Vad gör vi? Del CCXII

Vi har försökt få reda på när leverans av stor leverans på 6 ton kommer. Omöjligt att fåt tag i rätt person och få svar tydligen.
Fick till slut ett mail nu när sambo var borta om att ev blir leverans idag eller imorgon eller på fredag. Alltså typ 5 dagar före ETA. :eek: Sambo skulle bygga en ramp för att kunna ta emot allt ikväll/under morgondagen. Att lasta av allt det där på en grusplan är inte kul. Att få in det i lagret är typ omöjligt för mig.
När jag en tim senare är ute med hunden som sitter och gör nr 2 kommer en jäkla Schenker-bil smygandes och cirkulerar x antal varv på gården och verkar vilsen. Fick halvt panik iom där sitter hunden, ingen sambo, ingen ramp etc. Som tur var drog bilen sen. Det var inte till oss. Puh!
Nu är sambo ute och bygger. 😅
Våra gulliga hyresvärdar skulle se till att personal hjälper sambo låna lite av deras verktyg imorgon. Bästa! :heart

Har kunnat släpa mig in i ateljén och har målat lite halvliggandes. Skulle bjudit in till vernissage för länge sen men det är som att livet är satt på paus. Det är inte hela världen men jag har tråkigt och den ena hästen som inte rids nu blir fet och tråkig han med. Ingen som är sugen på att sticka ut och jogga ett peruanskt fullblod några dar i veckan😁?

Har kunnat släpa mig in i ateljén och har målat lite halvliggandes. Skulle bjudit in till vernissage för länge sen men det är som att livet är satt på paus. Det är inte hela världen men jag har tråkigt och den ena hästen som inte rids nu blir fet och tråkig han med. Ingen som är sugen på att sticka ut och jogga ett peruanskt fullblod några dar i veckan😁?
jag hade dödat för det om jag bott i din närhet

Visst får man klappa sig själv på axeln ibland? Jag har knappt suttit i dag och sett till att alla haft en bra dag just därför. Och när det inte händer alltid så är det ok. Så skönt att gå hem efter positiva dagar.
Fick till 8 km i löparskorna också i härligt väder.

Jag kom plötsligt ihåg att jag har haft återkommande (mar?)drömmar där jag på något vis både jobbar 100% och går i skolan för att studera färdigt ämnen jag missat, jag missar dagar på jobbet pga jag går till skolan och tvärtom. Det är inte ens mitt nuvarande jobb, utan något som jag drömt ihop.

Man pratar ju om att man kan drömma stressdrömmar men jag fattar inte dessa, jag jobbar typ 75% på bara ett(!) jobb så jag stressar inte så mycket utöver det vanliga. Ingen skola heller, jag tog det toklugnt i skolan (ett år extra) och hann lagom med alla mina ämnen. Jag drömmer inte ens om mitt riktiga jobb! Det är som att min hjärna tycker att jag stressar för lite ibland :rofl:

Fick ett infall när jag klev uit från apoteket. Frisören miott emopt hade drop in Och jag bprde klippt mig redan förra året. Jag har varit för snål

Är nöjd med själva klippningen men killen envisades med att platta håret grundligt.
Så nu har mitt runda kortisonsvullna ansikte en rak stripfrisyr. :rofl: Inte ett spår av mitt självfall.

Nåväl. Det går att tvätta ur och det var billigt. :up:

Fick ett infall när jag klev uit från apoteket. Frisören miott emopt hade drop in Och jag bprde klippt mig redan förra året. Jag har varit för snål

Är nöjd med själva klippningen men killen envisades med att platta håret grundligt.
Så nu har mitt runda kortisonsvullna ansikte en rak stripfrisyr. :rofl: Inte ett spår av mitt självfall.

Nåväl. Det går att tvätta ur och det var billigt. :up:
Skönt att få håret genomklippt :up: Det brukar bli så mycket mer lättskött.
//klipper sig 1 ggr/år :bag:

Tack, fick med ett sådant infoblad när vi åkte från veterinären. Det fanns lite tips där. Ska läsa på lite mer (jag tyckte det var bra tips men jag vill läsa mer) och börja införa lite förändringar för att förebygga tänker jag :)

Jag gillar inte såna där "vet inte varför men här är lite saker som kanske kan hjälpa det att inte hända igen" sjukdomar :p

Jag, det är verkligen ingen rolig åkomma. :down:En av mina tidigare katter fick FIC efter en rejäl njurbäckeninflammation. Med cystophan och alla stressreducerande åtgärder vi kunde komma på var hon i princip fri från skov, men det är ju jobbigt för alla att alltid litegrann oroa sig för hur de mår även när det är bra. :(

Googlade just på min pappas namn bara för att se vad som dök upp och en Till minne artikel i DN dök upp. Känns nästan märkligt att läsa den då den är skriven av hans kollegor och jag hade en så annorlunda syn av honom. Men man kan ju vara stolt över hans arbete ändå.

Hade glömt att han hade verkat för att ortnamn i Sverige skulle skyddas i kulturmiljölagen.

Men jag minns och har hört om hans skarpa öga för att se fornminnen i naturen. Hörde så mycket om det som liten att det sitter nästan i ryggmärgen på mig att känna igen fornminnen i landskapet :laugh:

Köpt dessa idag läste första delen på semestern och fastnade för den. Dessutom är de ju klassiska och tredje delen tangerar delvis året för min historiska roman som jag håller på att skriva.

Bifogade filer

• IMG_20250507_210821835~2.webp
    IMG_20250507_210821835~2.webp
    306,2 KB · Visningar: 47

Liknande trådar

Hemmet Mitt växthus börjar bli hemskt slitet och jag funderar på huruvida det är vettigast att renovera det eller om jag ska avvakta ett par år... 2
Svar
39
· Visningar
1 588
Senast: manda
·
Relationer Jag fick en fråga från min partner här om dagen, som gjorde mig lite bestört... Han frågade vad jag skulle med honom till om det inte är... 2
Svar
31
· Visningar
2 893
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever... 2 3
Svar
50
· Visningar
7 746
Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har i dagsläget tre hundar, en 11-årig labradorblandning, en 8-årig storpudel och en 3-årig... 2
Svar
23
· Visningar
1 975

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka