Vad gör vi? Del CLVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Utsikt från mitt rum 🙂
FD16C5B2-9E9E-4B25-941A-92096C5BDA95.webp

Mina pälskompisar har löss/loppor! Jag har panik! :arghh::arghh:😱😱 Jag är världens sämsta matte!
Chika har varit lite itchy sådär, men hon har problem med gräset ibland och det har aldrig varit extremt och jag tycker att jag verkligen har kollat varje dag. Sedan tyckte jag nog att Kim tvättade sig lite intensivt... och så såg jag den på Chika igårkväll - en jävla loppa!
De har fått lusbad båda två nu ikväll - kisse är lite upprörd men inte värst. Tvättat filtar och bäddar och andra textiler jag har gjort sedan igår. På måndag ska jag ringa vetten för att se vilken spot on behandling jag kan använda eftersom Kim är känslig mot sådana.
Så gräsligt, det kliar överallt! Inillning, men ändå.

Dammsugning pågår, bit för bit. Har också beställt hem spray för soffa och hus, men det är lite besvärligt med spindlar och fisk i lägenheten.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar. Oklart vad katten gör men det är något som låter... hon var iaf ute tidigare idag. Edit: Tydligen dödar hon en... 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
70 148
Senast: tanten
·
Relationer Jag fick en fråga från min partner här om dagen, som gjorde mig lite bestört... Han frågade vad jag skulle med honom till om det inte är... 2
Svar
31
· Visningar
2 838
Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
15 859
Senast: qitis
·
Däggdjur Jag har växt upp med husdjur; katter, hamstrar, kaniner och hundar. Från 11 till 19 år hade jag därtill minst en häst, totalt 4 egna och...
Svar
8
· Visningar
1 262
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken hundras?
  • Husky från USA, tips och råd m.m
  • Uppdateringstråd 31