Vad gör ni? Del 8!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag försöker motivera mig till att i alla fall gå en promenad med hästen när jag har ont, inbilar mig att det kanske hjälper.

Idag har jag ont mellan skulderbladen, hoppas det släpper snart. Hoppas även att kroppen är mer samarbetsvillig i vinter än föra, för då hade jag så ont i perioder att jag trodde att ryggen skulle gå av och kunde inte ha byxor som att åt, för då fick jag ont i höfterna. Det var så illa så att läkaren funderar på fibro.
Jag tömkörde min tant idag, har lite små ont just nu, men kan bero på att jag suttit framför datorn större delen av dagen i brist på annat att göra. :/

Usch då, det där lät inge vidare direkt ju :(

Jo, det är ju det där med. Låter otäckt med ett hus som brinner, hur gick det för er?
Mycket otäckt. Brandkåren släckte, huset blev rök och vattenskadat, vi bodde borta några veckor medan huset sanerades. Avfuktaren och fläktarna fick vi leva med i flera månader.
Kunde gått så mycket sämre men vi hade tur:)

Mycket otäckt. Brandkåren släckte, huset blev rök och vattenskadat, vi bodde borta några veckor medan huset sanerades. Avfuktaren och fläktarna fick vi leva med i flera månader.
Kunde gått så mycket sämre men vi hade tur:)
Oh, det var ju tur.
Jag minns bara när mamma råkade glömma hundmat som man ska småkoka på spisen, så det förkolnande och hade rökfyllt hela huset. Ingen var hemma och hunden hade gömt sig under en säng. Mamma kom hem sen, minns att vi vädrade hela huset och det luktade pyton. Den där hundmaten luktade inte tårta i själv direkt och bränd luktade inte bättre, plus att vi ställde ut ättiksfat i hela huset. Jag klarar fortfarande inte av att känna ättiks doft utan att tänka tillbaka på den där läskiga dagen och tänka på vad som kunde ha hänt..... *ryser*

Nä, man får va glad att de inte blivit värre än det blev.

Oh, det var ju tur.
Jag minns bara när mamma råkade glömma hundmat som man ska småkoka på spisen, så det förkolnande och hade rökfyllt hela huset. Ingen var hemma och hunden hade gömt sig under en säng. Mamma kom hem sen, minns att vi vädrade hela huset och det luktade pyton. Den där hundmaten luktade inte tårta i själv direkt och bränd luktade inte bättre, plus att vi ställde ut ättiksfat i hela huset. Jag klarar fortfarande inte av att känna ättiks doft utan att tänka tillbaka på den där läskiga dagen och tänka på vad som kunde ha hänt..... *ryser*

Nä, man får va glad att de inte blivit värre än det blev.
Vet hur du känner det. Jag känner samma sak när jag känner lukten av kabelbrand.

Vart duktig och diskat och flyttat en mega hög med tyg från strykbrädan i köket till sin rätta plats i hyllan. Ska försöka få ordning här hemma igen ett tag, får se hur länge det håller :p
För övrigt är jag jättetrött och hungrig men vet inte vad jag ska äta :(

Vart duktig och diskat och flyttat en mega hög med tyg från strykbrädan i köket till sin rätta plats i hyllan. Ska försöka få ordning här hemma igen ett tag, får se hur länge det håller :p
För övrigt är jag jättetrött och hungrig men vet inte vad jag ska äta :(
Wohooo, jag har också varit duktig och diskat, men sen fick jag inte gjort mer... :rofl: vet inte riktigt vad som hände, var igång och tänkte att jag skulle dammsugit och städat toan men icke... nävål :turd: happens.

Jag tömkörde min tant idag, har lite små ont just nu, men kan bero på att jag suttit framför datorn större delen av dagen i brist på annat att göra. :/

Usch då, det där lät inge vidare direkt ju :(
Hoppas det känns bättre imorgon!

Min kropp är verkligen skit. Borde försöka bygga upp den, men dygnet har för få timmar.

Hoppas det känns bättre imorgon!

Min kropp är verkligen skit. Borde försöka bygga upp den, men dygnet har för få timmar.
Ja, det får vi verkligen hoppas. Ska jobba imorrn och då blir det till att dra pallar, så då måste ryggen stå pall... (whoops a pun) :laugh: Vete sjutton hur man översätter "pun" till svenska helt ärligt...

Och jag har tvärtom hellre dubbdäck på en bil nere i södra Sverige, när det smäller till och blir ren is på våra gator här nere så är friktsionsdäcken totalt värdelösa! Man glider bara med dom :crazy:

Min storasyster ansåg för något år sedan skrattade rått åt alla olyckor här nere när det var is överallt och man bara gled av vägen, hon ansåg att alla nere i södra Sverige inte kan köra bil för en dm snö är väl inga större problem att köra då. Men under snön som blåste runt var det ren blankis, snön polerade isen så det var som att köra på glas och då är det rent omöjligt att ta sig någonstans här.

Skönt att ni klarade er oskadda och att ni kom fram!

Beror på helt var man kör misstänker jag men visst, i min värld finns det inget som heter dubbfria vinterdäck :p

Jag hamnade i en km-lång kö utanför Rätan förra året (det gick att åka skridskor på 45:an!) och de bakom mig var från Sthlm med dubbfria. Jag började prata om att jag funderade på att vända och ta småvägar och de frågade om de isåfall kunde följa med. Jag tittade på deras däck och sa "Nej" :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Någon mer som har någon gammal trotjänare du vill hedra? Jag har min 2000kr laptop från 2014 som har fått nya plåster och en spjäla så... 2 3 4
Svar
79
· Visningar
3 352
Senast: Hermelin
·
Kropp & Själ Jag var och lämnade prover i slutet på januari pga min ME-diagnos. I slutet på förra veckan signerades mina provsvar av läkare, dock...
Svar
8
· Visningar
679
Senast: corzette
·
  • Låst
Tjatter Katten njöt i solen tidigare idag (jag njöt av den utomhus). 99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
67 166
Hemmet Ny tråd då jag upptäckte att den gamla var låst. Måste verkligen ta tag i att rensa bort sådant som förblir osålt på Vinted. Men blir... 26 27 28
Svar
547
· Visningar
15 337
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka