Vad gör vi? Del LXXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det är förresten INTE min dag idag.

Fick iväg A till skolan, hann bli grinig på mamma när jag var in där en snabbis på vägen. Åker och handlar och sen tankar. På macken så är det en snäll medmänniska som uppmärksammar mig på att mitt ena framdäck saknar väldigt mycket luft. Det gjorde det inte igår kväll :meh: Ringer mamma och väljer mellan att åka och kasta i luft på en annan mack (självklart fanns det inte där jag var) och då riskera att det blir tomt under dagen eller åka hem och byta bil. Väljer det senare. Så nu kör jag med odubbade vinterdäck och automatisk 4wd :cautious: Som dessutom inte går att låsa utan risk för att det fryser ihop eftersom den bilen blir en svamp på vintern :banghead:

Väl på jobbet lyckas jag göra ogott kaffe som jag sen spiller på det nymoppade golvet. Det går bra nu... :arghh:
Väldigt mycket måndag på en tisdag?
*kram*

All busstrafik inställd. Fick från Garnisonen till NK i 15 cm klackar. Inga problem. Fattar inte hur det kan vara oframkomligt för bussarna då?
Nu sitter jag på franska cafet och äter en mycket god räk/löjroms- smörgås

Jaha, då ska jag skicka ett brev till Kanada i dag. Så jag får ägna tid åt att ta reda på hur man skriver adressen i rätt format.

Försökt ta det lugnt och dela upp jobbet över dagen om det går. Ut och gå en sväng om du kan.
Jag försöker. Men nu är jag stressad faktiskt. Det blev lite väl mycket som ramlade ner över huvudet på mig idag. Det där som chefen bad mig göra igår (när jag slutat för dagen) kommer jag inte att hinna idag.

All busstrafik inställd. Fick från Garnisonen till NK i 15 cm klackar. Inga problem. Fattar inte hur det kan vara oframkomligt för bussarna då?
Nu sitter jag på franska cafet och äter en mycket god räk/löjroms- smörgås

Va? Bussarna gick alldeles utmärkte i morse.

Själv gick jag upp på vinden och rotade fram dunjackan och vinterkängorna. Sedan pulsade jag och Bruce genom Lill Jansskogen ner till Valhallavägen. Tänkte promenera till Norr Mälarstrand men insåg att jag skulle komma för sent till jobbet om jag fortsatte att mysa i snön hela morgonen :p Så vi tog buss.

Jag känner mig stressad. Det är lite väl mycket på jobbet. I morse fick jag också frågan om jag jobbat något på ett kompendium som behöver bli klart :eek:. Men vad f-n. Jag är sjukskriven och jobbar bara 25%. Det är nätt och jämnt jag hinner med supporten, videon och shoparna på den tiden.
Förstår hur du känner. Jag är sjukskriven 100% och har sedan jag officiellt blev sjukskriven behövt jobba 1-2h per dag för att inte arbetsgången på jobbet ska stanna av helt...

Jag förstår. Ta några djupa andetag emellanåt :heart
Och så fick jag sms från chefen som undrade vad som var viktigare att göra än det hon bad mig om igår och så blev jag tvungen att svara på det. :turd: Det hon bad om är för övrigt ett jättejobb när man saknar koncentration. Jag räknar inte med att hinna något annat ö.h.t. den dagen jag gör den uppgiften. Så i morgon tänker jag inte ens öppna mejlen för jag blir bara stressad av mängden mejl. Jag går bara upp i varv och blir splittrad.

Va? Bussarna gick alldeles utmärkte i morse.

Själv gick jag upp på vinden och rotade fram dunjackan och vinterkängorna. Sedan pulsade jag och Bruce genom Lill Jansskogen ner till Valhallavägen. Tänkte promenera till Norr Mälarstrand men insåg att jag skulle komma för sent till jobbet om jag fortsatte att mysa i snön hela morgonen :p Så vi tog buss.

Yes imorse men vid 11.30 stod det att samtliga bussar var inställda

Och så fick jag sms från chefen som undrade vad som var viktigare att göra än det hon bad mig om igår och så blev jag tvungen att svara på det. :turd: Det hon bad om är för övrigt ett jättejobb när man saknar koncentration. Jag räknar inte med att hinna något annat ö.h.t. den dagen jag gör den uppgiften. Så i morgon tänker jag inte ens öppna mejlen för jag blir bara stressad av mängden mejl. Jag går bara upp i varv och blir splittrad.

Så dåligt av din chef :mad:
Gillar din plan inför morgondagen :up: så nu får du försöka släppa jobbet idag och göra något som får dig att varva ner :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag vill göra något i sommar på min semester. Jag känner att jag vill uppleva något och liksom unna mig själv någonting.😊 Kanske resa... 2 3
Svar
46
· Visningar
2 306
Senast: corzette
·
Tjatter Har ni någon smålustig grej som ni brukar göra, som ni trodde ni var ganska ensam om, men som det senare visat sig att är något som... 2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 409
Relationer Jag fick en fråga från min partner här om dagen, som gjorde mig lite bestört... Han frågade vad jag skulle med honom till om det inte är... 2
Svar
31
· Visningar
2 997
Tjatter Viktigt att stretcha när en jobbat hårt! 45 46 47
Svar
928
· Visningar
27 549
Senast: Asko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser