Vad gör vi? Nu kör vi! Del LXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kom precis på ena katten med att sitta och kissa i min kylväska. Undrar om jag skrämde grannarna när jag vrålade ut ett "NEEEEEEJ!!!" :angel:.
Nu är den i alla fall sanerad, och katten placerad på kattlådan (en halvmeter ifrån nämnda kylväska :banghead: ) för att kissa klart (det gjorde hon). Kanske ska skicka iväg silverkatt på kollo istället, när sambon inte kan hålla golvet fritt från prylar som katten kan missta för en toalett.

Kom precis på ena katten med att sitta och kissa i min kylväska. Undrar om jag skrämde grannarna när jag vrålade ut ett "NEEEEEEJ!!!" :angel:.
Nu är den i alla fall sanerad, och katten placerad på kattlådan (en halvmeter ifrån nämnda kylväska :banghead: ) för att kissa klart (det gjorde hon). Kanske ska skicka iväg silverkatt på kollo istället, när sambon inte kan hålla golvet fritt från prylar som katten kan missta för en toalett.
Min ena katt brukar ibland pinka i badkaret. Fast hon har TVÅ lådor...:mad:

Leker med face APP
20664065_10155084092432762_1109768263073220005_n.jpg

Nu är dom doppade och inne i kylskåpet igen :) Fick smälta lite extra choklad. Har gjort en massa små istället för 15 lite större. Blev typ 32 stycken istället :p
Nu ska jag byta om och gå till gymmet. Ska ta med hörlurar så jag kan fortsätta lyssna på creepypodden som jag har börjat lyssna på idag, har kommit till avsnitt 10 :) Och nog är det lite creepy en del av berättelserna :nailbiting:

Jag kan bara inte prata med någon som är religiös för hur ska jag veta om det är någon som bara läser orden i den heliga texten eller någon som fattar innebörden? De som bara läser orden är alltför många så jag gör det enkelt för mig och ratar alla rakt av.
Det känns, för mig, som om du pratar om någon slags 1800-tals-religion. En av mina fd arbetskollegor är troende och har till och med en tjänst inom Svenska kyrkan (vid sidan av sitt ordinarie jobb). Det finns inte EN sak i det du beskriver som jag känner igen i henne. Jag tror att du hade blivit förvånad faktiskt :) . Jag misstänker att du möjligtvis stöter på en hel massa "traditionellt religiösa" människor utan att du har den blekaste aning om det!

Där sa du nåt, vi har nog påsris i skafferiet om inte allt gått åt. Köpte hem vanligt ris senast i hopp om att hitta den där riskokaren, men den gömmer sig bra.
Ska fixa mat åt ett helt regemente, så kan jag svära över att jag vill äta något annat än korvstroganoff sen ;)
Eller så köper du basmatiris och kokar ris lika enkelt som pasta :) ! Jag har övergett min riskokare nu, och får till perfekt ris varje gång ändå. Koka upp valfri mängd vatten (det är inte det minsta noga!) och salt, i med ris och låt koka under lock ca 10-15 minuter. Slå av ej inkokt vatten. Done.... :D !! Äntligen kan till och med JAG koka ris ;) ....

Jag är sjukt duktig,nu ligger det ett fint slipbart ask golv i "garderoben" :o
:o Det gick från en sunkig mörk hörna till ett ljust fint hörn :love: som kanske blir klart i morgon så när som på dörrarna.
Nu går jag ut med hunden som har tjatat i flera timmar och blir jag blöt så må det väl bli så då.

Eller så köper du basmatiris och kokar ris lika enkelt som pasta :) ! Jag har övergett min riskokare nu, och får till perfekt ris varje gång ändå. Koka upp valfri mängd vatten (det är inte det minsta noga!) och salt, i med ris och låt koka under lock ca 10-15 minuter. Slå av ej inkokt vatten. Done.... :D !! Äntligen kan till och med JAG koka ris ;) ....
Jag använder nästan alltid basmatiris, och får städa spisen eller kastrullen grundligt varje gång :cautious:.
Lyckades dock hitta några bortglömda boil-in-bag längst in i skafferiet, så dom blir det denna gången :up:. Nu ska jag bara få fram övriga ingredienser till maten, sen kan jag äntligen sätta fart :bump:

på gymmet. Ingen bra känsla i benen när jag försökte jobba efter 5 min pw. Höll ut en minut jogging men håller mig till att gå resten av tiden.

Önskar att jag hade mer tid, en häst promenad med @cili skulle nog vara bra för mig men jag vet inte när jag skulle ha tid, så där 21 på kvällen gissar jag att cili vill vara hemma.:rofl:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Jag är inte särskilt matintresserad, och framförallt till kvällsmat hade jag gärna haft något som är smidigt att "slänga i sig" snarare...
Svar
4
· Visningar
387
Senast: __sofia__
·
Mat MSB tycker att man ska ha mat för en vecka hemma. Och det har jag nog. Om jag letar upp bönor, spagetti och annat som ligger och samlar... 9 10 11
Svar
201
· Visningar
6 484
Senast: Tantan
·
Hemmet Det här med logistiken kring mat är det nog få som uppskattar. Med småbarn och man som föredrar varm mat varje måltid är det en oändlig... 5 6 7
Svar
129
· Visningar
7 161
Senast: starcraft
·
Trädgård & Växter Vad skulle ni tipsa om för gräsklippare? Vi har nyligen flyttat till hus och det innebär att jag nu har en stor underbar trädgård med... 2
Svar
25
· Visningar
1 008

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Valp 2025
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈

Hästrelaterat

Tillbaka