Vad gör vi? Del CCXII

Det blev en blöt promenad också, men nu verkar regnet ha slutat. Jag vet inte riktigt hur långt detta regn räcker, men det har verkligen vräkt ner ordentligt sedan igår kväll. Mamma sa att de hade fått 18 mm, och det är nog ungefär det vi har fått också. Regntunnorna är överfulla :) !

Nu är det dags att elda igen :) !
Oj inte illa! Vi fick sju mm under natten, inget mer idag. Bättre än inget. Tunnan fyllde till tre fjärdedelar ungefär (och fyra fulla kannor står inne i växthuset).

Puh, dragit ihop ett nytt lass med grenar och döda stammar och eldat för tredje dagen i rad. Orkar inte mer nu utan får väl bli en fjärde brasa i morgon eller senare nån dag. Känner av foten ikväll så har tagit lite värktabletter och lagt mig en stund. Får gå ut och dra ihop riset lite senare. Jösses vilka grenar jag dragit, en del har varit över 5 m långa! 😬

:devil: vad jag saknar min grill idag! 🤬

och ska försöka skära ut några fler plantetiketter av en bit överbliven plast:D
Vad använder du när du skär i plast? Jag antar att det är hård plast?
Jag har nämligen en fotoram som skulle behöva modifieras, men det innebär att skära av hårdplastskivan som sitter i (istället för glas) och jag vet inte vad jag ska använda lämpligast :confused:

Passade på att tvätta av väggarna och golvet i badrummet efter jag duschat ikväll, det var välbehövligt! Fick äntligen impulsen efter att ha köpt nya gummilister till nederkanten av mina dusch-dörrar. Behöver tvätta av dörrarna också innan bytet, men gött att ha gjort golv och väggar först 👍

Sen fastnade jag på SVT1 på en konsert med Linnea Henrikson och Norrbotten big band - riktigt bra!

Vad använder du när du skär i plast? Jag antar att det är hård plast?
Jag har nämligen en fotoram som skulle behöva modifieras, men det innebär att skära av hårdplastskivan som sitter i (istället för glas) och jag vet inte vad jag ska använda lämpligast :confused:
Jag har en universalkniv( fällbar, blå) från Biltema. Detta var hårdare plast än tidigare eskapader men inte alltför tjock, hade kunnat ta i hårdare men bröt av "sista biten" då det ändå inte var så noga hur resultatet blev. Den är vass och får man in ett bra första drag kan man lätt fortsätta i samma spår. Men jag är verkligen ingen diy-expert:D Använder ett underlägg från Clas Ohlson för att minimera skaderisk iaf.

Fick god mat av päronen. Sen har hela dagen gått åt att få igång ny mobil och då är ändå inte mobilt bank id och jobb-Mail klart. Fyra år hade jag förra mobilen och nu vet jag varför jag gruvade mig.

Full fart söndag, skurat altan, eller ja vi kom till hälften sen tog vi slut men det var också den halvan som var värst. Vattnat gräsmatta eftersom det aldrig kom något regn och vi slängde på gödning igår. 🙄 Varit på promenad med maken och Ville. Åkte och handlade sånt vi glömde igår när vi handlade. 🫣 Sedan hade vi ett gemensamt projekt med köttbullar, 2,5 kg vildsvinsfärs blev köttbullar. :) så nu är vi mätta och har matlådor! :)

Pratat typ en timme med syrran, hon har gjort en hjälteinsats i mammas stuga men den är fortfarande kaos eftersom mamma vägrar förstå. Bilderna till försäljning kommer att hamna på skämtsidor om inte mäklaren kan göra under. Men helt uppenbart är att mamma har stora problem, hon hittar på historier för att motivera varför grejer ska vara kvar. Exempelvis ett par träfotöljer, otroligt obekväma som dök upp för ett par år sedan var helt plötsligt något som hon och vår pappa hade köpt för att renovera och nu kan hon inte göra sig av med dem. Märkligt nog dog pappa 1997 och stolarna dök upp 2010. 🙄

Hon skapar sig bilder av köparna som är helt orealistiska, att de kommer vilja ha hennes gamla säng, morfars otympliga skrivbord osv. Huset har ännu inte kommit ut till försäljning men hon är övertygad om att det ska vara sålt till midsommar. Sen surar hon över att hon inte har fått någon inbjudan till barnens kusins bröllop (på makens sida) och undrar varför syrran med familj inte är bjudna heller. Alltså de har träffats kanske 1 gång om året om ens det. Att vi är nära betyder inte att mamma och syrran är det. Syrran har försökt förklara för henne men det går inte in. 😔

Själv börjar jag fundera på att söka hjälp för att få verktyg att hantera alla mina känslor och inte föra något vidare till mina egna barn. :(

Väntar på att min potatisgratäng och kambenen ska bli klara för nu är jag hungrig.

Jag har dock pulled pork till min gratäng :D

1000027835.webp

Hos veterinären med katten.
Hon gick på toa och bajsade och började sedan skrika förtvivlat och kom blod när hon kissade. Sen dess har det droppat blod kontinuerligt och hon har kräkts.

De kan tydligen inte göra ultraljud i dag så jag vet inte riktigt vad sjutton vi ska göra med det. Men väntar på veterinären i ett akutrum så får väl se vad veterinären säger.

Drog iväg i panik, så hemma ligger städgrejer överallt, blod på golvet och min macka som jag tog typ en tugga av innan allt det här...

Hon gick på toa och bajsade och började sedan skrika förtvivlat och kom blod när hon kissade. Sen dess har det droppat blod kontinuerligt och hon har kräkts.

De kan tydligen inte göra ultraljud i dag så jag vet inte riktigt vad sjutton vi ska göra med det. Men väntar på veterinären i ett akutrum så får väl se vad veterinären säger.

Drog iväg i panik, så hemma ligger städgrejer överallt, blod på golvet och min macka som jag tog typ en tugga av innan allt det här...
Men så hemskt! Hoppas att ni får bra hjälp. ❤️

Men lilla kissen. Håller tummar för snabb och bra hjälp!

Fina lilla Sparky 😿 här hålls det tummar, tassar och tår att det inte är något allvarligt. Iaf kan de ge henne smärtstillande. Typiskt att det ska hända en söndagskväll.

Har fått sovmorgon två dagar nu iom att sambo tagit ut hästarna och hundarna. Underbart! 😍 Det var 2 månader sen sist.
Min häst hade igår stått med rumpan mot boxdörren och tittat skeptiskt på sambon: ”Vad gör du här så tidigt. Det är fel!”
Sen: ”Jag går ut först. Tur att du håller i andra änden av snöret så jag kan leda ut dig märkliga människa.”
Men han skärpte sig sen.
Tipsade om att sambo skulle ge ”heroin-godisar”, hästen ääälskar dem minst sagt och kanske connectar lite med sambon. Så med de godisarna först idag var de kompisar direkt och hästen gick mkt uppmärksam ”fot” ut.
Tur andra hästen är den raraste och vänligaste lille hästen som bara vill göra rätt för allt han är värd. ❤️

Vi är lite ledbrutna här nu. Sambo svor och stönade över att klättra ner och in i bilen. Att han behöver en högre bil. Jag pustade av att böja mig och rensa hundarnas päls efter prommis. 😅
Han har kört trimmer hela dagen och jag har mockat hacke, rensat sten etc. Har börjat checka av marken vi ska stängsla in till sommarbete också.
Blir fint och mysigt!
Vi har massor med rabarber här. Så nu ska det bakas och saftas och dygd vet vad.

Liknande trådar

Hemmet Mitt växthus börjar bli hemskt slitet och jag funderar på huruvida det är vettigast att renovera det eller om jag ska avvakta ett par år... 2
Svar
39
· Visningar
1 560
Senast: manda
·
Relationer Jag fick en fråga från min partner här om dagen, som gjorde mig lite bestört... Han frågade vad jag skulle med honom till om det inte är... 2
Svar
31
· Visningar
2 854
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever... 2 3
Svar
50
· Visningar
7 705
Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har i dagsläget tre hundar, en 11-årig labradorblandning, en 8-årig storpudel och en 3-årig... 2
Svar
23
· Visningar
1 846

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Oseriös avel 2023
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

• Vi som letar häst II