Vad gör vi? Del CCXXXV

Bukefalos 30 Är!

Status
StÀngd för vidare inlÀgg.
Man ska inte gnĂ€lla, MEN... det Ă€r en snubbe som kör röjsĂ„g, typ precis utanför min tomtgrĂ€ns. Det blir sĂ€kert jĂ€ttefint, men han KAN INTE köra röjsĂ„g, han gasar massor, i omgĂ„ngar och tar ner hemskt lite sly. 😅 Jag sitter inomhus och fĂ„r huvudvĂ€rk, jag som tĂ€nkte vara lite utomhus đŸ€­

Äter middag och tittar pĂ„ en skördetröska som jobbar pĂ„ fĂ€ltet bredvid. KĂ€nns Ă€ndĂ„ lockande att jobba som bonde, slippa butikslokaler eller kontorsmiljö. Men skördetröskan Ă€r vĂ€ldigt högljudd.
Ja, gillar man 14 timmars arbetspass i vibrerande maskiner Àr det nog lockande. Jag Àr mindre lockad av, men extremt tacksam för att de orkar, grannarnas arbete pÄ Äkrarna.

Men vad Àr det för fel pÄ folk!?

Kyrkan utanför mitt fönster har blommor utstÀllda i en kruka utanför ingÄngen. Fint och somrigt.
Men det tyckte inte bara jag, utan Àven kvinnan som alldeles nyss sprang dit, roffade Ät sig nÄgra blommor och skyndade snabbt dÀrifrÄn.

SÄg en kvinna göra det Àven dÀr jag bodde innan. Men dÄ var det en större plantering. HÀr Àr det en liten kruka med typ tre pelargoner i som kvinnan nyss plockade.

Hur i hela friden tÀnker man?!

Helt slut. Har precis klarat ett spel dÀr man vallar sköldpaddsfÀrgade djur som ser ut som typ marsvinsgetter. Man fÄr givetvis ge dem namn och de har olika personligheter och givetvis blev jag orimligt emotionellt investerad i dem alla :angel:
Men nu har vi varsamt smygit förbi gigantiska fÄglar som vill Àta dem, genom hemska isar som öppnade sig och hotade att sluka mina fina djur och blivit jagade utan att nÄgon av dem har dött.
Puh. SĂ„ stressigt! 😅

Varit pÄ Ikea med en rÀtt lÄng lista pÄ saker som behövs, sÄ visade det sig att fler Àn hÀlften av dem inte finns lÀngre. :crazy:

Nu mÄste jag alltsÄ hitta nÄgon annan tillverkare som gör likadana glas som de jag alltid köpt pÄ Ikea tidigare, för de nya i ersÀttningsmodellen Àr inte alls lika snygga. :rage: Detsamma gÀller mina tallrikar och rÀtt mycket av deras jÀttebra köksredskap. Och de största zip-pÄsarna, som jag anvÀnder till precis allt. :banghead:

Fixat det sista hÀr hemma. Hittade en bok pÄ ljudbok som jag velat lÀsa ett tag, sÄ nu har jag pysslat runt och lyssnat pÄ den samtidigt. Det gav faktiskt lite energi.
Var och kikade till mina björnbÀr i hÀsthagen. Jag har anat att jag inte Àr den enda som plockat dÀr :cautious:och i kvÀll sprang jag pÄ den skyldige....den söta lilla rÀvungen :love: Den hÀr gÄngen sprang den inte ivÀg direkt, den skuttade bort lite sen stod vi lÀnge och tittade pÄ varandra innan den skuttade vidare in i skogen. SÄ nu plockar jag inga fler bÀr dÀr, den behöver dom mer Àn vad jag gör.

Ätit middag men det suger i glassnerven. Om det inte var sĂ„ sent och mörkt sĂ„ vette fasiken om jag inte fallit för frestelsen. Jag har Ă€tit tre nektariner men det hjĂ€lper inte. SĂ€rskilt som de Ă€r sura och Ă€r konsistensen av trĂ€d.

Status
StÀngd för vidare inlÀgg.

Liknande trÄdar

• Vad gör vi? Del CCXXXIII
  • Vad gör vi? Del CCXXXII
  • Vad gör vi? Del CCXXIX
  • Vad gör vi? Del CCXXVII

HĂ€stnyheter

Bukefalos, Radannonser

AllmÀnt, Dagbok

Barn

Hund