Vad gör vi? Del CCXII

Tja, julen varar ju till påska och påsken är ju inte över ännu :p :rofl:

Edit: Jag kanske ska ta ner tomten från spaljén nu... men jag släckte den för några veckor sedan iaf! :D

Okej, då tar jag ner julgardinerna då…

Extra imponerande lång julpyntning eftersom påsken dessutom infaller så väldigt sent i år 😅 Körsbärsträden har börjat slå ut utanför fönstret här. Fin mix..

Mutter. Har tydligen lyckats få pyreld i pannan. Tyckte det brann friskt när jag lämnade, men verkar ha pyrat
Hela pannrummet stinker tjära och rök.

Hade lagt ett gäng strumpor på tvättkorgen eftersom de inte ska tumlas. De stank så illa att de fick tvättas om.

Nåväl. Fortsätter elda löv och kratta i trädgårdslandet. Blir en runda hos konstnärer efter lunch.

Nu matchar Ärtans svans mitt hår 😁
Rosett pga att Ärtan är en bitch 😈
20250418_105939.webp

Gråväder men inte kallt så trädgård it is. Inne för en kopp kaffe och lite nybakad morotskaka. Strax ut igen för att få upp tunnelväxthuset. Vindstilla så det är bäst att passa på. Har vid nått tillfälle försökt mig på att få upp det när det blåst. Det har inte gått helt bra men förmodligen väldigt underhållande för de som sett mig :rofl:

Kass i magen. Hade stora planer för vad som skulle göras idag, men har svårt att komma igång. Iaf nöjd med att jag fått bort ÅV berget. Ikväll ska jag tvätta madrassöverdraget, bland det värsta jag vet, får kämpa som en galning varje gång för att få det att få plats i maskinen. Och att få det på plats igen gör mig galen.

Ska göra en lista. Min älskade bonuspappa gjorde alltid det, och den första raden var, gör en lista, så han kunde stryka det direkt :up:

Liknande trådar

Hemmet Mitt växthus börjar bli hemskt slitet och jag funderar på huruvida det är vettigast att renovera det eller om jag ska avvakta ett par år... 2
Svar
39
· Visningar
1 539
Senast: manda
·
Relationer Jag fick en fråga från min partner här om dagen, som gjorde mig lite bestört... Han frågade vad jag skulle med honom till om det inte är... 2
Svar
31
· Visningar
2 825
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever... 2 3
Svar
50
· Visningar
7 684
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de... 4 5 6
Svar
106
· Visningar
11 856
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tovig katt
  • Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025