Vad gör ni? Del 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
2.5 år till :) Jag har vilda planer på att hitta ett mer permanent boende om typ ett år, när jag faktist är här lite mer permanent.
Haha okej! Måste vara jobbigt att inte ha nått permanent än? Är det utbildning eller jobb? Har förstått det som att du är på nån typ av labb/forskning?

--------
Ätit sen lunch, blev soppa, Kelda's tex mex soppa, riktigt god! Nu knaprar jag på nachochips (ekologiska!) och tittar på Criminal Minds. Shemar Moore är ju så satans snygg! :love::bow::d
shemar-moore-spl389154_021-cropped.jpg

Haha okej! Måste vara jobbigt att inte ha nått permanent än? Är det utbildning eller jobb? Har förstått det som att du är på nån typ av labb/forskning?

--------
Ätit sen lunch, blev soppa, Kelda's tex mex soppa, riktigt god! Nu knaprar jag på nachochips (ekologiska!) och tittar på Criminal Minds. Shemar Moore är ju så satans snygg! :love::bow::d
Jag gillar också den serien.men han är lite för mkt biff för min smak. För mkt muskler.

--------

Jag hade permanent på campus fram till i Januari, sen sa jag upp det. Fick erbjudande om permanent på campus igen för det här läsåret men sa nej. Jag är borta från Singapore så mycket just nu att det inte är ekonomiskt försvarbart att fortsätta betala hyra här när jag måste betala hyra vart jag nu är också (t.ex. så var jag under sex månaders perioden Mars-September enbart i Singapore i två veckor). Nu är jag här i två månader sen är jag borta i över tre månader igen, nästa år är jag borta två månader av varje kvartal ungefär. Men ja, det är faktist riktigt stressande att byta boende konstant, tror jag snittade två veckor i en och samma säng under perioden tidigare i år.

Jag går min doktorand utbildning inom teoretisk biologi :) Så det forskas om grodor och jag försöker komma på bättre sätt att inventera eller hålla koll på dem helt enkelt. Oerhört dåligt med mer permanent forskning här i Asien, de flesta västerländska jobbar inom taxonomi och är enbart intresserade av att beskriva arter. Ingen ekologi eller förstående av populationer, de tycker att det är helt onödigt att jobba i ett område där man redan vet alla arter :banghead:

--------

Jag har en tendens att tycka bäst om skurkarna. :o Tyvärr brukar de inte vara med i särskilt många avsnitt...

latest

Freeflow alkohol buffe? Måste ju typ enbart funka här i Singapore där många, inte dricker?

I allafall, tar min inspiration från @tornblomma och satsar på kaos om ett par veckor vid en alkohol buffé ;)

Vännen hittade också en champagne deal ställe, ett glas S$20, sen går det ner med S$5 per glas efter det. Så 250kr för fem glas med champagne (eller mer om du är på det humöret).

Huvudvärk från helvetet (spänningsvärk så Alvedon gör inte ett skit) och biljäveln gick inte igenom besiktningen (jag har fan inte råd med mer nu! :cry:).

Skiter i allt och är på väg in i ciderdimman (som jag heller eg inte har råd med med tanke på bilen men det skiter jag faktiskt i nu).

Saknar :heart men det var underbart att få vakna bredvid honom iaf :love: Tassa var också nöjd att husse var hit, hon låg tryckt mot honom hela natten och när han rörde sig började hon superkurra :D

Huvudvärk från helvetet (spänningsvärk så Alvedon gör inte ett skit) och biljäveln gick inte igenom besiktningen (jag har fan inte råd med mer nu! :cry:).

Skiter i allt och är på väg in i ciderdimman (som jag heller eg inte har råd med med tanke på bilen men det skiter jag faktiskt i nu).

Saknar :heart men det var underbart att få vakna bredvid honom iaf :love: Tassa var också nöjd att husse var hit, hon låg tryckt mot honom hela natten och när han rörde sig började hon superkurra :D

Jag gillar den sista paragrafen! Inte den första.

Cider dimma kan vara bra ;)

Säger som @Inglorion gillar sista stycket :up: Ska ut till stallet om ca 45 min, efter det får jag gå in i vin och ciderdimmorna för första gången på.... Jag kommer inte ihåg när :p

<snip>
Jag går min doktorand utbildning inom teoretisk biologi :) Så det forskas om grodor och jag försöker komma på bättre sätt att inventera eller hålla koll på dem helt enkelt. Oerhört dåligt med mer permanent forskning här i Asien, de flesta västerländska jobbar inom taxonomi och är enbart intresserade av att beskriva arter. Ingen ekologi eller förstående av populationer, de tycker att det är helt onödigt att jobba i ett område där man redan vet alla arter :banghead:

Jag har just sett hundarna som utbildades for att hitta "porcupine" bajs, sa biologerna kan bedomma hur manga porcupine som finns i ett speciellt omrade.:cool: Just saying. :p

Tvätten inne på sin rätta plats, och sydde ihop lite "slattar" av jultyget som jag har påbörjat en julduk av. Ska väl bli nått roligt av det också, förmodligen nån typ av grytlapp :) Varför kasta tyg för ;) Nu hoppa i skor å jacka och åka ut till stallet och mocka å ta in, så jag får ta helg och också dricka vin!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 348
Senast: Edla
·
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel... 2 3
Svar
58
· Visningar
14 141
Senast: LovingLife
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
2 188
Senast: kma
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära... 2
Svar
24
· Visningar
8 744
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Bästa kloslipen?
  • Akvarietråden V