Vad gör ni med alla teckningar?

Bukefalos 30 år!

Pärlplattor kan man ju göra till kylskåpsmagneter, eller använda som underlägg. :)
Ja det är en bra idé. Barnens farmor är också väldigt kreativ och håller på att göra nån slags ”sagoskåp” av stora kartonger där barnen får sätta upp pärlplattor och annat pyssel och även rita.

Men vad gör man med resterande fjorton miljoner pärlplattor är frågan :D

Jag och sonen rensar tillsammans. Vi tar fram en stor hög från hyllan.
Hälften kanske han själv kan rensa ut då 😃

Sen rensar jag några ibland. Men inte så många faktiskt.

Pärlplattorna gillar jag ännu 😃
De leks med tills de går sönder och slängs!

Just nu skriver han bokstäver så alla dörrar börjar få namn efter vem som bor där ❤️

Vi sätter upp några på kylskåpet och om de vill byta mot en ny de gjort så går det ju bra såklart.

Men ärligt talat, vi pratar om ca 5 nya teckningar/dag/barn. Mer eller mindre allt slängs när de inte ser det. Vi har inte plats och de glömmer bort dem om de inte råkar se dem i soptunnan…

Just det, har tittat på de där ramarna där fler teckningar ska få plats men det är alldeles för lite plats för att det ens skulle hjälpa en vecka😅

Vi sätter upp några på kylskåpet och om de vill byta mot en ny de gjort så går det ju bra såklart.

Men ärligt talat, vi pratar om ca 5 nya teckningar/dag/barn. Mer eller mindre allt slängs när de inte ser det. Vi har inte plats och de glömmer bort dem om de inte råkar se dem i soptunnan…
Ja det är såna mängder… Äldsta kommer lätt hem med 5 teckningar per dag från fritids/skola och vill spara alla. Låter ändå som att ni har en bra rutin för att rensa regelbundet, det är det som saknas i detta hus 😅

Mina barn fick pärmar när det var mycket teckningar som skulle sparas. De gjorde själva hål i dem och satte in i pärmarna. De sorterade väl bort något enstaka sådär vartefter men i övrigt får det vara.

Ja, vad gör ni med alla teckningar som barnen producerar? Även pyssel. Det ligger i högar i huset och vi behöver fixa ett system känner jag. De ritar massor hemma och absurda mängder i skola/fritids/förskola.

Frågar man barnen vill de behålla ALLT. Jag tänker mig ett slags utfasningssystem där teckningar flyttas till en mellanstation innan de slängs i hemlighet 😅

Hur gör ni?
Vi sparar långt ifrån allting, det går helt enkelt inte.
Men jag köpte en ram där man sätter en som sas syns utåt och sedan kan man samla flera stycken i ramen. Sedan kan kan enkelt byta vilken man vill se. Vi har även en vägg i hallen som är helt täckt med teckningar.
Ibland rensar dottern själv och ibland rensar vi när hon inte ser

Jag har fyra barn..
Så jag behåller bara det allra finaste som dem har kämpat med. Resten slänger jag i smyg ;)

Liknande trådar

• Vad gör ni på sommarloven?
  • Välja skola
  • Hur gör ni med barnkalas?
  • Mat på vardagarna (utbruten från Vad gör vi? del 3 - Kids Edition)

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka