Vad gör ni? Del 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Äsch 1 mil är ju ingenting! Det tar ju knappa 10 min ;)

Ja men som tur var så skulle inte sambon jobba övertid så han fick en liten inköpslista istället så jag slapp åka. Får väl offra mig och hämta posten istället, tar ca 5 min att gå :laugh: Vi har känt varandra i över 5 år och att plocka in posten är något som han gärna förtränger till den milda grad att brevbäraren skriver lapp "töm brevlådan" :meh: :laugh:

O_o O_o

O_o O_o O_o O_o

Ok, härmed BEORDRAS du att ta dig hit nästa gång du är i Dalarna! Jag fixar rökta räkor (inga problem mitt i vintern, jag har ju egen rök) och de är så sabla goda att du får in snitsen på ingen tid eftersom du vill äta så många som möjligt så fort som möjligt :D

Tänk på att är de riktigt röda under skallen har de rom där och den är :d låt bara bli den väldigt mörkröda blåsan som finns under rommen, den är besk (den går inte att ta miste för rom).

r%C3%A4kans%20livscykel%20400.jpg
Rökta räkor är underbart! Borde passa på att äta lite nu när jag är på västkusten.
Och detta gnälliga barnet! Det blir ingen tv!

O_o O_o

O_o O_o O_o O_o

Ok, härmed BEORDRAS du att ta dig hit nästa gång du är i Dalarna! Jag fixar rökta räkor (inga problem mitt i vintern, jag har ju egen rök) och de är så sabla goda att du får in snitsen på ingen tid eftersom du vill äta så många som möjligt så fort som möjligt :D

Tänk på att är de riktigt röda under skallen har de rom där och den är :d låt bara bli den väldigt mörkröda blåsan som finns under rommen, den är besk (den går inte att ta miste för rom).

r%C3%A4kans%20livscykel%20400.jpg
Alltså, jag tycker ju egentligen inte om räkor :rofl: Dock gick detta ner, för det var ju en massa annat gojs, så ska göra mig ett försök nu. Jag fick nog in snitsen rätt bra på skalandet, men första 10 räkorna rynkade jag på näsan och vågade knappt ta i dom :cautious::rofl: hurvida det är nå rom eller inte i, det kan jag inte svara på, jag tittar inte så noga :angel:

Alltså, jag tycker ju egentligen inte om räkor :rofl: Dock gick detta ner, för det var ju en massa annat gojs, så ska göra mig ett försök nu. Jag fick nog in snitsen rätt bra på skalandet, men första 10 räkorna rynkade jag på näsan och vågade knappt ta i dom :cautious::rofl: hurvida det är nå rom eller inte i, det kan jag inte svara på, jag tittar inte så noga :angel:

Jag brukar äta dem på baguette med creme fraiche och rödlök (när jag inte bara vräker i mig rakt av då :angel:). Särbon brukar göra någon röra av rödlök, majonäs och creme fraiche (båda fullfeta :crazy:) men det funkar inte så bra med min figur som förhoppningsvis ska bli mindre :cautious:

Ja, särbon brukar också vräka i sig dem utan tillbehör också :angel:

Har shoppat idag. Roliga grejjer, syl, remskärare och lite annat :D
Nu... Diskberget kanske? :meh: Gå ut med sopor?:cautious:
Varmt bad är inplanerat ikväll. Har haft halsont nu i snart två dagar - så jag tänkte att ett bad, en god bok och så en varm kopp med te och lite honung i skulle kunna göra susen :idea: (om inte annat så skadar det inte)

Hoppas att sambon hittar ramar till köket, så vi kan välja ut 4 st gamla Husmodern att hänga upp väggen. Tror äldsta tidningen är från 20-talet, sambon hittade dem på loppis för många år sen och köpte som kul retrogrej :)

Citat från internet

"Husmodern var en svensk tidskrift "för de svenska hemmen" som gavs ut mellan 1917 och 1988. Den grundades (1917) av hemkonsulenten Thora Holm och journalisten Elsa Nyblom.

Tidningens ursprungliga syfte var att lära de svenska kvinnorna hushållning under första världskrigets kristid, men sedan den 1920 övertagits av Åhlén & Åkerlunds förlag växte den och kom att innehålla information och diskussion inom hemmets alla arbetsområden, hushållsekonomi, barnuppfostran m.m. Från 1960-talet och framåt utvecklades den alltmer till en ordinär damtidning med efterhand allt större inslag av kändisjournalistik. Den var under lång tid en av de mest populära svenska veckotidningarna och nådde sin största upplaga på c:a 290 000 exemplar/vecka omkring 1970"

Jag brukar äta dem på baguette med creme fraiche och rödlök (när jag inte bara vräker i mig rakt av då :angel:). Särbon brukar göra någon röra av rödlök, majonäs och creme fraiche (båda fullfeta :crazy:) men det funkar inte så bra med min figur som förhoppningsvis ska bli mindre :cautious:

Ja, särbon brukar också vräka i sig dem utan tillbehör också :angel:
Ja jag har geggat ihop avocado lite majonäs, rödlök och paprika, och sen räkorna till det, då smakar det inte så mycket räka :p

Sitter pa en rastplats efter I-5 och har precis tagit mig ut ur Californien och in i Oregon. Nasta pass over "the Cascades" bergskedja tror jag ar det hogsta innan jag ar over helt ... det ar ett evigt upp och ner i alla handelser. :p I dag kommer jag fram till Sonerna i Portland och det ser jag verkligen fram emot. :love:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 382
Senast: Edla
·
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel... 2 3
Svar
58
· Visningar
14 160
Senast: LovingLife
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
2 200
Senast: kma
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära... 2
Svar
24
· Visningar
8 750
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Tråden för spår