Vad gör ni?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har just tagit en "napp" (liten lur) i en timma. Det var mycket skont inne i den AC kylda vagnen. Nu ska jag titta pa lite spar videos ... :)

http://www.systembolaget.se/dryck/roda-viner/somezin-214508
Det där är riktigt trevligt! Zinfandel är ju ofta ett säkert kort :up: min favoritdruva är annars Carmenere :up:

Nja, jag föredrar nog mina röda viner utan socker ;)

Carmenere är en favorit (faktiskt en gammal Bordeaux-druva som mer eller mindre dog ut i vinlusutbrottet 1867 men överlevde i Chile dit den exporterats innan) men det är svårt att hitta bra Carmenere på box. Jag misstänker att det blir Periquita Reserva och Campos de Luz (bara för att den fått bra betyg och inte har någon extra tillsats av socker). Testa Torres Las Mulas på flaska, den är underbar :up: plus att som singel el särbo är det ett extra plus för skruvkork.

Vitt vet jag inte ännu men Foot of Africa Chenin Blanc kan det säkert bli.

Jahaaa, "i tjänsten" - heter det så numera... :p:D

Förmåner vet du ;)

Jag har dessutom förtjänat alkohol (och att välja det jag tycker om) efter det jag påbörjat idag och som jag måste fortsätta med imorgon. Jag städar vinden där vi ska sitta... den innehåller muskadaver (skelett), fågelskit (ett fönster hade gått sönder :meh:) och några fågelkadaver i varierande decomp :yuck: :yuck: :yuck: :arghh: :wtf: :wtf: :wtf: Jag har skyddsmask (mitt immunförsvar är ju kasst och det finns ju sorkfeber här), långa nitrilhandskar och när jag fått bort det synliga skiten ska jag spraya allt med desinfektion. Funderar på att köpa Virkon också :cautious:

Nja, jag föredrar nog mina röda viner utan socker ;)

Carmenere är en favorit (faktiskt en gammal Bordeaux-druva som mer eller mindre dog ut i vinlusutbrottet 1867 men överlevde i Chile dit den exporterats innan) men det är svårt att hitta bra Carmenere på box. Jag misstänker att det blir Periquita Reserva och Campos de Luz (bara för att den fått bra betyg och inte har någon extra tillsats av socker). Testa Torres Las Mulas på flaska, den är underbar :up: plus att som singel el särbo är det ett extra plus för skruvkork.

Vitt vet jag inte ännu men Foot of Africa Chenin Blanc kan det säkert bli.
Ah, hade ingen koll på det. Dricker oerhört sällan boxviner själv eftersom jag oftast dricker vin hos mina föräldrar och pappa är lite vinsnobb ;) (fast han vägrar köpa franskt pga atollbombningarna :rofl: men dricker det när han blir bjuden gör han :D).
Men ditt tips ska kollas upp helt klart! Annars älskar jag Casillero del diablos Carmenere. Helt fantastiskt gott vin! Och det finns som Box :)
Sist jag var på fin restaurang bjöds vi på ett ekologiskt vin som heter Fantini, men det finns bara på flaska tror jag. Väldigt gott är det iaf!

Ah, hade ingen koll på det. Dricker oerhört sällan boxviner själv eftersom jag oftast dricker vin hos mina föräldrar och pappa är lite vinsnobb ;) (fast han vägrar köpa franskt pga atollbombningarna :rofl: men dricker det när han blir bjuden gör han :D).
Men ditt tips ska kollas upp helt klart! Annars älskar jag Casillero del diablos Carmenere. Helt fantastiskt gott vin! Och det finns som Box :)
Sist jag var på fin restaurang bjöds vi på ett ekologiskt vin som heter Fantini, men det finns bara på flaska tror jag. Väldigt gott är det iaf!

Djävulens källare (ÄLSKAR namnet! :D) brukar vara stabilt men jag rekommenderar verkligen att prova Las Mulas 2013, för priset är det ett superfynd (85 kr OCH ekologiskt). Mont-Redon 2013 (107 kr) är också gott fast annorlunda än Las Mulas. Jag gillar inte Shiraz/Syrah egentligen, speciellt inte från Australien men i Rhone-dalen blir den god.

