Vad gör ni?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har lämnat av den yngsta förmågan på golfläger, jag ska visserligen tillbaka i kväll för att grilla men han ska sova kvar i år till skillnad från förra året. Jag lider lite med hans kompis storebror som ska dela stuga med dem... Men han verkade tycka att det var helt okej. :D Och i kväll kommer min stora förmåga hem efter ett par dagar i Göteborg med en kompis. De har sovit hos min syster men klarat sig själva hela dagarna, gått på Liseberg och shoppat i Nordstan och verkar ha haft det helt underbart. Men det ska bli kul att få hem henne igen! :heart

Solstol. Med kläderna på. Hoppas på att den kyliga vinden ska ge sig snart.

För övrigt vattenlös pga panninstallationen. Tur jag hann ladda kaffebryggaren!
Ute i borrhålet har vi dock för mycket vatten. Vi får göra ett provisoriskt dike under dagen, annars kommer det tränga in i huset om några dagar. Tur vi har relativt ny drändering :)

Solstol. Med kläderna på. Hoppas på att den kyliga vinden ska ge sig snart.

För övrigt vattenlös pga panninstallationen. Tur jag hann ladda kaffebryggaren!
Ute i borrhålet har vi dock för mycket vatten. Vi får göra ett provisoriskt dike under dagen, annars kommer det tränga in i huset om några dagar. Tur vi har relativt ny drändering :)

Nu kommer nyfiken geolog igen *förlåt* :o vad bor ni på för berggrund? Det är alltid spännande att se om det kommer upp vatten ur hålen eller ej :)

Nu kommer nyfiken geolog igen *förlåt* :o vad bor ni på för berggrund? Det är alltid spännande att se om det kommer upp vatten ur hålen eller ej :)
Ingen aning faktiskt. Kan det vara granit här för vi bor ju bara några mil in från bohusländska kusten?? Men borrarna sa att på deras 10 yrkessamma år hade de aldrig sett så mycket vatten och med sån kraft. Tydligen skulle hålet räcka till att försörja minst en fastighet till med energi. Kanske två. Får höra med grannen om han vill köpa in sig i hålet. Hahaha:D

Du får komma på studiebesök! Porlar som värsta bäcken i rännan vi grävde.

Ligger på mage och solar. Kommer gammeltiken och nosar på ryggen. Killas lite sen PROOOSIT!!!!
Jäkligt kul när det inte finns vatten. Det ryms en del snusk i en schäfernäsa :yuck:

Ingen aning faktiskt. Kan det vara granit här för vi bor ju bara några mil in från bohusländska kusten?? Men borrarna sa att på deras 10 yrkessamma år hade de aldrig sett så mycket vatten och med sån kraft. Tydligen skulle hålet räcka till att försörja minst en fastighet till med energi. Kanske två. Får höra med grannen om han vill köpa in sig i hålet. Hahaha:D

Du får komma på studiebesök! Porlar som värsta bäcken i rännan vi grävde.

O_o Shit, kommer det så mycket vatten! Det borde vara bohusgranit, ja. Har ni kollat så tätning ingår i priset?

Ligger på mage och solar. Kommer gammeltiken och nosar på ryggen. Killas lite sen PROOOSIT!!!!
Jäkligt kul när det inte finns vatten. Det ryms en del snusk i en schäfernäsa :yuck:

De är ju så underbara våra pälsklingar... jag har nästan inga mattor kvar (jag tycker bara de är jobbiga när man ska städa) men lik förbannat lyckas katterna hitta en när de spyr :meh:

AC'n la av i gar kvall.:banghead: Har satt jag i godans ro och upptackte att det kanske blev lite varmt ... har ar det runt 25*C och uppat pa natterna sa aven om det ar overlevnadsbart sa blir det varmt i sangen ... Forsokte fa igang AC'n pa generatorn (ar mycket misstanksam pa elen har i Florida) men det gick inte heller sa det ar nog AC'n och antingen far jag ringa nagon som kommer ut och fixar den ... ELLER sa far jag dra bort "huset" till det stora RV reparationsstallet nagra mil bort. suck.:meh:
Dar rok min shoppingdag i Orlando. :rage:

O_o Shit, kommer det så mycket vatten! Det borde vara bohusgranit, ja. Har ni kollat så tätning ingår i priset?

De är ju så underbara våra pälsklingar... jag har nästan inga mattor kvar (jag tycker bara de är jobbiga när man ska städa) men lik förbannat lyckas katterna hitta en när de spyr :meh:
Ja de kommer på måndag och lägger slang mm. Gräva fick vi dock göra själva under helgen. Det är lugnt. Är bara ca 10 m ut till stora krondiket längs vägen och det vattnet rinner ner i en bäck ca 80-100m huset nedanför huset.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi För flera år sen pratade jag med SBAB och fick reda på att man bara kan få bolån på bostad med vattentoalett. Jag tänker ev börja leta... 2
Svar
36
· Visningar
1 985
Senast: cassiopeja
·
Tjatter Som barn lärde jag mig att man alltid ska knäcka ägg i en skål för att kunna sortera ut ett dåligt ägg innan det hamnar i stekpannan... 2 3
Svar
52
· Visningar
2 636
Senast: Ceta
·
Skola & Jobb Jobbar nu på ett äldreboende, det är samma människor, samma rutiner, dag ut och dag in, och allt sker mellan 4 väggar. Såklart händer... 2
Svar
22
· Visningar
1 324
Kropp & Själ Har hittills klarat mig ganska bra från smärtor, det är mest migrän jag lidit av, och ett gammalt skadat knä som gjort sig påmint då och... 2
Svar
26
· Visningar
1 211
Senast: NilHe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka