Vad gör vi? Del CCXII

Vi har luftvärmepump som går att kyla med :up: men den sitter i hallen och planlösningen är lite dum så vi måste sätta fläktar typ överallt..
Jo vet. Använde den, den hemska sommaren 2018 i förra boendet. Just därför en AC hade varit till hjälp, bättre än fläkt. Och jo visst krävs det en vettig planlösning för luftvärmepump och så är de ju så att värmen stiger ju - om ni har sovrummet på övre våningen.

Vi brukar såhär års redan fått ställa fram ACn i sovrummet men ännu tillräckligt svalt

Jo vet. Använde den, den hemska sommaren 2018 i förra boendet. Just därför en AC hade varit till hjälp, bättre än fläkt. Och jo visst krävs det en vettig planlösning för luftvärmepump och så är de ju så att värmen stiger ju - om ni har sovrummet på övre våningen.

Vi brukar såhär års redan fått ställa fram ACn i sovrummet men ännu tillräckligt svalt
Nä sovrummet är på förstaplan. Runt hörnet från pumpen liksom. Vi använder fläktarna till att transportera runt kalluft, funkar helt ok men låter ju en hel del..

Kan inte ha för kallt i sovrummet så länge lilleman sover där.

:turd::rage::turd:🤬🤬:rage:

Råkade slå av fel säkring och nu är datorn död. Den slår på strömmen men bootar inte utan slår av när jag trycker för att boota upp. Just nu har jag dragit ur sladden och stängt av psu. Nästa blir att reset cmos. Nästa psu och sist en stilla bön att moderkortet har dött. Jävla skit.

Lyckades kravla mig upp på en av hästarna och åka en kort sväng igår, det var fantastiskt! Har dock fått betala för detta idag då jag är helt sängliggande och väck av smärtstillande.

Bifogade filer

• IMG-20250509-WA0003.webp
    IMG-20250509-WA0003.webp
    391,6 KB · Visningar: 21
Nä sovrummet är på förstaplan. Runt hörnet från pumpen liksom. Vi använder fläktarna till att transportera runt kalluft, funkar helt ok men låter ju en hel del..

Kan inte ha för kallt i sovrummet så länge lilleman sover där.
Aha okej. Nä det är ju sant. Liten får ju inte bli nedkyld 🤗. Knepigt ibland

Är helt slut. Min släkting ringde i panik. Hens mastercard har blivit spärrat och hon är tydligen skyldig dom massa pengar. Hon kan inte handla. Men har nu kollat med ICA Fokus som hon går till och jag kan swisha dem när hon handlat så kan jag betala. Puh, hon har alltså ingen mat hemma och kan inte handla. Känner mig återigen så himla hjälplös. Iaf så kan jag fixa det så hon kan få mat i sig. Önskar jag kunde beställa Fodora eller uber eats eller liknande men det kommer hon aldrig gå med på.

Liknande trådar

Hemmet Mitt växthus börjar bli hemskt slitet och jag funderar på huruvida det är vettigast att renovera det eller om jag ska avvakta ett par år... 2
Svar
39
· Visningar
1 606
Senast: manda
·
Relationer Jag fick en fråga från min partner här om dagen, som gjorde mig lite bestört... Han frågade vad jag skulle med honom till om det inte är... 2
Svar
31
· Visningar
2 910
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever... 2 3
Svar
50
· Visningar
7 766
Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har i dagsläget tre hundar, en 11-årig labradorblandning, en 8-årig storpudel och en 3-årig... 2
Svar
23
· Visningar
2 038
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka