Åh det vet jag, jag har till och med hamnat i lite trubbel en gång pga fel siffra i varukoder. Har typ lärt mig själv under de 4 år jag jobbade med skiten. Pinne i röven var ordet.Säg åt dem att det är utanför ditt kompetensområde och att de får anlita en shipping agent. Skriver du på tulldeklarationen är det du som åker på det om något inte stämmer och med så krångliga saker som ska skickas hade jag aldrig i helvetet gått med på att sätta mitt namn på eländet.
/mvh hon som skickat utrustning till Mauretanien och radioaktiva prover till Australien och båda är en total pinne i röven att tulldeklarera...
Edit: De kan anlita mig som konsult att göra det, jag har övat rätt mycket på sådant pga jobbet![]()
Nuvarande personer har inte heller fått någon utbildning förutom det jag informerat om som jag självlärt mig efter 4 år.
Skulle vilja hitta vad det blir för konsekvenser enligt lag - men är superdålig på att slå i lagböcker. Så kan jag skicka med det i mitt mail där jag förklarar varför jag inte vill beblanda mig i arbetsuppgiften. Har du koll? Är det Tullbrott under Lag om straff för smuggling?