Vad gör vi CXXIV

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Rosett
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 002
  • Visningar Visningar 76 605
Status
Stängd för vidare inlägg.
Skulle laga middag och hämta saker i jägarfrysen i lillhuset. Fick skotta först! 😅
Så härligt! 😍
3F0E7596-B29D-4FAA-94BF-307075AB4D95.webp

Äntligen finns nån form av besked. Regionen har nu nämnt när vi i riskgrupp ska få vaccin. I mars-april.
Tidigare har de bara pratat om de som bor med personer i riskgrupp eller vårdar. Inte riskgrupperna.

Vilket fått till följd att t.ex. min kompis granne vaccinerats. Han är frisk, men hans hustru är i riskgrupp (svår astma) och fick inte vaccin.

Men åh, vad bra tips!
Fick en crock-pot i julklapp och har inte direkt funderat på vad jag ska göra i den.
Men risgrynsgröt pallar jag aldrig göra i kastrull. Det där vore ju asbra!
Brukar följa detta recept, med ett par små modifieringar. Jag har i princip aldrig grädde hemma bara sådär, så jag har bytt ut den mot en REJÄL klick smör. Den lägger jag i från början. Brukar sätta min crock-pot på 4 timmar, som det står i receptet, men det brukar ta mer som 3,5 timmar. Jag börjar "titta till" gröten lite då och då efter ca 2,5 timmar. Tycker att man gott kan röra om ibland. Den blir så OTROLIGT god :d !
https://crockpot.se/recept/risgrynsgrot/

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Jag fick en fråga från en kompis ifall hon kunde få mitt personnummer då hon hade gjort en säkerhetsprövning för ett jobb och de hade... 3 4 5
Svar
85
· Visningar
6 706
Senast: Kaktus
·
Tjatter Jag tänker försöka komma ihåg att ta med mig hörlurar till min operation på tisdag då jag ska bedövas från knäet och ner när de opererar... 2
Svar
24
· Visningar
735
Senast: Mia_R
·
Kropp & Själ Jag tror att jag kan upplevas som smart. Jag läser mycket, har en akademisk utbildning och är bra på mitt jobb. Men jag har också läst... 2 3 4
Svar
65
· Visningar
3 172
Tjatter Det är med viss tvekan jag startar denna tråd, för den skulle kunna uppfattas som mer än lovligt flummig. Jag vet dock, att jag inte är... 2
Svar
21
· Visningar
1 311

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• GVFÖ 2025
  • Vad kan man äta till frukost?
  • Kriget i Ukraina, 2023 -

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka