Vad gör vi egentligen? Del LV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hängde undan vinterjacka nr 2 idag (brukar ha 3 vartefter vädret ändrar sig) så nu finns det kanske hopp om att få stuva undan den sista och börja satsa på en tunnare jacka snart.
Det tar sig, det finns hopp men det är en bit kvar tycker jag.
/otålig fryslort.

Ingen snickare idag heller ,han är fortfarande sjuk :down:
Dragit benen efter mig en stund,startat en maskin tvätt och ägnat resten av tiden till att lära Robban städa eller att inte ta med sig sladdar,inte snurra in sig i gardinerna,inte fastna under köksskåpen,inte köra över mina fötter och sen rädda honom från en förtidig död när han begav sig ut i kuvösen,robot :devil:
Helt ärligt så går det fortare o damsuga själv.:mad:
Nu tänker jag stänga av skiten o ta med mig hunden och gå ner till kanal cafet och äta kulglass :d

Jag antar att jag tidigare beställt lite för mycket grejer. Har en del från Ikea som ska levereras idag och när chauffören ringde utbrast han glatt att min trevliga röst kom han minsann ihåg. Jag är ju den där trevliga tjejen som bor på vischan men som egentligen är stadstjej ;)
Tror det var ett-två år sen han var här sist :)

I onsdags var det 185e (eller 186e) säsongspremiären för öppnande av kanalen, idag kom första båten,och jag hann fota den från kuvösen innan vi gick iväg.
DSCN1897.jpg

Vi har toppen väder idag,snorvarmt o vindstilla (hoppas jag inte ondade nu :nailbiting: )

Diskmaskinen färdig och kattlåda, spade osv. skurat och ny fräsch sand i lådan det går åt lite extra nu men efter olyckan så får det bli nu det finns dem som lever på att både tillverka och sälja kattsand.

Ps. jag menar inte att låda osv gått i diskmaskin :rofl: Ds.

Huset är städat, och då menar jag verkligen städat. Sjukt stolt över mig själv :)
Det enda som återstår är att bädda rent i gästsängen men sängkläderna hänger fortfarande på tork i solen så det får vänta lite till.

Tror jag ska åka och handla lite som jag glömde igår. Lika bra att få det gjort tänker jag.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Hur kan det komma sig att det är så svårt att kommunicera? Jag kan sitta länge och försöka fundera på hur jag ska uttrycka mig så att...
Svar
15
· Visningar
645
Senast: tanten
·
Tjatter Som rubriken säger. Vilken låt skulle du vilja att det spelades på din begravning? Kanske lite morbidt men jag blev nyfiken då jag... 3 4 5
Svar
92
· Visningar
3 555
Senast: Vastgota
·
Tjatter Säg utan att säga det. Kondensera ditt jobb till den yttersta lilla partikeln det faktiskt är/du faktiskt gör* Jag kokar vatten. *man... 5 6 7
Svar
133
· Visningar
7 219
Senast: bumpo
·
Mat Jag är inte särskilt matintresserad, och framförallt till kvällsmat hade jag gärna haft något som är smidigt att "slänga i sig" snarare...
Svar
4
· Visningar
379
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka