Man får neonblåa slingor i det blonda håret såklart, det gjorde jag redan på 80-talet med mycket lyckat resultat. Blev lika bra med neonröda slingor.
Inte den här gången!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Man får neonblåa slingor i det blonda håret såklart, det gjorde jag redan på 80-talet med mycket lyckat resultat. Blev lika bra med neonröda slingor.
Fel färg, det jag använde då fanns på tub och var hopplöst om man fick på fel ställe så det var handskar på.Inte den här gången!Jag tror att jag misstog mig på hur mycket gula pigment som fanns kvar i håret.
Fel färg, det jag använde då fanns på tub och var hopplöst om man fick på fel ställe så det var handskar på.![]()
Jag har faktiskt sparat färgerna i alla dessa år, varit lite sugen på att testa igen.Det är mycket möjligt det också, den här har jag aldrig använt förut men den var billig på Amazon!Och så är väl alla klara färger? Mitt badrum bär vittne.
Jag har faktiskt sparat färgerna i alla dessa år, varit lite sugen på att testa igen.![]()
Har ett experiment i ugnen... det var lite bananer över som började bli väl bruna och jag ska hälsa på särbon på jobbet en sväng, dvs läge att baka. Jag har gjort någon form av smulpaj med dem: Förgräddad smuldeg i botten, skivade bananer, hackad mörk bakchoklad och sedan ett smultäcke med mandelsplitter. Vaniljsås till.
Vad tror ni, hiss eller diss?![]()
Du kan få komma förbi här också så kan jag vara försökskanin![]()
Alltså nu vet jag inte hur jag känner eller ska göra.....
Ananas-problem!
Vi har odlat en ananasplanta i 2 år nu och den har inte burit frukt (än) vilket, om man googlar, säger kan ta 1.5-2 år så det är ju ok...
Jag har kollat oändligt många filmer på youtube under den här tiden och googlat alla möjliga frågor..
Bla så sägs det att man kan tvinga en ananasplanta till frukt genom att plasta in den med ruttna äpplen i 7-10 dagar. Någon form av gas som äpplena utger får plantan att blomma.
Detta är ljuv musik i mina experiment-öron!!
(Och sambo och vänner tycker det vore sjukt kul att prova!!)
Så idag åkte jag till en allt-i-allo-butik här på ön för att köpa någon form av byggplast stort nog att kunna omfamna hela plantan.
Hittade plast som jag funderade på om den var tjock nog så gick och frågade en anställd.
Berättade vad det var till och sedan fick jag mig en rediglektion i ananas-odling
"Tydligen" har vi gjort alla fel man kan med denna planta. Det var fel sorts jord, fel att odla i kruka men om man nu ändå gör det så hade vi fel sorts kruka, fel, fel, fel, man kan inte tvinga en ananasplanta att blomma, färgen på bladen bla bla bla min familj har bott på den här ön i 92 år och odlat ananas bla bla bla osv osv...."
Jag stod där som ett fån.
Hon gav några tips och sa att när bladen byter färg igen så kom tillbaka så ska jag hjälpa dig med detta plastande. (Jaha,nyss sa du att den metoden inte fungerade)
Men sen avslutade hon ändå med "ni kommer aldrig få frukt från den.där plantan".
Jag hade visat henne en bild på den.
Jag åkte därifrån utan plast, lite låg och nästan skamsen....
Jag vill fortfarande experimentera med denna plast och äpplen men nu känner jag att jag inte kan åka dit igen och köpa plasten.
Blev totalsågad.
Även om jag förstår att hon menade väl.
Jag försökte säga att jag har läst och sett filmer på det här och det här så jag vet att andra har lyckats. Jag vill prova. Vare sig vi får det att fungera eller ej spelar inte så stor roll....
Men nä... vet inte nu... ska nog skicka en vän att köpa plasten åt mig!
Visa bifogad fil 44624
Etylengas. Om du vill googla merAlltså nu vet jag inte hur jag känner eller ska göra.....
Ananas-problem!
Vi har odlat en ananasplanta i 2 år nu och den har inte burit frukt (än) vilket, om man googlar, säger kan ta 1.5-2 år så det är ju ok...
Jag har kollat oändligt många filmer på youtube under den här tiden och googlat alla möjliga frågor..
Bla så sägs det att man kan tvinga en ananasplanta till frukt genom att plasta in den med ruttna äpplen i 7-10 dagar. Någon form av gas som äpplena utger får plantan att blomma.
Detta är ljuv musik i mina experiment-öron!!
(Och sambo och vänner tycker det vore sjukt kul att prova!!)
Så idag åkte jag till en allt-i-allo-butik här på ön för att köpa någon form av byggplast stort nog att kunna omfamna hela plantan.
Hittade plast som jag funderade på om den var tjock nog så gick och frågade en anställd.
Berättade vad det var till och sedan fick jag mig en rediglektion i ananas-odling
"Tydligen" har vi gjort alla fel man kan med denna planta. Det var fel sorts jord, fel att odla i kruka men om man nu ändå gör det så hade vi fel sorts kruka, fel, fel, fel, man kan inte tvinga en ananasplanta att blomma, färgen på bladen bla bla bla min familj har bott på den här ön i 92 år och odlat ananas bla bla bla osv osv...."
Jag stod där som ett fån.
Hon gav några tips och sa att när bladen byter färg igen så kom tillbaka så ska jag hjälpa dig med detta plastande. (Jaha,nyss sa du att den metoden inte fungerade)
Men sen avslutade hon ändå med "ni kommer aldrig få frukt från den.där plantan".
Jag hade visat henne en bild på den.
Jag åkte därifrån utan plast, lite låg och nästan skamsen....
Jag vill fortfarande experimentera med denna plast och äpplen men nu känner jag att jag inte kan åka dit igen och köpa plasten.
Blev totalsågad.
Även om jag förstår att hon menade väl.
Jag försökte säga att jag har läst och sett filmer på det här och det här så jag vet att andra har lyckats. Jag vill prova. Vare sig vi får det att fungera eller ej spelar inte så stor roll....
Men nä... vet inte nu... ska nog skicka en vän att köpa plasten åt mig!
Visa bifogad fil 44624