Vad gör vi egentligen? Del LV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Trädgården är nästan klar, nu genstår bara frugans "sista touch" med jord och fröer (Jag är visst inte kvalificerad att så koriander och mynta) :D

Lite tråkigt gräs bara, fast butikerna här omkring tycker grönt är ute ...

Sitter och lyssnar på Fields of Athenry och annan musik på youtube som verkligen rör upp känslorna. Den idiotiska karrén är fortfarande frusen, den ska läggas i marinad i timmar och sedan stekas långsamt i ugnen i några ytterligare timmar. Undrar när den blir färdig?

Tittar på småkockarna. Blir så sjukt imponerad! Jag kan ju typ inte ens steka köttbullar utan att bränna dom :meh:

Det är inte det att det ska va gratis, spotify är ju gratis fast med reklam. Varför kan det inte funka likadant för film?
Ja och viafree och d-play är gratis med reklam, vill man ha alla funktioner på Spotify får man betala, och vill man ha tillgång till alla filmer får man betala.

Har hämtat huliganerna vid fotbollsgolfen och släppt av dem vid lägergården, ett par timmar senare ringde en av ledarna och talade om att sonen hade fått en kraftig stukning men att han ville vara kvar. De hade kylt och lindat och resten av kvällen skulle de laga mat tillsammans och sen titta på film så det var inga problem, men de ville att vi skulle veta. Men det betyder att han antagligen inte kan spela match i morgon och det är synd.

Vansinnigt hungrig, karrén har äntligen tinat men det tar minst fem timmar innan den är klar :arghh: försöker hitta något i frysen jag vill äta. Tagliatelle med tomatsås kanske?

Tröttma här hemma... men det har varit en mysig dag :heart
18298885_1939179886316727_7096699403779440640_n.jpg

(Ja, ungen lipar :D)

Jag och Sandra har varit ute på en fartfylld ridtur. Annie fick för första gången galoppera loss ordentligt och hej vad det gick undan ;) Det råkade bli en stoppsträcka på ca 300 m :D
Jag är så van vid att alltid behöva hålla in henne och hålla koll bakåt så att det går bra med Aramis, sååå skönt att bara kunna gasa iväg.

Nu ska vi grilla och dricka ett glas vin eller två :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Hur kan det komma sig att det är så svårt att kommunicera? Jag kan sitta länge och försöka fundera på hur jag ska uttrycka mig så att...
Svar
15
· Visningar
645
Senast: tanten
·
Tjatter Som rubriken säger. Vilken låt skulle du vilja att det spelades på din begravning? Kanske lite morbidt men jag blev nyfiken då jag... 3 4 5
Svar
92
· Visningar
3 556
Senast: Vastgota
·
Tjatter Säg utan att säga det. Kondensera ditt jobb till den yttersta lilla partikeln det faktiskt är/du faktiskt gör* Jag kokar vatten. *man... 5 6 7
Svar
133
· Visningar
7 219
Senast: bumpo
·
Mat Jag är inte särskilt matintresserad, och framförallt till kvällsmat hade jag gärna haft något som är smidigt att "slänga i sig" snarare...
Svar
4
· Visningar
379
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka