Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Låter väldigt läbbigt, kan man vara utan glaskroppen utan att bli blind?Det är verkligen vidrigt. Men! Tips till din vän, det kan opereras bort. Jag gjorde det efter mycket om och men. Lite läskigt. Man får en (stark) lugnande tablett. När man är lullig så rullar de in en i en enorm operationssal med en massa glänsande instrument som ser ut som i en skräckfilm. Man läggs tillrätta på bänken/stolen och sedan tippas man bakåt som hos tandläkaren tills man ligger upp och ner nästan. Inget smärtstillande. Läkare och ssk i masker omringar, ögat sätts fast öppet med hakar och vätska sprutas över det. Duk på ansiktet och sedan för de in en enorm spruta och låååång grov nål rakt i ögat och suger ut den lossnade gelen. Definitivt material för en skräckfilm![]()
Jag har kvar lite svarta prickar som rullar runt men inte alls som tidigare när det var svarta fläckar överallt, särskilt en stor som satt precis över pupillen.
Låter väldigt läbbigt, kan man vara utan glaskroppen utan att bli blind?Jag har förstått det som att risken är väldigt stor att hon ska bli helt blind pga det.
Irrrkkk, det låter som direkt taget urDet är verkligen vidrigt. Men! Tips till din vän, det kan opereras bort. Jag gjorde det efter mycket om och men. Lite läskigt. Man får en (stark) lugnande tablett. När man är lullig så rullar de in en i en enorm operationssal med en massa glänsande instrument som ser ut som i en skräckfilm. Man läggs tillrätta på bänken/stolen och sedan tippas man bakåt som hos tandläkaren tills man ligger upp och ner nästan. Inget smärtstillande. Läkare och ssk i masker omringar, ögat sätts fast öppet med hakar och vätska sprutas över det. Duk på ansiktet och sedan för de in en enorm spruta och låååång grov nål rakt i ögat och suger ut den lossnade gelen. Definitivt material för en skräckfilm![]()
Jag har kvar lite svarta prickar som rullar runt men inte alls som tidigare när det var svarta fläckar överallt, särskilt en stor som satt precis över pupillen.
Ja precis, men läste att kön till en utredning är långADD är en form av ADHD. Det är den formen där man är huvudsakligen ouppmärksam, alltså lite eller ingen hyperaktivitet/impulsivitet.
Numera brukar man kalla även ADD för ADHD.
Läkare kan ordna Apodos till patienter, då kostar det inget vad jag vet.Har alltid trott att det var gratis/gick på högkostnadskort eller likn!
Bor du i region Stockholm så gäller vårdgarantin. Fast först måste de besluta att man ska utredas och det kan ju ta tid.Ja precis, men läste att kön till en utredning är långså det kan dröja innan jag kan få hjälp så att jag kan plugga...
Åhå, då kanske jag kan hålla hoppet uppe. Får se på fredag, tack!Bor du i region Stockholm så gäller vårdgarantin. Fast först måste de besluta att man ska utredas och det kan ju ta tid.
Eh jaha. Åkte hem och gick direkt och la mig efter att jag sett till att mormor fått något att äta och hon i alla fall slutat vara snurrig. Sov som en gud tills nu. Två timmar sömn.
Men nu är jag 100% euro dollar vaken
Gå upp eller ligga kvar? Gah!
Han har min fulla medkänsla, lagade mat ikväll och den råkade bli för salt!Törstig sambo med glas som icke kan tolkas som halvfullt. Det går liksom upp ovanför glasets kant.Visa bifogad fil 44995
Så blir det nog.Stanna i sängen med ljudbok/podd etc och hoppas tuppa av igen?
Pizza.. allt jag säger är pizza..Han har min fulla medkänsla, lagade mat ikväll och den råkade bli för salt!![]()