Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det är inte det att det ska va gratis, spotify är ju gratis fast med reklam. Varför kan det inte funka likadant för film?Jag vet inte riktigt hur man tänker om man tror att man kan få allt gratis... För att producera film behöver man pengar och det är de som tittar som måste betala.
Lite synd faktiskt. De har ju ett gyllene tillfälle att fixa en sådan streaming sajt, t ex som spotify att om du inte betalar får du reklam och betalar du får du utan reklam osv. Hade varit toppen.Tro mig, jag håller med men filmjättarna är för giriga för en sådan typ av laglig streamingstjänst. Der fanns ju en sida, de hette bland annat plejmo, som hade lite nyare filmer men de gick ju i konkurs då filmbolagen ville ha förskottsbetalning samt så kostade en film mellan 5-40kr att se.
Filmbolagen tänker inte på att nedladdning o olagliga streamingssidor mer eller mindre skulle upphöra om det fanns en tjämställdhet liknande Spotify fast för filmer. De vill ha så mycket pengar det bara går. Därmed basta.
Jag betalar 40kr/månad för min VPN. helt värt det i slutändan även om jag nu mest kollar på netflix o viaplay. Gillar inte att känna mig helt bevakad.
Ska du till Tidaholm och fota i kväll??Ligger i badet och ska snart läsa lite ur en bok. Idag ska mamma ha sitt firande med. Bakade två sortens kakor, tre tårtbottnar o två cheesecakes till henne igår. Orkar dock inte träffa släkten helt ikväll. Åtminstone inte min ena morbrors fru. Som nedvärderar en konstant och tar varenda chans hon får..
Snor nog min systers unge och gosar med henne istället. Älskade lilla K![]()
Ja, i och för sig är youtube väldigt duktiga på att ta bort copyrightat material från sidan, men rent krasst skulle den nya domen innebära att man heller inte får se allt på youtube heller.Tyvärr är ju ofta filmer på Youtube inte heller lagliga att se, det är ju folk som laddat upp den där istället för på en streaming sida och det är ju lika olagligt det.
Det är nog bara att bita i det sura äpplet och betala 79 kr i mån eller vad nu netflix mfl kostar om man vill vara laglig.
Crusing i Töreboda och Tidaholm idagSovmorgon och har inte kommit längre än kläder på,matat mig och hunden,konstaterat att det är någon aktivitet med USA bilar i min närhet (V8 brummar på vägen) och båtfolket är ute på kanalen.
Skicka sambon till tvättstugan och sätt dig med katten i solen.Varit till affären, tvättar och grejar lite. Katten surar så kanske ska ta ut henne på en koppelpromenad en stund
Aha! Det är därför det mullrar så gott och man ser många fina bilar.Crusing i Töreboda och Tidaholm idag
Det är inte det att det ska va gratis, spotify är ju gratis fast med reklam. Varför kan det inte funka likadant för film?
Det är ju det jag menar, en tjänst där man kan välja om man vill ha reklamen eller betala för att slippa den, samt att alla filmer ska finnas på ett ställe. Vad jag förstått idag finns inte alla filmer på t ex Netflix osv.Fast jag betalar hellre för spotify och slipper reklamen. Samma med film och serier faktist. Kostnaden är ju inte så hög precis (jag betalar kanske 10 SGD i månaden? då kan jag ladda ner musiken om jag vill ha den när det inte finns någon täckning eller inte vill använda datapaketet på mobilen till det).
Samma med netflixoch det kostar något liknande. Dvs sammanlagt lägger jag ner ungefär 100 SEK per månad på spotty och netflix.
Håller med om att det kunde finnas någon sida liknande netflix med bättre täckning av filmer. Förstår dock inte varför man vill ha det gratis mot reklam när avgiften är så låg? Eller är det helt sjukt mycket dyrare i Sverige?
Ska du till Tidaholm och fota i kväll??
HBO Nordin 89 kr/månFast jag betalar hellre för spotify och slipper reklamen. Samma med film och serier faktist. Kostnaden är ju inte så hög precis (jag betalar kanske 10 SGD i månaden? då kan jag ladda ner musiken om jag vill ha den när det inte finns någon täckning eller inte vill använda datapaketet på mobilen till det).
Samma med netflixoch det kostar något liknande. Dvs sammanlagt lägger jag ner ungefär 100 SEK per månad på spotty och netflix.
Håller med om att det kunde finnas någon sida liknande netflix med bättre täckning av filmer. Förstår dock inte varför man vill ha det gratis mot reklam när avgiften är så låg? Eller är det helt sjukt mycket dyrare i Sverige?
Det är ju det jag menar, en tjänst där man kan välja om man vill ha reklamen eller betala för att slippa den, samt att alla filmer ska finnas på ett ställe. Vad jag förstått idag finns inte alla filmer på t ex Netflix osv.
Jag vet inte om priset, men spekulerar lite i hur vissa som idag streamat gratis på piratsidor skulle kunna tänka sig. Tänker att då kunde reklamen dra in lite pengar till filmer också, men men... vi får väl se vad som händer. Har själv inget behov av att se film i nuläget ändå.
Film är bäst på bio trots allt.![]()
Alltid första lördagen i maj.Nä, var det inte sista helgen i Maj?
Tänk om ett bio besök kunde kosta 20kr, det är snart nästa 200kr här.Nej precis, jag tycker det saknas massor på netflix men jag tror att det kommer att komma mer och mer
Just nu tittar jag mest på serier (kör dem på laptopen när jag arbetar på den andra datorn) så det är väg värt dem där pengarna och förhoppningsvis blir det ännu bättre i framtiden
Jag går på bio väldigt ofta förrestenSenast idag, innan dess var i Måndags. Men här i SG kostar det kanske hälften mot Sverige och när jag är i Malaysia går det på runt 20kr
![]()
Tänk om ett bio besök kunde kosta 20kr, det är snart nästa 200kr här.
Nåväl får väl drömma mig bort, men vet att jag ska gå på bio till vintern i alla fall, se nya Star Wars filmen.![]()