Vad gör vi? CCXXXI

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Haft en sjukt oproduktiv dag. Får verkligen inte tummen ur till nåt alls. :wtf:
Postat paket, handlat, bakat kakor och kokat (troligen besk ☹️😩) marmelad. Lyssnat på ljudbok och stickat några varv.
Känner att jag borde packa. Rensa. Fixa.
Men men, det släpper säkert när jag verkligen får tillgång till huset och kan börja köra grejer. Nu känns det mest som att ju mer jag packar, desto rörigare blir det eftersom alla kartonger står i huset. 😅
Man får ha såna dagar! Min dag har också varit oproduktiv, men det låter ändå som du gjort ganska mycket! 🤗

Mör och trött I kroppen efter dels fitnesspass igår och stallstäd idag (rättare sagt: hackat massa gräs utmed kanten på ridbanan) i sommarvärmen (typ 23 grader). Men tog en liten promenad med båda hästarna och sen fick min lösgaloppera på ridbanan innan jag åkte hem där sambon trimmade gräset för fullt 😊. Sen passade han på att borsta honkatten och hennes päls av halva katten (nejvars) spred sig över hela trädgården 😂, myyys sa kissan 🥰. Ikväll var det också himla gott med varsin pizza (honungspizza till mig 😋) istället för tacos som tänkt 😄😊.

Mycket nöjda hästar som sovit sin första natt ute 🥰.

Såååå har jag lyckats bränna mig lite på höger arm och ännu mer på höger sida av nacken. Hade ju inte alls en tanke på att smörja in mig med solskyddsfaktor (mer än den dagligen i ansiktet) jag som brukar vara så nogrann med det! Och nu var det dags att ta fram AC i sovrummet då det börjar bli för varmt. Så det ska bli skönt att krypa ner nyduschad I renbäddad säng och svalt med hjälp av den men först se klart den nya filmen Den svenska länken 😊.

Snigelstaketsfäste caddat och första exet tillverkat, det är 2 cm mellan trådarna så nu lär inte sniglarna ha en chans utan kommer att bli grillade. :devil:
20260523_231017.webp

Det lokala fiskgjuseparet har förresten äntligen lagt ett ägg för tre dagar sedan, så det blir kanske minst en unge för det här försenade, nya paret i år ändå!
Jag jobbar ju inte däruppe längre men jag följer kameran. <3
Jag har en uppstoppad fiskgjuse på väggen och den har följt mig sen jag var 5 år, den räddades ur ett rivningshus dagen innan grävskopan satte tänderna i det gamla kråkslottet den fanns i annars hade den hamnat i rivningsmassorna så jag brukar säga att fiskgjusen vakar över mig.:)

Tittar på en film om en bläckfisk, men känner mig lite rastlös samtidigt. Är sugen på något, men ändå inte. Är trött och gäspar, men ändå inte. Varmt här inne och ute och hoppas att det öppna fönstret i sovrummet har gjort susen tills jag lägger mig.

I går och i dag har jag käkat hemmagjord hamburgare till lunch och middag båda dagarna, riktigt gott var det faktiskt! Har funderat på vad jag ska göra i morgon och kommit på att jag nog ska göra någon matpaj, kanske med köttfärs den här gången. Har även pizzadeg, små runda, så blir 12 små pizzor, bra matlådor! Vore bra att fylla på matlådorna i frysen faktiskt.

I övrigt har jag städat lite , gått med hundar och tagit det lugnt mest. Blir det också i morgon ihop med tvätt och disk.

Blir en jobbig vecka- jobba på plats måndag, terapeut på tisdag (jobba på plats?) och planeringsdag på museet med jobbet på fredag.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka