Vad gör ni? Del 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det börjar nog bli dags att sova. Ska lyckas väcka dottern lite skapligt tidigt imorgon eftersom vi har stämt träff med en av medryttarna klockan 7.30.

Min man spyyyyr och jag ber till gud att han typ ätit nåt olämpligt som inte jag och dottern ätit. Vill inte ha magsjuka :nailbiting:

Katterna sitter utanför badrummet med ögon stora som tefat och undrar vad det är som pågår :rofl:

Sitter med morgonkaffet och väntar på att hästarna ska äta upp så jag kan släppa ut dom. Även en dust med tvättmaskinen har jag hunnit med. Förhoppningsvis släpper den mina kläder i normalskick om en liten stund.

Har ni testat musfällan Super cat? Köpte två såna til stallet och tog 4 möss på 1-2 dagar. Väldigt effektivt och enkla att ladda om.

Nej, vi har såna enkla i trä. Sambon justerar alltid om dem så de smäller av en pust ungefär. Men igår kväll fångades två möss där vi lokaliserat att de kommit fram. Idag har inte sambon hunnit kika än, och nej jag tittar inte. En död mus är en sak men tänk om den bara är skadad. Jag har så svårt för djur med smärta och panik oavsett art :cry:

Men tack för tipset, vi ska köpa en jägarkatt idag så hoppas att hon kan ta några åt oss också. Jag har gärna sällskapsmöss som husdjur men vilda möss vill jag inte ha in.

Deppar ihop. Skulle ut och köra hästarna denna vackra söndag men finner att ena hästen är halt igen.
Tycker så synd om min lilla söta ponny:cry:

En död mus är en sak men tänk om den bara är skadad. Jag har så svårt för djur med smärta och panik oavsett art :cry:
.
Du kanske är sån som veterinären som hittade en levande mus i fällan under diskbänken och stängde skåpdörren igan. Hen funerade allvarligt på avlivningsvätska men gick till stallet istället. Vid återkomsten hade den avlidit.

temporary-image1445154837561_56235031e087c3264eab7bc3.jpg

Rätt dålig bild på huliganen men han fick sig en runda åtminstone även om han tyckte att den var för kort, men lugnt i början gör att man håller en hel säsong! :D

Helvete, jag tyckte att det kändes bättre i ryggen när jag var ute och gick, kom hem satte mig 10 min och höll inte på att ta mig upp... Jag fick gå med 90 graders vinkel till sängen och försöker nu räta ut mig. Nu har jag åtminstone kunnat räta ut benen... Jag som skulle behöva sitta och skriva i tre dagar nu... :(

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 342
Senast: Edla
·
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel... 2 3
Svar
58
· Visningar
14 140
Senast: LovingLife
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
2 188
Senast: kma
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära... 2
Svar
24
· Visningar
8 744
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Akvarietråden V
  • Valp 2025