Vad gör vi? Del CCXII

Det REGNAR :banana: !!!

Vi ar inne pa vecka tre utan regn nu och det ar inte torrperiod annu. Eller rattare sagt, det stankte lite I dag sa man sag monster i dammet pa bilarna.

Jag tror det här är vecka fem med hosta nu? Jävligt tröttsamt men imorgon ska jag försöka mig på ett lugnt pass på gymmet - såhär kan jag ju inte hålla på i flera månader.

Du ar alltsa den som smittat mig :cautious:
Jag har dragit till en muskel I ena sidan av allt hostande och bestamde mig hastigt for att det ar dags att ignorera det hela och satta igang att trana ordentligt igen.

Tittar på youtube. Har hittat en intressant youtubekanal som pratar mycket om mat, men också en del andra grejer och tar upp en hel del nackdelar med diverse saker som folk "glömmer" (eller inte känner till) men som känns bra att veta. Nu verkar han förvisso inte ha med så mycket källhänvisning alla gånger, men det ger åtminstone mig tankar om att kolla upp en del produkter osv lite mer noga.

Här var tex lite intressant om Himalayasalt:

Har ni återhämtat mig efter tio-femton minuters ångestgråt där jag knappt kunnat andas efter att ha sett alla fyra avsnitt av Adolescence. Nu är jag helt slut och känner mig febrig.

Den är riktigt bra, men du skulle kanske ha unnat dig en paus. <3
Jag kände mest Meh efter den. Det var så mycket underförstått och antydningar som min neurodivergenta hjärna inte förstod, mamma fick förklara det för mig. Så jag blev inte alls berörd. Vilket är synd för när jag googlat sen så förstår jag att budskapet är viktigt, men som sagt, jag var tvungen att googla fram det.

Tittar på youtube. Har hittat en intressant youtubekanal som pratar mycket om mat, men också en del andra grejer och tar upp en hel del nackdelar med diverse saker som folk "glömmer" (eller inte känner till) men som känns bra att veta. Nu verkar han förvisso inte ha med så mycket källhänvisning alla gånger, men det ger åtminstone mig tankar om att kolla upp en del produkter osv lite mer noga.

Här var tex lite intressant om Himalayasalt:
Jag har aldrig förstått varför folk köper bergssalt som bryts i gruvor, som används bl a för att salta vägar, för att äta själva eller ge till sina djur? Det är som han säger, innehåller tungmetaller och diverse föroreningar samt produceras under tvivelaktiga förhållanden.

Jag kände mest Meh efter den. Det var så mycket underförstått och antydningar som min neurodivergenta hjärna inte förstod, mamma fick förklara det för mig. Så jag blev inte alls berörd. Vilket är synd för när jag googlat sen så förstår jag att budskapet är viktigt, men som sagt, jag var tvungen att googla fram det.
Jag uppskattade verkligen filmningen och skådespeleriet också, men mest behållning har jag nästan fått av att se mina favoritprykologer på YT reagera på den - samt vuxna cishet män och tonåringar.

Senast ändrad:
Jag har aldrig förstått varför folk köper bergssalt som bryts i gruvor, som används bl a för att salta vägar, för att äta själva eller ge till sina djur? Det är som han säger, innehåller tungmetaller och diverse föroreningar samt produceras under tvivelaktiga förhållanden.
Ja, jag är tyvärr inte förvånad. Har något vagt minne av att ha läst om det tidigare. Själv köper jag enbart vanligt salt, men det är mest för att jag inte förstått varför man skulle ha något annat och annat är dyrare :p

Jag uppskattade verkligen filmningen och skådespeleriet också, men mest behållning har jag nästan fått av att se mina favoritprykologer på YT reagera på den - samt vuxna cishet män och tonåringar.
Jag blev mest förvånad över att jag fick en så stark fysisk reaktion. Ville nästan kräkas!
Tror det var så mycket i att scenerna är så otroligt långa i och med hur det är filmat att min hjärna blev trött.. det är mycket som är underförstått, men så mycket som är så tydligt också. Nu var det kopplat till incel-kulturen, men känner att det går att applicera på gängkultur eller vad som helst. Så himla bra serie, men lite tung att sträckkolla!

Kisse tycker att vi ska skippa jobbet idag också, tack!
20250504_074646-webp.166897

Liknande trådar

Hemmet Mitt växthus börjar bli hemskt slitet och jag funderar på huruvida det är vettigast att renovera det eller om jag ska avvakta ett par år... 2
Svar
39
· Visningar
1 557
Senast: manda
·
Relationer Jag fick en fråga från min partner här om dagen, som gjorde mig lite bestört... Han frågade vad jag skulle med honom till om det inte är... 2
Svar
31
· Visningar
2 845
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever... 2 3
Svar
50
· Visningar
7 697
Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har i dagsläget tre hundar, en 11-årig labradorblandning, en 8-årig storpudel och en 3-årig... 2
Svar
23
· Visningar
1 822

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka