Vad görs? Del LXXVII

• Äldre
  • Trådstartare Trådstartare iNHALE
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 003
  • Visningar Visningar 60 148
Status
Stängd för vidare inlägg.
Tittar ut på det vackra vädret....

lite blåst, lite snöfall, runt nollan.
Så i stället för att vara ute och rida (ledig idag) tittar jag på hästarna som busar lite i hagen.
Funderar på att ta in tidigt idag för det är inte lockande för mig att gå ut...

Håller med,Stockholm är mycket lättare att köra i.

Skriver under på det med. Stockholm är lättare än Göteborg.

Några dagar senare, om både bil och jag överlever på Fredag, ska jag ratta bil till Gotland. Första gången jag kommer åka upp på en sådan färja med bil. Alltså, då lär vi hamna i vattnet.. :angel: Om vi överlever färden över till Gotland är sista destinationen syrrans hus på Gotland. Sedan tänker jag pusta ut. Till den 7e Mars då jag ska köra bil i Ungern.. :yuck:

Känner mig ganska tom i skallen samtidigt som tankarna snurrar fort som attans.
Hade en kompis här som ville ta en kaffe och snacka lite, vilket brukar kunna vara trevligt men idag gick det på tok milt sagt.
Tack och lov höll jag mig lugn och kopplade in jobbhjärnan då det slutade med att jag fick utföra Hemlichmanöver. (knappast vad vi hade planerat milt sagt)
Första försöket fungerade inte, men tack och lov andra gången.
Hennes sambo har precis varit här och hämtat henne då jag ringde och förklarade vad som hänt så drog han direkt från jobbet utan att blinka eftersom hon var ganska chockad.
Jag själv mår bra egentligen även om min kropp skriker då den fick ta en rejäl smärtsmäll men det skiter jag fullkomligt i (ursäkta ordvalet) men då jag varit i hennes situation och vet hur knepigt man reagerar så har jag lovat att hon kan ringa när som helst om hon behöver prata av sig/fråga något eller vad som helst.

Kissen är inte på G. Han hade lite vätskebrist och är nu uppvätskad. Vi hittar inga fel och proverna ligger normal. Han vill dock inte äta. Är slö och mår uppenbarligen inte bra. Inte förstoppad heller. Nu är vi hemma igen och han ska tvångsmatas en gång i timmen. :(

Bifogade filer

• 24B7465D-48E4-4FD1-9D31-AF32A2CF7E98.webp
    24B7465D-48E4-4FD1-9D31-AF32A2CF7E98.webp
    136,9 KB · Visningar: 31
Hade en kompis här som ville ta en kaffe och snacka lite, vilket brukar kunna vara trevligt men idag gick det på tok milt sagt.
Tack och lov höll jag mig lugn och kopplade in jobbhjärnan då det slutade med att jag fick utföra Hemlichmanöver. (knappast vad vi hade planerat milt sagt)
Hennes sambo har precis varit här och hämtat henne då jag ringde och förklarade vad som hänt så drog han direkt från jobbet utan att blinka eftersom hon var ganska chockad.
Jag själv mår bra egentligen även om min kropp skriker då den fick ta en rejäl smärtsmäll men det skiter jag fullkomligt i (ursäkta ordvalet) men då jag varit i hennes situation och vet hur knepigt man reagerar så har jag lovat att hon kan ringa när som helst om hon behöver prata av sig/fråga något eller vad som helst.
Är du ok psykiskt?

Idag har varit väldigt upp och ner. Fick i morse veta att min farmor gick bort under natten så är ledsen och har varit rätt distraherad på jobbet. Efter lunch tog min chef mig åt sidan och berättade dels att jag kommer att bli befodrad och dels att jag kommer att få en av våra viktigaste kunder som ett av mina accounts vilket är fantastisk kul. Är lite överväldigad och skulle helst vilja gå hem och stänga ner hjärnan ett tag nu.

Jag beklagar förlusten :heart

Det måste verkligen ha varit en massa känslomässiga krockar och berg- och dalbana. Jag hoppas du tillåter dig att vara glad över din befordran, din farmor hade garanterat varit glad över den. Min mormor dog dagen efter att jag presenterat mitt examensarbete och hon var så glad över att jag var färdig, jag pratade med henne samma dag. Se till att ta hand om dig!

Men herregud människa, det där var ju bara kusten! O_o Vi har ju inlandet: Östersund, Dorotea, Vilhelmina, Storuman, Sorsele, Lycksele, Arvidsjaur, Jokkmokk, Kiruna, Gällivare osv! :love: Dvs det riktiga Norrland ;) :D

Falun är allt du behöver känna till söderut :up: Ok då, även Svärdsjö men det är ju i Falu kommun :p

Bra, då är det ok om vi stänger av all elproduktion som går till er då? Plus intäkterna för skog och malm? :) :rofl:

Caveat: Innan någon hoppar på mig så är jag inte helt seriös med det här inlägget :D

Edit: Jag befinner mig i Sorsele. Tom jag blir nästan yr av att kolla på kartan hur långt upp det är och då är det ändå en bra bit kvar till tex Kiruna :eek:

Som sagt; jag har noll koll :D

Halvsitter i soffan och tycker synd om mig själv. Kraschade på träningen med hästen igår och det resulterade i en stor "lår"kaka på vänster höft och 3 sprickor i revbenen.

Det gör oooooont!!

Ja jag tycker synd om mig själv och är lite allmänt småsur just nu. Har banne mig inte tid för detta. Imorgon kommer en pall med kalksten som ska bäras in jo tjena.

Men vad läskigt, för er båda två. Hoppas att ni båda två mår bra :heart

Snö snö och ännu mer snö. Sonen hämtad från skolan igen med ont i magen, nu blir det matdagbok för att hålla koll på intag. Jag pluggar och försöker fixa en massa andra saker på sidan av...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler Jag ska flytta och måste då ha mobilt bredband. Men, frågan är - hur mycket är normalt att man gör av med på en person? En hel del... 2
Svar
24
· Visningar
1 056
Skola & Jobb Håller på med en skrivuppgift på universitetet som ska lämnas in idag i ett gemensamt dokument, jag är klar med min del men min... 2
Svar
21
· Visningar
1 897
Senast: Mirre
·
Samhälle Är det verkligen så att alla är lika värda? Är till exempel Saddam Hussein lika mycket värd för dig som till exempel dina föräldrar? 2 3
Svar
41
· Visningar
950
Senast: MJLee
·
Juridik & Ekonomi Efter rekommendationer från några nära bekanta som hyllar Vinted bestämde jag mig, då jag litar på dessa bekanta, för att prova. Det var... 3 4 5
Svar
83
· Visningar
8 810
Senast: nyttnick
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Fågelobservationer
  • Flytta med utekatt
  • Akvarietråden V