Vad gör vi egentligen? Del LV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Väntar på snickaren som aldrig dök upp häromdagen (han glömde tala om för mig att han var sjuk)
Jag hoppas verkligen han kommer idag,för sen ska han jobba i Stockholm nästa vecka.

När man totalt räknat fel på antal placerade på ponnytävlingen på söndag :nailbiting:
Får ta och omorganisera lite och ta storhästklassens presentpåsar till ponny-klasserna och sen lite snabbt hitta på något till hästryttarna.

Jag väntar på att klockan ska bli 11 för då ska jag jobba lite utomhus. "Fritid" på vår skola ska ha lite aktiviteter för eleverna ute på skolgården och bjuder in personalen att komma ut och fika. Eh, jag är inte svårövertalad - superfint väder ute!

Jag sitter ensam på jobbet och försöker få något gjort. Vi är kort om folk överallt just nu så det känns bara som att jag släcker bränder, inte gör något kvalitativt.

Försöker övertala bebis att somna i sängen så jag kan äta utan att spilla på honom. Än så länge äter och pratar han. Och har kissat på min tröja :cautious:

Tandläkarbesöket avklarat. Nu ska jag byta om till stallkläder och köra dit. Vädret ser lite tjurigt ut men jag hoppas iaf slippa regn :cautious:

Har precis lämnat in den sista inlämningsuppgiften utöver c-uppsatsen. Sen om den blir godkänd är en annan sak, men det hoppas jag. Domen kommer på onsdag.

Och så har jag beställt ett underlägg till tömkörningsdäckeln, nu ska jag bara vänta i sex veckor på leverans :cautious: (men det kommer bli fint och unikt, för det är specialbeställt)

Ska ta och krypa ner under täcket, inte för jag är trött utan för jag fått något skräp (gissningsvis kattpäls) i ögat tidigare idag som förvisso är bortspolat nu, men det svider och titta med bara ett öga är ju lagom bekvämt.

Kattpäls i ögonen är :nailbiting::nailbiting::nailbiting:
Hade nåt skit i ena ögat som jag inte fick bort, det flyttade sig varje gång jag försökte. Spola ögonen har jag skitsvårt för jag blundar liksom bara och kan inte tvinga ögonen att vara öppna :D Efter ett tag så gör det rejält ont och jag ber sambon kolla, då är det en ett pälsstrå han ser och när han drar i det (det var ju långt som sjutton, vi har inga långhår hemma) så känner jag hur det långa pälsstrået drar längs hornhinnan och det gav mig rysningar i hela kroppen som heter duga. Fy för, det var riktigt obehagligt.

Kl
Tittar på Pippi Långstrump, varför vet jag inte riktigt för dottern sitter med ipaden. Men som barn älskade jag avsnittet där Pippi köper upp hela godisaffären och de smaskar på godis efteråt och det är just det avsnittet som sänds.

Suttit och kollat lite på livesändningen från Badminton
Alltså, kommentatorerna OMG :confused:
Dessutom låter den ena som han domaren i Lets Dance :rofl:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Hur kan det komma sig att det är så svårt att kommunicera? Jag kan sitta länge och försöka fundera på hur jag ska uttrycka mig så att...
Svar
15
· Visningar
645
Senast: tanten
·
Tjatter Som rubriken säger. Vilken låt skulle du vilja att det spelades på din begravning? Kanske lite morbidt men jag blev nyfiken då jag... 3 4 5
Svar
92
· Visningar
3 556
Senast: Vastgota
·
Tjatter Säg utan att säga det. Kondensera ditt jobb till den yttersta lilla partikeln det faktiskt är/du faktiskt gör* Jag kokar vatten. *man... 5 6 7
Svar
133
· Visningar
7 219
Senast: bumpo
·
Mat Jag är inte särskilt matintresserad, och framförallt till kvällsmat hade jag gärna haft något som är smidigt att "slänga i sig" snarare...
Svar
4
· Visningar
379
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka