Vad gör vi? Del CCXXXV

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.

athena_arabians

Trådstartare
20260716_223405~2.webp

Kisse var ytterst tveksam till om matte fick plats i sängen igår efter att ha varit borta på jobb och utsatt kisse för kattvakten...

Det är ju lätt att testa, funkar det med antihistamin är det ju allergi. Gråbon är verkligen gräslig, jag har slarvat lite med nässprayen och nu håller mina bihålor på att explodera :down:
Äter iofs antihistamin regelbundet kom jag på, inte för allergi dock. Så borde inte vara allergi då.
Får se hur det utvecklar sig, är det förkylning märker jag det tydligt imorgon.

Passade på att åka upp i Sörmland på min näst sista semesterdag: började längst bort i Stendörren och sen till Skärgårdsvåfflan 😃. Vad nära sörmlandsgränsen vi bor ändå- har ju klart längre till ner till Småland 😄. Sambon körde hela sträckan (vart ju drygt 20 mil) medan jag kopplade av och njöt av omgivningen. Ja inte så värst på E4an upp men desto mer över Nävekvarn, Kvarsebo och utmed strandvägen hemåt- där har man gjort många mil i hemtjänstbilarna på den tiden 😊. Så nu har vi njutit av både västkusten och skärgården 😍.

Verkligen vackert i Stendörren (aldrig varit där innan) och mysigt att gå på en skogsstig på väg till hängbron ut till Stora krokholmen och grusvägen tillbaka 😍😊.
Asså den där hängbron var ju lite lagom creepy med att "vobbla" och ju fortare jag ville ta mig igenom den desto mer "vobblade" det ju såklart 😂. Lagom med en timmes promenad med träningsvärk I låren sen fitnesspasset igår 😅.

Första gången vi besökte Skärgårdsvåfflan; så mysigt och jättegott 😍😋. Sambon valde en The Bomb med massa räkor och tillbehör och jag en Chocholate Shock men valde också till lite frukt och fruktsås 😍 och gissa om den drog till sig uppmärksamhet av andra gäster 😄 och nej jag orkade inte hela 😝. Blev ju ljommigt av så mycket choklad och glass som ju smälter, dessutom kunde jag bett dem ta bort ena våfflan (såldes med dubbel).

Har precis kommit in efter ha rivit en massa gammal eltråd och satt upp fin ny. STORA förbättringar :) ! Önskar bara att jag redan hade mitt nya elaggregat så jag kunde stoppa marodörerna med en gång... Tänk så förvånade de ska bli :sneaky: ! Jag kommer att GRÅTA om de knatar rätt igenom mitt nya fina staket med en gång imorgon :arghh: !

Himla perfekt väder för att jobba ute ikväll :) . Näst intill vindstilla, sol och ljumt :) . Och inga mygg eller knott heller.

Har gjort någon kyckling-, wokgrönsaker-, nudel och kokosmjölkröra. Mycket gott och många lådor i frysen. Under tiden en ny ljudbok att lyssna på. Ut med vargarna och sedan blev jag akut trött och skulle bara vila men somnade. Har varit ute med vargarna igen, blir tidigt sänggående för jag är helt slut av att göra ingenting tydligen. Känner mig bättre yrselmässigt, men hängigare allmänt. Men skönt att bara lyssna på ljudbok och göra ingenting faktiskt.

Tog en sväng på stoet med hundarna som sällskap bort till sjön och rensade tankarna lite. Hon är så fantastiskt fin den lilla "farliga" hästen:love: I kväll har vi flugit fram på en vild galopp i skogen som om vi vore två småungar :D. När hon väljer att lita på mig så funkar allt. Hon behöver bara lite tid och ramar att känna trygghet i så kommer det sista att lossna. Innan varje ridpass lägger hon numera huvudet i min famn, precis på samma sätt som min gamla (once in a lifetime) häst alltid gjorde och när vi ridit klart gör hon dessutom precis samma ljud som den gjorde... Dom är så lika men ändå så olika :heart
IMG_3861.webp

Jag har äntligen landat i soffan efter att ha fått ett oväntat städryck idag. När jag satt ute i solen och läste i eftermiddags slogs jag av tanken att jag kanske skulle tvätta fönstren på balkongen när jag kom in, eller i alla fall förbereda maskinen så att den var laddad till morgondagen. När jag kom in tog jag mig dock i kragen och gjorde rent fönstren direkt. Och väggarna under fönstren. Och gnodde rent grovt smutsiga springor. Och kattluckan i balkongdörren, och och och. Tre timmar spontanstäd blev det. 😅 Så skönt att ha det gjort, dock! Jag får passa på när hjärnan plötsligt får för sig att det orkar städas.

Nu har jag precis tagit en dusch och gjort mig en kopp te och ett par mackor. Ska nog spela en omgång Balatro innan jag blir för trött. ☺️

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXIII
  • Vad gör vi? Del CCXXXII
  • Vad gör vi? Del CCXXIX
  • Vad gör vi? Del CCXXVII

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund