Vad gör vi? Nu kör vi! Del LXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ska ta och fixa lite mat nu, bacon och makaroner får det bli. Ska nog göra lite fler biskvier sen, fick beställning på det till söndag, ska vara kalas för brorsan och syrran då :)

Precis hemkommen efter en heldag i bilen, helt slut av alla nya intryck. Åkt småvägarna till Enviken för att maken ville besöka Jonsson Fik & Butik. Även stannat till vid loppisar, gamla byggnader/sågar, gamla minnesmärken och kyrkor, därefter en sen lunch i Svärdsjö. Åt pizzorna vid badet Höganäs och naturligtvis gick vi längst ut på den mysiga Sandharen.

/ kayoba

Funderar på hur jag ska hitta min andning. Känns som att jag gått med både andnöd och typ "kärlkramp" i flera veckor nu.
Mest vid ansträngning men nu känns det tjockt mest hela tiden. Lite enerverande.
Ja, sjukvården är kontaktad, nej jag har inte fått det kollat. Jag har tid hos allergiläkaren (som uttryckligen undrade varför jag åt allergimedicin, som hon hade skrivit ut) den 18:e...

Fick en lite oväntat ledig kväll. Tonåringen tog stallet för att jag trodde att sambon och jag skulle vara hos mamma och bygga. Men han var upptagen på annat håll. Lillungen är bortrest tillsammans med sin mormor. Jag är alltså ensam hemma helt utan måsten hängande över mig. En högst ovan känsla! Funderar på att dammsuga, men skiter nog i det och gör något roligare. :D

Eftersom jag har så långtråkigt i mitt liv så tar vi ett akutbesök på hand och plastikkirurgen med handen :down:

Fått mat i magen. Tyvärr känner jag mig inte "nöjd" :down: Är på väg mot mens, så tror att det är det som spökar :meh:

Inte för att härkarna till vinbärsbuskar blivit skötta för optimal skörd de senaste x antal åren :cautious: men förutom att ge mig ett årsförråd av gelé så kommer de också ge mig ett antal liter saft :)
Idag gjordes första koket och det gav 3 liter svartvinbärssaft :d

zshjxwwuaydwhlp.jpg

Alltså, har jag precis kokat svartvinbärssaft :idea:

Tillbaka på båten. Har nog aldrig svettats så mycket någonsin. Först av värme och sen av panik eftersom jag var dum nog att följa med familjen ner i Napoli Sotterranea :crazy:

Inte för att härkarna till vinbärsbuskar blivit skötta för optimal skörd de senaste x antal åren :cautious: men förutom att ge mig ett årsförråd av gelé så kommer de också ge mig ett antal liter saft :)
Idag gjordes första koket och det gav 3 liter svartvinbärssaft :d

zshjxwwuaydwhlp.jpg

Alltså, har jag precis kokat svartvinbärssaft :idea:

Svart vinbarssaft ar jag super avis pa.:cautious:

Lagar mat,idag blir det korv stroganoff o ris ,sen ska jag nog passa på att gå med hunden för det ser ut att börja regna snart.
Nej men fy satan vad gott! :d Har varit sugen på det i flera dagar, men inte fått tummen ur (främst för att jag är kass på att laga ris, det pöser alltid över, och jag vet inte var riskokaren hamnade efter flytten).
Njut lite för mig också, när maten blivit klar ;)

Nej men fy satan vad gott! :d Har varit sugen på det i flera dagar, men inte fått tummen ur (främst för att jag är kass på att laga ris, det pöser alltid över, och jag vet inte var riskokaren hamnade efter flytten).
Njut lite för mig också, när maten blivit klar ;)
Visst är det! Förstår inte varför man inte gör det oftare .Det var supergott så du vet det :p Hunden håller med.
Synd att du bor en bit bort för det finns mer kvar.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Jag är inte särskilt matintresserad, och framförallt till kvällsmat hade jag gärna haft något som är smidigt att "slänga i sig" snarare...
Svar
4
· Visningar
380
Senast: __sofia__
·
Mat MSB tycker att man ska ha mat för en vecka hemma. Och det har jag nog. Om jag letar upp bönor, spagetti och annat som ligger och samlar... 9 10 11
Svar
201
· Visningar
6 445
Senast: Tantan
·
Hemmet Det här med logistiken kring mat är det nog få som uppskattar. Med småbarn och man som föredrar varm mat varje måltid är det en oändlig... 5 6 7
Svar
129
· Visningar
7 139
Senast: starcraft
·
Trädgård & Växter Vad skulle ni tipsa om för gräsklippare? Vi har nyligen flyttat till hus och det innebär att jag nu har en stor underbar trädgård med... 2
Svar
23
· Visningar
861
Senast: Jeffery
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka