Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
http://www.systembolaget.se/dryck/roda-viner/somezin-214508Googlar boxviner... i tjänstendet är jag som ansvarar för firmans årliga bbq
![]()
Jahaaa, "i tjänsten" - heter det så numera...Googlar boxviner... i tjänstendet är jag som ansvarar för firmans årliga bbq
![]()
http://www.systembolaget.se/dryck/roda-viner/somezin-214508
Det där är riktigt trevligt! Zinfandel är ju ofta ett säkert kortmin favoritdruva är annars Carmenere
![]()
Jahaaa, "i tjänsten" - heter det så numera...![]()
Jahaaa, "i tjänsten" - heter det så numera...
psssst tips! https://www.systembolaget.se/dryck/roda-viner/mauro-3236408
Ah, hade ingen koll på det. Dricker oerhört sällan boxviner själv eftersom jag oftast dricker vin hos mina föräldrar och pappa är lite vinsnobbNja, jag föredrar nog mina röda viner utan socker
Carmenere är en favorit (faktiskt en gammal Bordeaux-druva som mer eller mindre dog ut i vinlusutbrottet 1867 men överlevde i Chile dit den exporterats innan) men det är svårt att hitta bra Carmenere på box. Jag misstänker att det blir Periquita Reserva och Campos de Luz (bara för att den fått bra betyg och inte har någon extra tillsats av socker). Testa Torres Las Mulas på flaska, den är underbarplus att som singel el särbo är det ett extra plus för skruvkork.
Vitt vet jag inte ännu men Foot of Africa Chenin Blanc kan det säkert bli.
Ah, hade ingen koll på det. Dricker oerhört sällan boxviner själv eftersom jag oftast dricker vin hos mina föräldrar och pappa är lite vinsnobb(fast han vägrar köpa franskt pga atollbombningarna
men dricker det när han blir bjuden gör han
).
Men ditt tips ska kollas upp helt klart! Annars älskar jag Casillero del diablos Carmenere. Helt fantastiskt gott vin! Och det finns som Box
Sist jag var på fin restaurang bjöds vi på ett ekologiskt vin som heter Fantini, men det finns bara på flaska tror jag. Väldigt gott är det iaf!
Jag har redan lagt tipset på inköpslistan i appenDjävulens källare (ÄLSKAR namnet!) brukar vara stabilt men jag rekommenderar verkligen att prova Las Mulas 2013, för priset är det ett superfynd (85 kr OCH ekologiskt). Mont-Redon 2013 (107 kr) är också gott fast annorlunda än Las Mulas. Jag gillar inte Shiraz/Syrah egentligen, speciellt inte från Australien men i Rhone-dalen blir den god.
Jag vägrar dessutom australiensiska viner när jag är civil. Eftersom jag jobbar åt australiensiska bolag ska det alltid drickas lokalpatriotiska viner när det är utemiddag och det är få riktigt bra viner som kommer hit, de enda som har varit riktigt goda har varit sådana någon tagit med sig hit direkt.
Akta dig för Swefilm. Vi har förstört 2 datorer pga virus från den sidan. Och vi är tyvärr inte ensamma om detSett världens kassaste film på swefilm i brist på annat medan kroppen behövde vila.
Tack för varningen, jag har dock aldrig hört nåt om det tidigare.Akta dig för Swefilm. Vi har förstört 2 datorer pga virus från den sidan. Och vi är tyvärr inte ensamma om det![]()
Sambon har nyttjat swefilm länge och mycket utan problem så när han fick viruset hade vi inte en tanke på att det kunde komma därifrån. Men så såg sonen en barnfilm på sin dator som blev kokko direkt...då började vi ana. När jag skulle förklara för sonens pappa vad som hänt med pojkens dator hade även han råkat ut för det!!!Tack för varningen, jag har dock aldrig hört nåt om det tidigare.
På vilket sätt blev datorn koko?Sambon har nyttjat swefilm länge och mycket utan problem så när han fick viruset hade vi inte en tanke på att det kunde komma därifrån. Men så såg sonen en barnfilm på sin dator som blev kokko direkt...då började vi ana. När jag skulle förklara för sonens pappa vad som hänt med pojkens dator hade även han råkat ut för det!!!
Kanske var detta bara var för en tidsperiod då vi inte haft problem tidigare??? Detta var runt jul.