frukter?
Gasp, äta!?Utöver det som redan sagts så går de att torka också. Och, wild and crazy, äta råa!
Gasp, äta!?(önskar jag hade fått plommon i år) Jag åt helt fräckt upp alla mina hallon stående i busken. Säkert flera dl om dagen
medan jag skämdes lite över att jag inte gjorde sylt på dem.
Gjorde marmelad på alla plommon jag orkade ta tillvara på, gjorde en batch med 1 citron per kilo plommon också, syrligheten blev amazing![]()
Håller med, gärna recept i tråden.Du har inte nagot mer exact recept?![]()
Du har inte nagot mer exact recept?![]()
Håller med, gärna recept i tråden.![]()
Man kärnar ur dom och sätter vinJa, som rubriken sager. Vad gor man med plommonen nar man har ett par trad fulla med sma ganska syrliga frukter?
Allt later jatte gott ... men RECEPT ... pretty please
sarskilt likorer behovs det recept pa.![]()
Jag gör marmelad! Eller, sylt, då (min brittiske man menar att bara citrusfrukter kan bli marmelad...). Plockar dem gärna lite omogna. Sylten blir ljuvligt syrlig och såååå god!! Jag gör enbart på lila/blå plommon men tror de gula också blir goda. Lyckans ost!!!