Vad gör ni? Del 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har aldrig sett amfibie bajs :D Så det är nog en bra star :D Har aldrig hört någon prata om bajs heller. Jag har sett orm bajs, det var typ inte mycket att hurra.

Jag har aldrig jobbat med eller haft grodor i fångenskap och jag gissar på att de bajsar väldigt sällan så därmed är det svårt att hitta eller använda bajs för forskning. Jag vet att de har provat med krokodiler men det var typ omöjligt eftersom de enbart bajsar en gång i månaden och bajset var för gammalt och hittades för sällan.

Fast du kan ju google "frog poop" så finns det lite bilder :D

Synd att det inte gäller sköldpaddor. Jag har haft vattensköldpaddor och de var de värsta bajsmaskiner jag någonsin skådat.

Jag tror de äter med grönsaker, krokodiler äter ju mest kött. Grodor äter ju också mycket protein så jag är inte förvånad om de också bajsar sällan (en gång i veckan kanske?). Ska fråga min kollega när han kommer tillbaka.

I south carolina utbildades hundar for att hitta gopher turtles, men da de bor i haligheter i marken var det ganska latt ... aven om metoden att trana hundarna var klart undermalig sa de hittade mest utflyttade haligheter som andra djur redan flyttat in i.:cautious:

Jag har aldrig jobbat med eller haft grodor i fångenskap och jag gissar på att de bajsar väldigt sällan så därmed är det svårt att hitta eller använda bajs för forskning. Jag vet att de har provat med krokodiler men det var typ omöjligt eftersom de enbart bajsar en gång i månaden och bajset var för gammalt och hittades för sällan.

Fast du kan ju google "frog poop" så finns det lite bilder :D

Jag har en afrikansk klogroda. :)Frodo heter han och lever i akvariet. Det blir rätt smutsigt med grodor så vattnet måste bytas men nån direkt avföring har jag inte hittat. Däremot blir det ju smutsigt vattnet jag slamsuger bort.

Tjoho tråden! :)
Mitt paket från @Trott väntar på uthämtningsstället :up: håll en tumme för att min mobil torkar upp tillräckligt för att sköta sig så att jag kommer åt smset med uthämtningsnumret :D telefonen gillade visst inte ångan när jag badade igår :angel: den vaknade bra efter ett tag på elementet på jobbet, men tappade kontakter med sim-kortet efter ett tag igen. Så nu får den ligga på elementet över natten :) tur att jag har jobbmobilen också, vill inte vara utan storytel!

@Squie - om du inte gjort nån drastisk förändring så antar jag att du är gräsänka? ;) Hoppas det går bra för den som rymt! För jag antar att han är till skogs?

Nu ska jag äta kvällsfika, hänga med er och titta på Hyacinth innan det är dags att återvända till Rosengädda :love: :D

@Squie - om du inte gjort nån drastisk förändring så antar jag att du är gräsänka? ;) Hoppas det går bra för den som rymt! För jag antar att han är till skogs?

Ja men...nu blev du ju så där himla jobbig igen. ;)

Yes, rymligen är på väg till skogs. Alldeles riktigt.

--
Kanske ändå ska göra ett försök med Immanuel Kant, vad karln tyckte var så himla bra o intressant, etc. Jag är ju mätt nu efter korv med bröd o en massa godis. Fast..det är ont om te..inte alls lyckat.

I morse åkte snickarna och gästhuset är "mitt" igen. Lite skönt att vara ensam på tomten inte behöva tänka på att vara klädd när jag passerar ett fönster :p

Det gick nog fort är de packade. Jag saknar ett örngott men har fått ett drapålakan. Två muggar har gått i kras men jag har å andra sidan fått ett kilo socker, två paket salt, några rödlökar, vitlökar och en massa kryddor i skåpet. :)

Det här med att jag gillar att ha full kontroll över mina hus är nog en följd av att jag var ensambarn?

Jag skulle egentligen åkt till en tingsrätt i norra delen av länet. (Vem f-n planerar en rättegång 13-16 en fredag? :mad: )
En kollega bad dock frivilligt om att ta den transporten om jag tog hennes omhäktningar. Jag ansåg det vara en utmärkt idé eftersom de två sista låg 15.00 och 15.30 och jag då säkert skulle hinna hämta på dagis i tid. Jo tjena. De körde en huvudförhandling före våra två omhäktningar och den drog såklart ut på tiden. Typ 45 minuter försenat kom vi in med den första omhäktningen :eek:
Nåja, de flöt på bra och vi slapp inpasseras efter den första omhäktningen utan bytte bara häktad i slussen :up: Jag blev avskriven 17.00 istället för 16.30. Skönt!

Imorgon är det dags att börja jobba igen. Börjar 05.45 och har åtta mil att köra så det är bara att ställa klockan på fyra. Snyft!
Nattinatt och trevlig helg :)

Helt ärligt... jag vill fan dö nu, den :devil: huvudvärken har inte gett med sig. Enligt särbon (:heart) skulle jag ta en whisky och gå och lägga mig. Får nog testa det, karleländet har ju rätt rätt ofta... :cautious:

Ger den sig inte efter en virre får det bli naprapat i nästa vecka :meh:

allt är lite oklart men jag tror att dä ä fääääst

12105233_502706886553906_994863375_n.jpg

Jga har alltså gått hem till en av gatans bohemer och dricker shots i hans gamla nedgångna 8-rummare haha kaozz :rofl:

Synd att det inte gäller sköldpaddor. Jag har haft vattensköldpaddor och de var de värsta bajsmaskiner jag någonsin skådat.
Fast, jag hade hört samma sak så jag var lite grining när maken kom hem med en vattensköldpadda för tre år sedan. Jag har än idag inte sett hans bajs :o

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 348
Senast: Edla
·
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel... 2 3
Svar
58
· Visningar
14 141
Senast: LovingLife
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
2 188
Senast: kma
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära... 2
Svar
24
· Visningar
8 744
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Bästa kloslipen?
  • Akvarietråden V