Vad gör vi? Del CCXII

Jag fick precis ett paket kakor av en student. För att jag hade gjort helt ordinära arbetsuppgifter som innebar att jag hjälpte hen O_o Förklarade att nej men inte ska hen ge mig en present för att jag gjort helt vanliga arbetsuppgifter?
Men jo, tydligen var hen urstressad när jag hjälpte hen, och av någon anledning insåg hen att allt kommer ordna sig när jag hjälpte hen och kunde allt :p

Jättegulligt men känns lite knäppt på något sätt. Typ som att någon skulle komma med present till den i kassan för att hen sålt blöjor till hen? :rofl:
Det var en väldigt dålig jämförelse!
Kul med uppskattning!

Ger upp idag, får se om släkting ringer idag och kom iväg. Får tackla äldreomsorgen på måndag och fråga släkting om det är ok att de bara följer med hen till sjukhuset och hjälper.

Nu tar jag helg. Ska hänga undan sommarkläder och packa upp vinterkläder. Naturligtvis kommer det bli svinkallt och snöa så fort jag gör det. Så nu vet alla vems fel det är att det blir snöstorm och blixthalka i maj :angel:

Senast ändrad:
Vilken dag!
Börjar medmagsjuk hund. Sen ska vi försöka sova någon timme. Hade glömt stänga av ljud på mobilen och blev väckt.
Lite senare ringer hovslagaren och undrar om jag är hemma. Jag har GLÖMT hovslagartiden. Hon var här nu. Hur pinsamt!? Rusade ut och tog in hästarna. Sen in och deklarera och med hjärntrötthet försöka förstå hur jag ska få till några bilagor. Vågar inte chansa iom hjärnan är mos. Så ringde kundtjänst som sa att jag gjorde rätt. Blir så nervös att göra fel med sånt där. 😬
Jaja.. nu ska jag slappna av lite. Och hinna äta för första gången idag. Puh!

Strålande solsken och mycket blåsigt. Men när jag kollar ut genom fönstret är himlen halvt solskensblå och hälften mörkblå. Det regnade tidigare idag så vet inte om det är på väg till eller från mig.

Tänkte mig inte för och satte mig på huk. Nu känns det som om benet ska trilla av..

Men gungställningen är uppe och fastsatt med nån slags spiralformad tältpinne. Håller för bebis i varje fall.
Och givetvis var det plattor under mossan där vi ville ha gungan. Orkade inte börja gräva fram och kolla hur det såg ut så vi flyttade hela gungställningen en bit.

Det är kul med gammal trädgård, man vet aldrig vad man hittar!

Försöker få ihop en lunch med kollegorna. Det går sådär :p Eller ja... alla vill äta lunch ihop, men ingen vill säga vad de vill äta så vi kan bestämma var vi ska äta och när vi behöver dra iväg :cautious:
Jag och några kollegor skulle också ut och äta idag. Jag och ena kollegan har klart flest åsikter om restaurangval (och tyvärr få som överlappar) så de andra var nöjda med att låta oss komma överens 😂

Kollegan kom med ett förslag jag kunde godta, så dit blev det 👍 god mat, men lite snål portion tycker jag.

Liknande trådar

Hemmet Mitt växthus börjar bli hemskt slitet och jag funderar på huruvida det är vettigast att renovera det eller om jag ska avvakta ett par år... 2
Svar
39
· Visningar
1 553
Senast: manda
·
Relationer Jag fick en fråga från min partner här om dagen, som gjorde mig lite bestört... Han frågade vad jag skulle med honom till om det inte är... 2
Svar
31
· Visningar
2 838
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever... 2 3
Svar
50
· Visningar
7 692
Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har i dagsläget tre hundar, en 11-årig labradorblandning, en 8-årig storpudel och en 3-årig... 2
Svar
23
· Visningar
1 708

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka