Vad gör vi? Del CLVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Mitt har jag ignorerat i många år. Det står till och med undanställt. Ja järnet strykbräda har jag ingen.
Ungefär samma här. Äger inga kläder som behöver strykas - då hade jag aldrig använt dem.... :D Strykjärn har jag. Ett gammalt ärvt utan ångfunktion. Förmodligen från 60-talet. Strykbräda har jag faktiskt också, men det är en sådan där liten bordsmodell. Någon gång ibland när jag behöver stryka gardiner eller någon duk så kommer utrustningen fram.... :D

Solen gick i moln så jag åkte till päronen och fick mat och dricker cider.
4B537153-B243-47E6-A2DD-FF590DCCFF1C.webp

Det finns fyra laddningsplatser här. 1, 2 & 4 är upptagna men alla tre står så illa parkerade att man inte kommer åt 3an. Och holländare har noll och ingen respekt för andra i en pool. Om det är mycket folk är det ganska olämpligt att KASTA i sitt barn från kanten, eller? Tydligen inte eftersom det gjordes gång på gång :rage: fick även ryta åt en kvinna att stänga dörren till omklädningsrummet eftersom hon slet upp den för att prata med dottern, och stod i dörrhålet under tiden. :banghead:

Vi åt iaf lunch på toppstugan och det lutar åt grillbuffé på terrassen där till middag :up:

Har hållit mitt eget löfte om att vara extremt lat idag, och på den vägen fortsätter jag :D Sov till 10:15 och det mest produktiva jag gjort sedan dess är att duscha, sätta igång en maskin tvätt samt gå en promenad med maken där det blev spontanstopp på ett nyöppnat bagel-ställe. En sesambagel med kallrökt lax och citronphiladelphia sköljdes ner med ett glas hemgjord jordgubbslemonad :d Nu har jag landat i soffan igen med kaffe och choklad och ska se andra delen av gårdagens Nations Cup innan det börjar bli dags att göra sig i ordning inför kvällens roligheter :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar. Oklart vad katten gör men det är något som låter... hon var iaf ute tidigare idag. Edit: Tydligen dödar hon en... 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
70 148
Senast: tanten
·
Relationer Jag fick en fråga från min partner här om dagen, som gjorde mig lite bestört... Han frågade vad jag skulle med honom till om det inte är... 2
Svar
31
· Visningar
2 844
Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
16 080
Senast: qitis
·
Däggdjur Jag har växt upp med husdjur; katter, hamstrar, kaniner och hundar. Från 11 till 19 år hade jag därtill minst en häst, totalt 4 egna och...
Svar
8
· Visningar
1 262
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka