Vad gör vi? Del CCXXVIII

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.

athena_arabians

Trådstartare
Haft en intensiv arbetsvecka så det ska bli skönt med helg snart.

Kisse blev skitsur för jag störde henne med kameran när hon snoozade i fönstret:

20260312_144904~2.webp

Har gått morgonpromenad, duschat och äter nu frukost. Hade ett mentalt jobbigt men troligen nyttigt och samtidigt intressant samtal med en vän igår och har nu en miljard tankar som snurrar i skallen. Det kommer bli skönt att jobba om någon timme och kunna fokusera på jobbtankar istället :p

Ser dock fram emot kortare arbetsdagar i helgen, men allra mest ser jag nog fram emot nästa helg. Då är jag ledig, och eventuellt kommer en nära vän från Sthlm hit och hälsar på då. Vi har känt varandra i ungefär 10 år och det är alltid så otroligt avslappnande och trevligt att umgås, oavsett vad vi gör. Nu håller han dessutom på och söker jobb här i staden, för även han är trött på Sthlm. När han kommer hit, oavsett vilken helg det nu blir, så ska vi ägna helgen åt att gå på upptäcksfärd och utforska olika områden i staden. Det blir nog jättekul!

"Tvättat" bilen och snabbt dammsugot. Lämnat den på verkstaden för service med order om att INTE öppna passagerardörren utifrån. Den får de allt vänta med att fixa tills nästa vecka.

Gått till jobbet. Jobbat och ska snart fixa frulle

Dagen är grå, grå och grå men det är iallafall FREDAAAAAAAAAG!! :banana: :banana:

Helt galet tråkigt väder! Började regna och blåsa lagom till att vi var klara med hästarna igårkväll och sen har det hållit och ska göra hela dagen... Får väl tvinga ut mig själv och hundar på en liten lunchpromenad sen då jag ändå måste ut och luncha hästar.
Har iallafall tränat på morgonen innan jobbet och fått lite jobb gjort redan. Bara att kötta på så tror jag att jag ska sluta lite tidigare idag.

Eftersom min nya lägenhet såg rätt hemsk ut med fula tapeter i skrälliga färger så kostar bostadsbolaget på ommålning. Så fick välja färger igår morse och sedan målade de hela dagen igår och ska fortsätta idag. Ser fram emot att få se bilder när det är klart.

De ska även byta köksluckor och fixa ny våtrumsmatta i badrummet. Men det blir efter att jag flyttat in.

Om två veckor anländer mina saker till Sundsvall och jag kan flytta in. Känns lite overkligt, men roligt.

Eftersom min nya lägenhet såg rätt hemsk ut med fula tapeter i skrälliga färger så kostar bostadsbolaget på ommålning. Så fick välja färger igår morse och sedan målade de hela dagen igår och ska fortsätta idag. Ser fram emot att få se bilder när det är klart.

De ska även byta köksluckor och fixa ny våtrumsmatta i badrummet. Men det blir efter att jag flyttat in.

Om två veckor anländer mina saker till Sundsvall och jag kan flytta in. Känns lite overkligt, men roligt.
Det kommer bli SÅ bra!!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXIX
  • Vad gör vi? Del CCXXVII
  • Vad gör vi? Del CCXIX
  • Vad gör vi? Del CCXXII

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn