Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja! Om te och chips är middag...Visst är väl en liten burk Pringles ett mellanmål?![]()
Nu vill jag också ha chips! kan någon komma över med en säck!Ja! Om te och chips är middag...![]()
Sån huvudvärk
Kämpar för att vara vaken till 20 men vettefan om jag orkar.
Jag mår inte alls bra just nu
Det som har berört mig mest är faktiskt ganska nära i tid. Det står vid min farfars födsel 1910 fader okänd och textat med versaler och understruket - OÄKTA.Jag rekommenderar verkligen alla att börja släktforska - vilka tankeställare man får sig och vilka livsöden som vecklas ut........
Har precis kartlagt en man född 1855. Han gifter sig 1879 med en kvinna som har med sig en son (f 1874) in i äktenskapet. De får sedan sex egna barn födda 1880, 1882, 1885, 1887 (detta barn dör endast några månader gammal), 1888 och 1896. Mannen dör i september 1895 - endast 40 år gammal - och fyra månader innan hans sista barn föds. Kvinnan blir sedan ensam med alla barnen........
Jodå, det har jag sett ett antal gånger. Vissa präster verkade vara väldigt noga med att peka ut de oäkta barnen....Det som har berört mig mest är faktiskt ganska nära i tid. Det står vid min farfars födsel 1910 fader okänd och textat med versaler och understruket - OÄKTA.![]()
Det som har berört mig mest är faktiskt ganska nära i tid. Det står vid min farfars födsel 1910 fader okänd och textat med versaler och understruket - OÄKTA.![]()
Det blir bara bättre och bättre
Känns som världens dubbelmoral särskilt som det verkar som att väldigt många av dom förstfödda barnen i varje familj har varit tillverkade lite väl nära giftermålet. I många fall många månader i förvägJodå, det har jag sett ett antal gånger. Vissa präster verkade vara väldigt noga med att peka ut de oäkta barnen....![]()
Jag kollade också lite på det programmet. Funderade på varför inte restaurangerna har fettavskiljare, det har väl restauranger i Sverige.Kollar ett program på 2an. Kul att jobba som fettgrävare i londons kloaker...![]()
Känns som världens dubbelmoral särskilt som det verkar som att väldigt många av dom förstfödda barnen i varje familj har varit tillverkade lite väl nära giftermålet. I många fall många månader i förväg![]()
Jag är född 25 feb,föräldrar gifta sep året innan,undrar om morfar stod med bössanMin äldsta kusin föddes inom äktenskapet pga nödgifteOch nej, det var naturligtvis inte nödgifte på allvar.
Edit: Dvs morfar stod inte där med ett avsågat hagelgevär *shotgun wedding*![]()
Rött är väl bättre än grönt?Eh oops. Jag fick den här toningen/färginpackningen rekommenderad av min frisör. Men jag läste fel på hennes sms och färgen jag köpte är definitivt inte 100% Euro Dollar rätt färg,
Nu blir jag rödhårig typ![]()
![]()