Vad gör vi? Nu kör vi! Del LXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Man kan sen hyvla antingen på den den breda sidan eller på kortsidan, så blir det olika storlek på rullarna. Kortsidan blir bäst enligt min mening, alldeles lagom bitar att stoppa in i munnen. Seså, prova nu.
Du borde bli lärare, brist på såna snart.
Eftersom du lyckades förklara så bra att jag förstod så tror jag du kommer göra en strålande karriär.
Kanske kan kunskap förmedlas och tas in lättare hos elever om ämnet är av intresse förvisso :o

Jag tog en förmiddagspromenad i Botaniska i förmiddags, dels för att jag behövde komma ut och röra på mig men även för att en Pokémon som jag "behövde" huserade där i större kvantiteter :D Så var jag på biblioteket en sväng, och så har jag varit och handlat lite.

Skulle ha tvättat nu på eftermiddagen men kände bara att jag inte hade någon lust när jag lika gärna kan göra det imorgon förmiddag. Så nu lyssnar jag på poddar, har fixat och donat lite med bloggen (fast den ligger nere eftersom en aktör skyller på en annan och tvärtom och jag orkar inte bli galen)... dricker kaffe och tänkte börja tackla jättehögen av recensionsexemplar som har samlats på hög under mina resor!

ETA: Och DÄR var bloggen tillbaks efter fyra dagars bråk :D

25 grader i skuggan.
Har precis tagit glasspaus, vi håller på att sätta hönsnät på insidan av hönsgården (hundgårdsgaller) så de har nånstans att vara när jag jobbar nästa vecka. Vill och vågar inte direkt ha dem ensamma i trädgården när jag inte är hemma.

Fy fan vad varmt det är. Det är även vindstilla så även om jag vill ut och rida tror jag Annie skulle mörda mig om jag försökte.
Varmt? :cautious:
Enligt klart.se är det 25 grader, termometern säger 27 grader i skuggan och jag sitter i full sol med fleecetröja och långbyxor samtidigt som jag önskar värme med andra ord minst 30 grader och gärna mer.

I gar natt sov jag 4 timmar och i dag har det varit en super busy dag. Maken har varit och pratar med kirurgen som ska operera hans rygg ... 8-9 timmars operation raknar han med och nagon vecka pa sjukhuset innan det kan behovas bli "rehab" pa nagot annat stalle. Bilen ar fixad och Miss Mandy orkar helt klart mindre.:( Jag ar helt slut. Hoppas i morgon blir battre.
:heart

I Tyskland ingår det tydligen i grundutbildningen. Inte hos oss :meh:
Du kan säkert jobba med lite av varje.... Ta en deltid lymf och en annan del med skador. :)

Vi med ödem är otroligt tacksamma för det jobb de gör.
Utan min lymfterapieut har jag inte luft nog för att prata långa meningar för bålen är så späckad med vätska att lungorna inte får plats.
För oss var det två-tre dagar med lymfterapeut i grundutbildningen, men det är ju långt ifrån tillräckligt om man vill fördjupa sig.
I Tyskland finns/fanns det tydligen två varianter av utbildningen också (enligt tidigare praktikhandledare som hade en tysk kollega), en lite enklare som kan motsvaras av våra gymnasieutbildningar och sen en universitetsutbildning. Kan tänka mig att innehållet skiljer en del mellan olika universitet också, precis som här :) (i Gbg läser man t.ex. inte akupunktur, vilket man gör på några av de andra)

Nu har jag köpt handdukar till blivande spishanddukar. Typ 40 st :rofl: Nu ska dom ju bara sys också :cautious:
Efter allt prat om korvstroganoff ska jag göra det idag, blir på tre olika chorizo korvar :d och @cili ett tips om du tycker ris är jobbigt så du kar makaroner alldeles ypperligt till korvstroganoff också! Jag är inte så himla förtjust i ris, så ofta gör jag idealmakaroner istället :)
Idag har jag egentligen rätt mycket att göra, diska, handla lite, städa i vardagsrummet/syrummet, få färdigt paketet med prematurkläder som ska skickas till Lund, sy en tshirt och korta pyjamasbyxor åt syrran i födelsedags present...

Så varmt så man bara vill :yuck: ,men jag har i alla fall hämtat hyllan till mini closeten,nu ska jag bara måla den vit.
När trailern ändå sitter på bilen borde jag köra till Mariestad o hämta staketslanor och en del tryckimp. virke.
Dom har öppet till 19 så avvaktar för att se om det svalnar lite.

Nu har jag köpt handdukar till blivande spishanddukar. Typ 40 st :rofl: Nu ska dom ju bara sys också :cautious:
Efter allt prat om korvstroganoff ska jag göra det idag, blir på tre olika chorizo korvar :d och @cili ett tips om du tycker ris är jobbigt så du kar makaroner alldeles ypperligt till korvstroganoff också! Jag är inte så himla förtjust i ris, så ofta gör jag idealmakaroner istället :)
Idag har jag egentligen rätt mycket att göra, diska, handla lite, städa i vardagsrummet/syrummet, få färdigt paketet med prematurkläder som ska skickas till Lund, sy en tshirt och korta pyjamasbyxor åt syrran i födelsedags present...
Men det "ska" ju vara ris till ;)

Dags att stänga ner datorn och åka på kundbesök. Tillbringat hela dagen i vår lilla nätta lastbil och lyckats med konsstycket att vara kissnödig heeeeela tiden. Fatta vad mycket jag svurit åt alla traktorer (5st) och skördetröskor (8st) som kört ut framför eller jag kommit ikapp. Bättre planering av er tack!

Jag vil ut till stallet NU!

Jag tycker faktiskt att makaroner är bättre än ris till korv stroganoff. Vilket antagligen är för att det var det vi fick i skolan (vanligtvis hjulmakaroner ;)) och bamba var min första kontakt med korv stroganoff!
Ja jag föredrar det också, av nån anledning. Jag är uppväxt med ris till och det är gott det med, men jag tar hellre makaroner :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Jag är inte särskilt matintresserad, och framförallt till kvällsmat hade jag gärna haft något som är smidigt att "slänga i sig" snarare...
Svar
4
· Visningar
387
Senast: __sofia__
·
Mat MSB tycker att man ska ha mat för en vecka hemma. Och det har jag nog. Om jag letar upp bönor, spagetti och annat som ligger och samlar... 9 10 11
Svar
201
· Visningar
6 471
Senast: Tantan
·
Hemmet Det här med logistiken kring mat är det nog få som uppskattar. Med småbarn och man som föredrar varm mat varje måltid är det en oändlig... 5 6 7
Svar
129
· Visningar
7 161
Senast: starcraft
·
Trädgård & Växter Vad skulle ni tipsa om för gräsklippare? Vi har nyligen flyttat till hus och det innebär att jag nu har en stor underbar trädgård med... 2
Svar
25
· Visningar
995

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 31
  • Somna in hemma

Hästrelaterat

Tillbaka