Vad gör vi? Del CCXXXVI

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag: Ikväll ska jag träna, kul!
Hjärnan: Njae..det där digitala mötet i eftermiddag var fan jobbigt du..!
Jag: Trött..men en promenad, det vore skönt!
Hjärnan: NEJ SA JAG FÖR HELVETE! *bankar hårt hela vägen hem från jobbet*
Jag: *illamående* Okejokejokej, vila idag.
....
Jag: Du, vi har såna här möten varje dag t.o.m. torsdag.
Hjärnan: .....
Jag: Du håller fan inte på såhär hela veckan. Gränser!
Hjärnan: ...you ain't the boss of me...!

Skräphuvud, jag har alltså en jäkla migränkänning.. :mad: Bara att hoppas att det inte blir värre. Sur.

Jag steker iaf ett äpple i kanel och honung, att toppa min overnight oats med.

Okej dag på jobbet men schemastrul på jobbet som jag försökt lösa i flera dagar men nu fick jag nog. Mailade chefen innan jag gick hem. Fick migrän av allt och varit däckad ett par timmar nu. Är ledig i morgon och tänker inte ödlsla mer tid på det där just nu. På fredag jobbar jag sista passet sen 2,5 veckas semester! :bow:

Alltså, det där med släktforskning var ju inget bra.:crazy:
1790007683666.webp

Sitter på föreläsning (digitalt) och den är så seg! Jag förstår inte att det ska vara så svårt för föreläsarna att vara lite entusiastiska i tonen, kanske iaf fejka liiiite att de brinner för det som de pratar om?
Att prata släpigt, lite uttråkat och allmänt monotont får min hjärna att tappa fokus efter cirka tjugotre sekunder. 😩
Åh herregud. Vi har träningsmoduler vi måste gå igenom varje år på jobbet och av någon märklig anledning är de som rör de ämnen jag tycker är mest intressanta som diskriminering, modernt slaveri och trafficking till exempel så otroligt jävla tråkiga och oengagerade att jag knappt orkar klicka mig igenom dem.
Till och med brandsäkerheten är mer fängslande och den gör i princip att klockorna stannar.

Har varit hos terapeuten i dag. Bytte korkar på hans pennor, så nu stämmer inte färgen på pennan med korken....:sneaky: :D Tur han såg när jag gjorde det, frågan är bara om han kommer ihåg det när de ska användas. Bra sätt att förhala svar på jobbiga frågor.

Har jobbat också, lite tufft kände jag, jag har märkt att jag känner mig mer stressad på plats när jag ska jobba än när jag jobbar hemma. Sedan åkte jag till centrum till Stadsmissionen och hittade tror det var 6 barnböcker för små barn åt barnbarnet! De har inga böcker och gullungen blir 6 månader i dag, dags för mängder med böcker! Medan alla andra köper kläder och leksaker till henne i julklapp och present ska jag köpa böcker känner jag! Kläder och leksaker får barn mycket av ändå. Jag har kvar en del böcker från barndomen fortfarande.

Sedan in på hemköp för att köpa mjöl och socker jag glömde i min beställning, och där hittade jag julmust och lussekatter så det kom ner i min korg också... ihop med ett sådant där nybakt bröd med frön på, franskbröd heter det väl. En sådan macka med stekta kantareller är min tanke i kväll...

Hem och pratade lite med ena sonen, han ser fram emot att komma i jul, ska bli riktigt kul säger han. Se på serier, äta julmat som vi väljer själv och kollar i affärer lite, man behöver ju inte handla, bara ut och röra på oss och se vad där är för kul. Han är inneboende och vantrivs så det är lite semester att komma hit, har redan önskat maträtter :D Lasagne en dag, ost- och skinksås en dag, dansk fläskstek en dag osv. Sonen med barn och flickvän kommer ev ändå. Det var flickvännen som ringde i går, hon undrade lite hur hon skulle göra, hon är gravid igen, och kände att hon kunde bolla med mig om tankarna. Kändes gott ändå att hon valde mig före andra, jag är trots allt inte det monstret som vissa har fått det att låta som här för att jag blev besvike, arg och ledsen för hur hon uttryckte sig mot mig. Oavsett vilket är jag glad för deras skull!

Mat från ICA kom också på bokad tid så det blev uppackat, hundarna fick snusa igenom allt medan jag packade upp, mina nyfikna vargar ju! Promenader med dem har det också blivit så de ligger här bredvid och verkar nöjda för nu.

Huvudvärk, feber och trött och hängig, men det ska bli väldigt skönt att komma i säng i kväll!

Idag ska min hundvakt passa min lilla råttehund i några timmar :nailbiting: Vet inte varför jag är så nervös 😅
Jag ska nog försöka leta reda på en hundvakt åt rottekotten och introducera varandra i god tid tills jag behöver åka i väg till födelsedagar och dop osv. Får väl hur jag gör. Hur gjorde du, annonserade?

Åh herregud. Vi har träningsmoduler vi måste gå igenom varje år på jobbet och av någon märklig anledning är de som rör de ämnen jag tycker är mest intressanta som diskriminering, modernt slaveri och trafficking till exempel så otroligt jävla tråkiga och oengagerade att jag knappt orkar klicka mig igenom dem.
Till och med brandsäkerheten är mer fängslande och den gör i princip att klockorna stannar.
Jag förstår inte hur det kan vara så svårt? 😩

Fick iaf inte med mig en enda sak som han sa på två timmar pga kunde inte fokusera alls.
Mina anteckningar består av ”Giv mig styrka och chips.”. 😅

Det känns lite olustigt att någon vänder, vrider och flyttar på min dörrmatta ute på loftgången varje gång jag gått ut från eller gått in i min lägenhet :confused: Grannarnas ligger kvar.

Igår hörde jag skrapande när jag låg i sängen (men vågade inte kika genom persiennerna i sovrummet utan byxor på) och imorse stod dörrmattan på högkant och det var flottigt på fönstret.

Varför?

Det känns lite olustigt att någon vänder, vrider och flyttar på min dörrmatta ute på loftgången varje gång jag gått ut från eller gått in i min lägenhet :confused: Grannarnas ligger kvar.

Igår hörde jag skrapande när jag låg i sängen (men vågade inte kika genom persiennerna i sovrummet utan byxor på) och imorse stod dörrmattan på högkant och det var flottigt på fönstret.

Varför?
Oj, vad otäckt. Kan ju vara nån stor hund?

Ätit middag. Ska gå ut med hunden vid halv tio tänkte jag. Förhoppningsvis gör hon både 1 och 2 inom rimlig tid. Det brukar ta tid innan hon gör det hon ska.

15 grader inne så satt på lite värme nu. Tagit en varm skön dusch under en stjärnklar himmel. Magiskt! :love:
Valacken är bättre i sina ben och sitt sår och mår generellt mycket bättre än i går :bow:Dom står inne i natt oavsett för nu kommer snart jägaren för självklart var grisarna inne i natt igen trots att jag fixat staketet. I veckan ska jag sätta nya stolp och ha 5 trådar i stället och hoppas det fungerar lika väl som inne hos stona. Ena grannens trädgård är totalförstörd igen av grisarnas framfart. Jag förstår inte hur han orkar fixa den hela tiden och inte sätter upp elstaket eller skjuter av, han är ändå jägare själv.
I kväll är det äntligen helt vinstilla för första gången på 2 veckor :bow:

Ibland står mattan på ett sätt som kräver att någon liksom balanserat den på kanten på golvet, så jag tror inte en hund kan ha gjort det.

Jag bor näst längst bort på loftgången också och grannen längst bort har ingen hund 🤔
Kan du sätta upp någon skylt om bevakning på dörren eller en skylt om varning för hund? En vän till mig var med om något liknande och gjorde så och då slutade det direkt. Sånt där är obehagligt :cautious:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Hur länge luktar ett dött djur?
  • Överjävligt ont i ryggen
  • Vad gör vi? CCXXX
  • Vad gör vi? CCXXXI

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund