Vad gör ni? Del 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltså vad jobbar du med? :p jag har så svårt att se en arbetsplats där man kan sitta med handduk :p (om du nu inte är i ett omklädningsrum för då förstår jag ju)

Satt vid alla mina skärmar här för att ha koll på tågen ;) Jag jobbar som tågklarerare, ungefär som en flygledare fast för tåg då. Arbetar alltid själv och man blir lite bekväm med att aldrig behöva visa hänsyn :o

Försöker ta mig i kragen och börja plugga till omtentan.
Men allt känns så jävla jobbigt.
Känner mig också dum i huvudet för fattar ej något och blir så jävla opepp.

Satt vid alla mina skärmar här för att ha koll på tågen ;) Jag jobbar som tågklarerare, ungefär som en flygledare fast för tåg då. Arbetar alltid själv och man blir lite bekväm med att aldrig behöva visa hänsyn :o
Aha spännande! Det är ett jobb man inte hör talas om eller tänker på. Iaf inte jag, trots jag pendlar nästan dagligen :o
Haha lätt att bli bekväm då :p tänk vad han ska ha och skvallra med jobbkompisarna ;)

Aha spännande! Det är ett jobb man inte hör talas om eller tänker på. Iaf inte jag, trots jag pendlar nästan dagligen :o
Haha lätt att bli bekväm då :p tänk vad han ska ha och skvallra med jobbkompisarna ;)

Jag varken visste eller tänkte på hur tågen tog sig fram innan jag sökte det här jobbet. Det är absolut världens bästa jobb :) Älskar både att jobba skift och friheten i att sköta mig själv.

Jag varken visste eller tänkte på hur tågen tog sig fram innan jag sökte det här jobbet. Det är absolut världens bästa jobb :) Älskar både att jobba skift och friheten i att sköta mig själv.
Behöver man nån särskild behörighet /utbildning för att jobba med det? :)

Behöver man nån särskild behörighet /utbildning för att jobba med det? :)

Du får utbildning via Trafikverket, ca 4-5 mån i Ängelholm och efter det praktik. Annars räcker det med godkänt gymnasium. Man får göra intelligens- och simultankapacitetstest innan man blir anställd.

Jag ger inga julklappar och får heller inga.
Jag tycker inte alls om julen men fascineras av de som gör det. Hela julen känns det som att jag står lite bredvid och iakttar och inte riktigt deltar eller kan förstå.
Någon som vill göra en psykoanalys på detta?:D
Jag ger inte så mycket/till så många, det är syskon (4 st) varav den yngsta på 5 får några fler som andra som är mellan 20-24 får varsitt för ca 100 kr var, föräldrar med respektive samt min farmor :) gillar julen och julpyssel :) och allt gott godis och bakverk man ksn göra :p
Hade dock gärna gett mer då jag gillar att köpa och slå in och ge julklappar :) men är man student å fattig så blir det vad det blir :p

men ger mig inte på någon analys av dig ;)

Jag erkänner att jag har börjat inhandla julklappar.
Jag skulle vilja säga att jag har börjat inhandla julklappar, jag säger varje år att jag ska börja tidigare... Men gör jag det? :banghead: I år är det dessutom inte en enda som önskar sig något...
Det stora barnet önskar sig presentkort för hon älskar att gå och handla själv, det yngsta barnets enda önskemål är tv-spel vilket han brukar få att min syrra med familj... Min mamma skulle visserligen behöva en container för att slänga saker i men jag tror att hon skulle ta illa upp... :angel:
Syrran med man är helt hopplösa att ens försöka hitta något till... Det bästa är att de ska få barn i november så jag kan åtminstone gå loss och köpa bebisgrejer... :love:
Maken önskar sig åtminstone saker men där får jag istället problemet att gömma dem om jag köper för tidigt så honom avvaktar jag lite med... :angel:
Sen har vi hans syrras barn och de brukar önska sig böcker, titlar strax före jul, beställa på adlibris så är det klart sen! :up:

Jag skulle vilja säga att jag har börjat inhandla julklappar, jag säger varje år att jag ska börja tidigare... Men gör jag det? :banghead: I år är det dessutom inte en enda som önskar sig något...
Det stora barnet önskar sig presentkort för hon älskar att gå och handla själv, det yngsta barnets enda önskemål är tv-spel vilket han brukar få att min syrra med familj... Min mamma skulle visserligen behöva en container för att slänga saker i men jag tror att hon skulle ta illa upp... :angel:
Syrran med man är helt hopplösa att ens försöka hitta något till... Det bästa är att de ska få barn i november så jag kan åtminstone gå loss och köpa bebisgrejer... :love:
Maken önskar sig åtminstone saker men där får jag istället problemet att gömma dem om jag köper för tidigt så honom avvaktar jag lite med... :angel:
Sen har vi hans syrras barn och de brukar önska sig böcker, titlar strax före jul, beställa på adlibris så är det klart sen! :up:

För mig är det enkelt vi är inte så många.
Till föräldragenerationen blir det UNICEF kort - förra året var det skolpaket till 40 barn. I år blir det något liknande

För mig är det enkelt vi är inte så många.
Till föräldragenerationen blir det UNICEF kort - förra året var det skolpaket till 40 barn. I år blir det något liknande
Jag skulle egentligen vilja ge något sånt till min mamma men hon skulle bli hemskt besviken... Jag skulle gladeligen få det av henne istället för att idiotiska presenter hon har köpt till mig genom åren, som tex parfymer till mig som får huvudvärk av starka dofter, samma överraskning varje gång när jag ber henne att ta tillbaka den och ge till någon annan som kanske tål dem... en annan intressant present kvar en stickad design halsduk, säkert skitdyr, men orden "ja du håller ju alltid på och stickar så jag trodde du skulle bli glad om du slapp" att det är min hobby har liksom inte gått in... :banghead:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 322
Senast: Edla
·
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel... 2 3
Svar
58
· Visningar
14 128
Senast: LovingLife
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
2 187
Senast: kma
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära... 2
Svar
24
· Visningar
8 740
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka