Vad gör vi? Nu kör vi! Del LXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Aj då är det ju tyvärr lite värre.
Även om det tar emot kanske du kan skjuta fram/ dela någon räkning.
Inte skoj att ringa och fråga men kan göra under om man har tur och ber snällt.

En del är redan uppskjutet, men det blir ändå en rejäl slant som ska läggas ut..
@dobbis räddar mig verkligen! :love: Japp, jag har boxmattor från dig med. De bor i en lösdrift hos en kompis nu.

Bemanningen ringde mig i morse och ville att jag skulle jobba natt inatt och måndag o tisdag fm. Sa tvärnej, varit ledig två av arton dagar, är ledig fyra nu och ska sen jobba tio i rad. Någon jävla måtta får det vara!
Arbetstidslagen är inte lätt att följa alla gånger.
Harkel och host :angel:
Känner igen det där har jobbat många år med dispans och en hel del halvgalna pass (bland annat 2,5 dygn vaken och bristande dygns- och veckovila).
Bra du sa ifrån, ibland måste man tänka på sig själv och gärna i tid. :up:

Hemma igen från Byggmax, två fulla häckar tryckimpregnerat blev det och jag kan lova att det blev, ähum, rejält lass. :angel:
Vi lyfte på häckarna med stroppar så lastningen tog 5 minuter, sen på med spännbanden och på 15 minuter var det lastat, bandat och klart, pensionärsgubbarna såg ut som fågelholkar när jag bandade rätt över hela lasset UTAN att plocka ur virket ur häckarna så nu är det igång, jag bara roterar häckarna och 2 tomma byts mot 2 fulla, betala, banda, tuta och kör. :D

Vetef. vad jag ska göra med allt tryckt virke, altan kanske som alla andra? :p

Hemma igen från Byggmax, två fulla häckar tryckimpregnerat blev det och jag kan lova att det blev, ähum, rejält lass. :angel:
Vi lyfte på häckarna med stroppar så lastningen tog 5 minuter, sen på med spännbanden och på 15 minuter var det lastat, bandat och klart, pensionärsgubbarna såg ut som fågelholkar när jag bandade rätt över hela lasset UTAN att plocka ur virket ur häckarna så nu är det igång, jag bara roterar häckarna och 2 tomma byts mot 2 fulla, betala, banda, tuta och kör. :D

Jag känner chefen på byggmax här,kanske ska ta ett snack med honom :idea:

Klart du ska ha en fin altan, kommer alltid till nytta mer än det kostar i jobb :angel:;)

Jag har några stolp står på vinden sen balkongen nätades in till katten.
Dom står fint där och väntar på lämpligt projekt eller att tomten ger mig hus/gård i julklapp men jag har visst hittills varit väldigt elak verkar den :devil: tycka! :cry:

Jag känner chefen på byggmax här,kanske ska ta ett snack med honom :idea:
Gör det, det finns hur mycket bitar som helst som är användbara men inget av det jag har skulle jag betalt fullt pris för och då slänger dom det hellre i en häck och säljer i parti, vissa skickar det i en container till tippen och får betala dyrt för det tryckta vet jag. Även färg, isolering mm.mm. finns lagerskadat eller transportskadat ibland och jag kan ärligt säga att mina byggen kommer att gå till historien som kvalitet fast billigare än budget från baltikum. Har man känsla och fantasi så går nästan allt virke att använda nånstans. :)

Klart du ska ha en fin altan, kommer alltid till nytta mer än det kostar i jobb :angel:;)

Jag har några stolp står på vinden sen balkongen nätades in till katten.
Dom står fint där och väntar på lämpligt projekt eller att tomten ger mig hus/gård i julklapp men jag har visst hittills varit väldigt elak verkar den :devil: tycka! :cry:
Äh gör som mig, köp ett billigt ruckel och börja spika. :p

Gör det, det finns hur mycket bitar som helst som är användbara men inget av det jag har skulle jag betalt fullt pris för och då slänger dom det hellre i en häck och säljer i parti, vissa skickar det i en container till tippen och får betala dyrt för det tryckta vet jag. Även färg, isolering mm.mm. finns lagerskadat eller transportskadat ibland och jag kan ärligt säga att mina byggen kommer att gå till historien som kvalitet fast billigare än budget från baltikum. Har man känsla och fantasi så går nästan allt virke att använda nånstans. :)
Jag är även kändis hos lokala XL bygg,låter som jag borde prata även med dom.

Idag är en bra dag! Lintott har skött sig nästan perfekt på dagens promenad. Många stopp, men kom igång fort igen vid varje. Inte livrädd i skogen. När vi gått dit jag tänkt så fick hon äta gräs som belöning. Och sen hem med sambon hållande i snöret (hon saknar nästan helt respekt för honom, så dom övar).
Det verkar ha gett lite att jobba henne lös igår och att börja i lina på ridbanan idag (den är inte inhägnad). Ska nog gå att göra skötsam häst av den här med till slut.

Nu har vi precis ätit lunch på BK och tar det lite lugnt i skuggan.

Idag är en bra dag! Lintott har skött sig nästan perfekt på dagens promenad. Många stopp, men kom igång fort igen vid varje. Inte livrädd i skogen. När vi gått dit jag tänkt så fick hon äta gräs som belöning. Och sen hem med sambon hållande i snöret (hon saknar nästan helt respekt för honom, så dom övar).
Det verkar ha gett lite att jobba henne lös igår och att börja i lina på ridbanan idag (den är inte inhägnad). Ska nog gå att göra skötsam häst av den här med till slut.

Nu har vi precis ätit lunch på BK och tar det lite lugnt i skuggan.
Skaffa en pilatesboll och börja lek med henne, hästar tycker det är skitkul att leka och busa oavsett om det är med en fyrbent eller tvåbent kompis. Respekt för varann får man på köpet iom. att det blir närkontakt när man dribblar bollen tillsammans.

Jag gav 215,000 för det här och då är tomten på en hektar. Jag har inte lagt många spänn på material, jag har ju näsa för att snoka fram billigt material och bla. ladugårdstaket som var på väg ner kostade plåten 800:- till och den köpte jag av ett försäkringsbolag som skrot, det är aluminiumplåt. :D

Äh gör som mig, köp ett billigt ruckel och börja spika. :p
Letar och letar och glor redan.
Tyvärr har jag inget körkort så blir lite trixande att hitta något som ligger okej till med.
Men envis som jag är har jag inte gett upp.
Hittade ett objekt men var lite för mycket jobb. (Timmerhus med ruttna/uppätna/husbock? bottenstockar)
Priset var ganska okej och läget skulle fungera halvslapligt.
El fanns men inget indraget vatten men
vad tusan det fanns brunn åtminstone :up:

Inte så många mil från dig dessutom.
En vacker dag händer det. :angel:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Jag är inte särskilt matintresserad, och framförallt till kvällsmat hade jag gärna haft något som är smidigt att "slänga i sig" snarare...
Svar
4
· Visningar
380
Senast: __sofia__
·
Mat MSB tycker att man ska ha mat för en vecka hemma. Och det har jag nog. Om jag letar upp bönor, spagetti och annat som ligger och samlar... 9 10 11
Svar
201
· Visningar
6 434
Senast: Tantan
·
Hemmet Det här med logistiken kring mat är det nog få som uppskattar. Med småbarn och man som föredrar varm mat varje måltid är det en oändlig... 5 6 7
Svar
129
· Visningar
7 128
Senast: starcraft
·
Trädgård & Växter Vad skulle ni tipsa om för gräsklippare? Vi har nyligen flyttat till hus och det innebär att jag nu har en stor underbar trädgård med... 2
Svar
23
· Visningar
836
Senast: Jeffery
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka