Vad görs? Del LXXVII

• Äldre
  • Trådstartare Trådstartare iNHALE
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 003
  • Visningar Visningar 60 141
Status
Stängd för vidare inlägg.
@tanten - jag är också ateist men jobbsr med en loppis vars överskott går till kyrkans välgörenhet. De gör ett så enormt bra arbete både internationellt och i Sverige så det stödjer jag gärna! Eftersom jag inte har råd att ge pengar så är det här ett sätt för mig att hjälpa till :)

Jag är fortsatt medlem i kyrkan av den anledningen. Funderade länge på att gå ur men kom fram till att de stödjer många bra saker, så jag ser kyrkoskatten som välgörenhet.

Jag kom hem till en mamma som satt och tittade på leasingbil till mig. Hon verkar äntligen ha släppt det där med att köpa syrrans v70. Jag är less på att köra stora bilar som drar en massa bensin! Men nu ska vi till Toyota och provköra på fredag tydligen :D tur tt det där med utökade arbetsuppgifter och fler timmar verkar vara på g nu ;)

Nu är frågan, vad var det jag levererade i brevlådan idag? Tre stycken vet jag, den fjärde är jag inte säker på men tror det är en som inte är markerad som handlagd i shopen. Suck. Ska jag markera den som "shipped" i shopen eller inte?

Känner mig som en blivande hemmafru. Sitter här och jämför dammsugare. Min gamla la av igår kväll så behöver en ny ganska omgående. Det är en större djungel än jag trodde med dammsugare. Tänkte först att jag bara skulle köpa någon billig variant men ju mer jag kollar desto mer börjar det luta åt en något dyrare variant. Den ska ändå hålla några år och klara lite av varje.

Har just startat ett investeringssparkonto. :nailbiting: Tänkte mig lite klimatfonder och liknande då det inte direkt kommer bli mindre aktuellt och känns vettigt och etiskt att placera i.

Jag tror jag börjar bli vuxen ...

Kul. :up:
Nu blev jag påmind att kolla mina fonder och aktier, det var ett blandat resultat :angel: men klart bättre än bankens avkastning åtminstone, även om det inte är några värsting summor så var det iaf. rolig % som slutsumma.
Jag har blandat hej vilt med olika områden fast kollat noga så jag inte ger mig in i sånt som jag inte vill stå för.
Hoppas det kommer gå bra för dig :)

En tjänst på mitt gamla jobb ligger ute på annons. Det var ett sjukt roligt jobb men chefen är en potta skit. De anställde och sa upp mig flera gånger per år (anställde mig typ en månad i taget och gav den fasta tjänsten till någon annan trots att jag jobbat där som säsongare och timvikarie i fyra år).
Vill jag söka det? Jag gillade själva jobbet till stor del men jag avskyr chefen.

Jag testade för första gången att logga in på 1177 med bankid för att boka tid på vårdcentral. Supersmidigt och bra tänkte jag, att skriva sitt ärende och så få smsavisering när de kollat på mitt ärende och hittat en tid :up:.......

..... tills jag precis fick ett sms, loggade in, och det enda svaret är "alla tider är bokade idag, ring i morgon 07,45" :meh:.

VAD är meningen att kunna internetboka en tid, om de inte bokar en tid utan man måste ändå ringa på "först till kvarn" :confused::confused: :banghead:?!?!

Jag testade för första gången att logga in på 1177 med bankid för att boka tid på vårdcentral. Supersmidigt och bra tänkte jag, att skriva sitt ärende och så få smsavisering när de kollat på mitt ärende och hittat en tid :up:.......

..... tills jag precis fick ett sms, loggade in, och det enda svaret är "alla tider är bokade idag, ring i morgon 07,45" :meh:.

VAD är meningen att kunna internetboka en tid, om de inte bokar en tid utan man måste ändå ringa på "först till kvarn" :confused::confused: :banghead:?!?!
Vad märkligt, när jag bokade en tid på så sätt fick jag en typ 2 veckor senare, förmodligen för att det inte fanns någon tidigare. Enda jag gjorde var att markera att jag inte kunde komma på före lunch.

Vad märkligt, när jag bokade en tid på så sätt fick jag en typ 2 veckor senare, förmodligen för att det inte fanns någon tidigare. Enda jag gjorde var att markera att jag inte kunde komma på före lunch.

Ja det var typ så jag trodde att det skulle vara, att de letade upp första lediga tid och bokade? Men näpp, så smidigt var det ICKE :p

Kul. :up:
Nu blev jag påmind att kolla mina fonder och aktier, det var ett blandat resultat :angel: men klart bättre än bankens avkastning åtminstone, även om det inte är några värsting summor så var det iaf. rolig % som slutsumma.
Jag har blandat hej vilt med olika områden fast kollat noga så jag inte ger mig in i sånt som jag inte vill stå för.
Hoppas det kommer gå bra för dig :)

Tack! Jag hoppas på en mer okej tillväxt än 0 kr/år. :p

Samma för mig! Jag fick dock tid inom någon dag. Kanske beror på vilken vårdcentral?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler Jag ska flytta och måste då ha mobilt bredband. Men, frågan är - hur mycket är normalt att man gör av med på en person? En hel del... 2
Svar
24
· Visningar
1 055
Skola & Jobb Håller på med en skrivuppgift på universitetet som ska lämnas in idag i ett gemensamt dokument, jag är klar med min del men min... 2
Svar
21
· Visningar
1 896
Senast: Mirre
·
Samhälle Är det verkligen så att alla är lika värda? Är till exempel Saddam Hussein lika mycket värd för dig som till exempel dina föräldrar? 2 3
Svar
41
· Visningar
943
Senast: MJLee
·
Juridik & Ekonomi Efter rekommendationer från några nära bekanta som hyllar Vinted bestämde jag mig, då jag litar på dessa bekanta, för att prova. Det var... 3 4 5
Svar
83
· Visningar
8 776
Senast: nyttnick
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XVI
  • Somna in hemma
  • Uppdateringstråd 31