Jag vägrar dessutom australiensiska viner när jag är civil. Eftersom jag jobbar åt australiensiska bolag ska det alltid drickas lokalpatriotiska viner när det är utemiddag och det är få riktigt bra viner som kommer hit, de enda som har varit riktigt goda har varit sådana någon tagit med sig hit direkt.

Djävulens källare (ÄLSKAR namnet! :D) brukar vara stabilt men jag rekommenderar verkligen att prova Las Mulas 2013, för priset är det ett superfynd (85 kr OCH ekologiskt). Mont-Redon 2013 (107 kr) är också gott fast annorlunda än Las Mulas. Jag gillar inte Shiraz/Syrah egentligen, speciellt inte från Australien men i Rhone-dalen blir den god.

Jag vägrar dessutom australiensiska viner när jag är civil. Eftersom jag jobbar åt australiensiska bolag ska det alltid drickas lokalpatriotiska viner när det är utemiddag och det är få riktigt bra viner som kommer hit, de enda som har varit riktigt goda har varit sådana någon tagit med sig hit direkt.
Jag har redan lagt tipset på inköpslistan i appen :D

Har en snart två år gammal flaska Charcoal Shiraz stående och inväntar rätt tillfälle också. Får ta och bjuda föräldrarna på grillmiddag tror jag :)

Kom precis hem. Har käkat större mängder tapas och hällt i mig sangria på stammishaket. Känner mig nu sjukt jäst och tänker gå och lägga mig.

Sitter hemma, ruggar och snyter mig igenom ett 10-pack med näsdukar. Tackar gudarna för att jag ändå valde mig att sjuka mig från jobb idag. Ett 24 timmars pass med det här i kroppen hade inte fungerat något vidare.

Sett världens kassaste film på swefilm i brist på annat medan kroppen behövde vila.
Akta dig för Swefilm. Vi har förstört 2 datorer pga virus från den sidan. Och vi är tyvärr inte ensamma om det :(

Tack för varningen, jag har dock aldrig hört nåt om det tidigare.
Sambon har nyttjat swefilm länge och mycket utan problem så när han fick viruset hade vi inte en tanke på att det kunde komma därifrån. Men så såg sonen en barnfilm på sin dator som blev kokko direkt...då började vi ana. När jag skulle förklara för sonens pappa vad som hänt med pojkens dator hade även han råkat ut för det!!!
Kanske var detta bara var för en tidsperiod då vi inte haft problem tidigare??? Detta var runt jul.

Sambon har nyttjat swefilm länge och mycket utan problem så när han fick viruset hade vi inte en tanke på att det kunde komma därifrån. Men så såg sonen en barnfilm på sin dator som blev kokko direkt...då började vi ana. När jag skulle förklara för sonens pappa vad som hänt med pojkens dator hade även han råkat ut för det!!!
Kanske var detta bara var för en tidsperiod då vi inte haft problem tidigare??? Detta var runt jul.
På vilket sätt blev datorn koko? O_o

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi För flera år sen pratade jag med SBAB och fick reda på att man bara kan få bolån på bostad med vattentoalett. Jag tänker ev börja leta... 2
Svar
36
· Visningar
1 984
Senast: cassiopeja
·
Tjatter Som barn lärde jag mig att man alltid ska knäcka ägg i en skål för att kunna sortera ut ett dåligt ägg innan det hamnar i stekpannan... 2 3
Svar
52
· Visningar
2 633
Senast: Ceta
·
Skola & Jobb Jobbar nu på ett äldreboende, det är samma människor, samma rutiner, dag ut och dag in, och allt sker mellan 4 väggar. Såklart händer... 2
Svar
22
· Visningar
1 318
Kropp & Själ Har hittills klarat mig ganska bra från smärtor, det är mest migrän jag lidit av, och ett gammalt skadat knä som gjort sig påmint då och... 2
Svar
26
· Visningar
1 211
Senast: NilHe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka