Vad gör vi? Del CCXII

Helt obegripligt system som de har på detta sjukhuset för att hitta till olika delar av sjukhuset. Det fanns inte ens utmärkt på skyltarna var huvudentren var någonstans så sprungit runt hela området och letat rätt på rätt byggnad. Helt otroligt det är nybyggt och de verkar inte ha tänkt så långt. Dessutom någon helt obegriplig kombination av siffror och bokstäver som ska göra att man hittar till rätt väntyta. Enligt min läkare som jag haft digitalt möte tidigare i vår får de varje dag springa runt och leta efter ett ledigt rum inför besöken.

Läste lite för länge igår igen så var rätt trött i morse. Men det rättade till sig bara jag kommit upp, fått i mig kaffe och kommit ut på promenad :) Matat alla djur och bäddat upp plantorna i växthuset och burit ut dahlior och petunior som bor inne nattetid än så länge. När jag kom in var inget barn uppe, båda hade försovit sig lite. Gjorde frukost åt dom (dom fixar allt själva på morgonen annars) och mig sen vinkade av dom. Nu är det bara att kötta jobb. Ridpass på lunchen och optikern med yngsta dottern efter jobbet.

Testa kallt vatten och galltvål. Det funkar men man måste skölja bort allt, inte bara gnugga.
Tror inte jag lyckas med det om man måste skölja. Mattan är stor...
Däremot har jag funderat på om jag kan titta lite noggrannare och i stället klippa bort de trådar som har blod på sig (det är en matta med ganska grov rugg och jag tror att jag skulle kunna klippa det allra värsta (iaf i topparna) utan att det påverkar utseendet på mattan. :up:

Fick precis veta att jag vann en tävling på instagram! :banana: Är bara med i sådana jag verkligen vill vinna, och det här är andra gången någonsin som jag faktiskt vinner något. Ska få hem några för mig intressanta produkter som jag tror att inte ens säljs i Sverige vanligtvis (eller åtminstone inte är lätta att få tag på) så det blir jättespännande :D

Varit på öppna förskolan. Det var trevligt att träffa alla igen. Passade på att handla på vägen hem.

Nu sitter jag i en fåtölj med benet i högläge, svullnaden ger sig inte riktigt.. Skulle vilja greja lite i trädgården men har lite för ont.
Imorgon ska stygnen bort. Hoppas det läkt ok..

Liknande trådar

Hemmet Mitt växthus börjar bli hemskt slitet och jag funderar på huruvida det är vettigast att renovera det eller om jag ska avvakta ett par år... 2
Svar
39
· Visningar
1 593
Senast: manda
·
Relationer Jag fick en fråga från min partner här om dagen, som gjorde mig lite bestört... Han frågade vad jag skulle med honom till om det inte är... 2
Svar
31
· Visningar
2 898
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever... 2 3
Svar
50
· Visningar
7 746
Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har i dagsläget tre hundar, en 11-årig labradorblandning, en 8-årig storpudel och en 3-årig... 2
Svar
23
· Visningar
2 005

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka