Vad gör vi? Del CCXXVIII

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tror att jag håller på att bli sjuk med. Så störigt för idag ska det vara sol och 18 grader, och jag hade tänkt hänga en stund med en vän på en uteservering. Förhoppningsvis piggar jag på mig efter frukost...
Hoppas du håller dig frisk!

Jag syftade på att det är sällan jag städar frivilligt och igår städade jag badrummet, även om jag hade bestämt att fixa det idag.

Hyresvärden ringde precis. Jag tänkte först att det var katastofläge, för han har aldrig ringt förut. Men nä, han undrade bara om jag ville gå ut och kolla till fåren någon gång under dagen eftersom det fötts ett lamm i förrgår kväll! Jag gick ut direkt :D

Titta så liten och söt :love: :love:
lamm.webp

Är på jobbet mer en hemsk muskelinflammation sitter i hela högersidan inklusive högerfots ovansida.

Tvingade mig ändå att gå fyra hållplatser för att få ihop dagens stegmål och för att det inte blir bättre med stillasittande.

Nämnde jag att jag är tant…

Surar lite över att tiden verkligen seeeegar sig i dag. Känns som att jag varit på jobbet i två veckor men egentligen är det alltså bara 4 timmar? Superstörigt.
Bävar också inför eftermiddagen, halvdag personaldag. Om tiden går så här långsamt redan nu lär jag vara 100år innan det mötet är slut :arghh:

Sitter på jobbet och har skrivit prov, ett som jag var tvungen att göra och det andra för att jag vill testa mig ytterligare. Klarade bägge två, det andra med ännu bättre resultat. :up:

Efter lunch har jag vattengympa på arbetstid och efter det tänker jag sluta för dagen, åka till hästarna, ta en långpromenad med hundarna och sen tvättstugan ikväll. :)

Jo, på minneslund eller så gamla gravar så de inte har någon annan? :)
Men då ligger de ju bara där och måste kastas typ nästa dag ändå? Gör personalen det? Jag tycker tanken är fin men hade nog inte vågat göra det ändå.
Eventuellt i en minneslund. :)
Vi har väldigt måga minnesbänkar här i byn (jag tror alla bänkar i parkerna och längsmed promenaden är donerade) och där binder folk upp blombuketter med jämna mellanrum, men återigen måste ju någon ta reda på dem när de vissnat.

Alltså jag bor ju själv och använder knappt tallrikar, och oftast samma bestick om och om igen. Varje gång jag får besök måste jag diska porslinet innan det används trots att det bara stått i skåpet (om de faktiskt ska äta här.). :D

Alltså jag bor ju själv och använder knappt tallrikar, och oftast samma bestick om och om igen. Varje gång jag får besök måste jag diska porslinet innan det används trots att det bara stått i skåpet (om de faktiskt ska äta här.). :D

Jag bor också i praktiken själv... men jag är ju samlare och njuter av att ha vackra saker omkring mig. Sedan kanske det blir lite väl mycket ibland men då får en rensa lite och sälja :laugh:

Men alltså kul i jul. Sov inte många timmar. Trots att jag tog en lite starkare insomningstabletl. Glömmer jämt att jag har någon gen mutation som gör att så snart jag inte tagit medicin på några dagar så blir det 'reset- som gör att jag reagerar lika starkt som om jag aldrig tagit den innan. Allt som går genom levern netaboliserar jag extremt långsamt eller inte alls. Så jag får en överdos. Aldrig behövt öka dosen Min dåvarande läkare sa att om jag drack alkohol så skulle jag hamna på akuten. Tur att jag inte dricker.

Jag låg och vilade ett tag på soffan kände mig lite bättre, klev upp och började röja. röja. Tänkte gå och ta ut medicin. Tur att syster förbjöd det eftersom jag spydde. Så nu sitter jsg och är helt värdelös. Förbaskat. Första gången hade jag en fraktur på nyckelbenet. Andra gången blev jag sjuk och, ja spydde nu är jag återigen värdelös. Iaf stannar vi några dagar så jag hinner återhämta mig. Får dåligt samvete.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXIX
  • Vad gör vi? Del CCXXVII
  • Vad gör vi? Del CCXIX
  • Vad gör vi? Del CCXXII

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund