Scheisse insåg precis att jag glömt betala in en räkning på 4kr. Kanske bäst att slänga in den![]()
Tack för att du skrev det, det har ju jag också glömt att göra kom jag på nu
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Scheisse insåg precis att jag glömt betala in en räkning på 4kr. Kanske bäst att slänga in den![]()
Bättre att du gör det nu, än att det går överstyr för dig.Börjar känna ett behov av att prata med rektor om min tjänst. Har 16 lektioner på en vecka i 10 olika grupper. Tre av dessa lektioner, i två av grupperna, börjar kännas ohållbara. Får mer och mer ångest inför varje vecka pga väldigt svåra grupper.. och tycker bara det blir värre för varje vecka. Dessa två grupper sänker hela min upplevelse av att vara tillbaka som lärare.
Sportlov nästa vecka och sen kanske det är lugnare men tror det närmar sig ett ”detta funkar inte för mig-samtal”.
Mycket Duktig-flicka-ångest av den tanken..
Jag har en idé. Ditt barnsliga rikspucko till kollega kan komma hit och ta mitt jobb så flyttar jag över till ditt.Jag är visst inte den enda med trubbel på jobbet idag. Jag känner mig som en jävla lipsill men det är för att jag blev förbannad. En kollega gjorde ett misstag i fredags som någon skickade ett klagomål på, så jag svarade artigt på det och skickade en påminnelse till alla mina kollegor vad som gäller.
Och så kommer kollegan i fråga (misstänker jag) med matlådor som stinker upp där jag sitter och dumpar dem hos mig. Jag säger varför han inte kan kontakta personen som klagat men han säger att jag är ju redan i kontakt och stack.
Blev häpen och satt där själv i kontorslandskapet med matlådor som hade börjat lukta illa.Tror att jag lyckades hitta en lösning och ett kylskåp att ställa dem i men blev så häpen och sedan förbannad. Försökte leta upp honom och tittade in i vårt kontor, sa argt vad som hänt men den ena skrattade till och den andra att jag fick ta det med honom.
Känns som att det har pratats bakom min rygg och samtidigt har en annan kollega (som råga på köpet är sjuk idag) sagt att han har lagt märke till att den här kollegan i fråga har sagt åt mig att göra saker fastän han inte är arbetsledare. Därför försökte jag säga ifrån men inte hjälpte det.
Funderar nu på att skicka detta till chefen (som på råga är också sjuk)![]()
Jaa! Du skulle säkert vara bättre i vårt arbetslag ändåJag har en idé. Ditt barnsliga rikspucko till kollega kan komma hit och ta mitt jobb så flyttar jag över till ditt.![]()
Heja digJaa! Du skulle säkert vara bättre i vårt arbetslag ändåTack för ditt stöd, det fick mig att våga skicka iväg mitt mail till chefen.
Det är ett väldigt utbrett problem här. Jag kommer förmodligen säga nej till detta, ska bara lugna mig så jag kan svara trevligt![]()
Nej tyvärr, annars hade jag bytt hejviltFinns det möjlighet att byta arbetsuppgifter på ditt jobb?
Jag blev ofta utnyttjad på mitt förra jobb men fick tipset att föreslå ett byte. Till exempel ”Ja, jag bakar gärna åt dig men jag skulle städa toaletter idag så då kanske du kan göra det åt mig?”. Det funkade superbra!
Det jag mest fruktar är väl att det skulle visa sig att det är faktiskt jag som är för lat och gör alldeles för lite.Säger åt mig själv att inget kan bli bättre om jag inte säger något. Och det känns lite bättre att tänka så faktiskt.
Det är inte så. Din kollega verkar barnslig och tjurig och allmänt o-omtyckbar. Men det är alltid lättare att stå utanför och se in. Jag hade också blivit ledsen, förvirrad, arg och osäker om en kollega gjort så mot mig.Det jag mest fruktar är väl att det skulle visa sig att det är faktiskt jag som är för lat och gör alldeles för lite.
Ska du och jag sjukanmäla oss kanske?Har lyckats ta till reträtt in på ITs kontor. Här spelas det konstig dunkadunka techno house rave musik på låg volym, men är för övrigt tyst och framför allt varmt.
Hjärnan känns som mos, är nära att bryta ihop och kroppen vill fly härifrån och är på helspänn. Bara 40 minuter kvar, det enda jag kan tänka på är ponnymular.
Är nervös som fan angående mitt protestmail till chefen. Livrädd att det tas på fel sätt och jag avskyr verkligen att vara ivägen/jobbig/störa.