Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen i klubben! Grön mossmatta och lera upp till knäna.Västkusten bjuder på regn hade jag inte vetat att det är januari hade jag kunnat gissa på oktober eller så![]()
Håller med,Stockholm är mycket lättare att köra i.Råkade säga ja till att hämta en bil åt ena syrran på fredag. Insåg försent att jag då måste köra i Göteborg. Jag avskyr att köra i Göteborg.
Sorry, jag har handelsbankenKom ihåg att jag har Länsförsäkringar som bank!
Håller med,Stockholm är mycket lättare att köra i.
Det har jag provat. Till den 7e Mars då jag ska köra bil i Ungern..![]()
Är du ok psykiskt?Känner mig ganska tom i skallen samtidigt som tankarna snurrar fort som attans.
Hade en kompis här som ville ta en kaffe och snacka lite, vilket brukar kunna vara trevligt men idag gick det på tok milt sagt.
Tack och lov höll jag mig lugn och kopplade in jobbhjärnan då det slutade med att jag fick utföra Hemlichmanöver. (knappast vad vi hade planerat milt sagt)
Första försöket fungerade inte, men tack och lov andra gången.
Hennes sambo har precis varit här och hämtat henne då jag ringde och förklarade vad som hänt så drog han direkt från jobbet utan att blinka eftersom hon var ganska chockad.
Jag själv mår bra egentligen även om min kropp skriker då den fick ta en rejäl smärtsmäll men det skiter jag fullkomligt i (ursäkta ordvalet) men då jag varit i hennes situation och vet hur knepigt man reagerar så har jag lovat att hon kan ringa när som helst om hon behöver prata av sig/fråga något eller vad som helst.
Kissen är inte på G. Han hade lite vätskebrist och är nu uppvätskad. Vi hittar inga fel och proverna ligger normal. Han vill dock inte äta. Är slö och mår uppenbarligen inte bra. Inte förstoppad heller. Nu är vi hemma igen och han ska tvångsmatas en gång i timmen.![]()
Idag har varit väldigt upp och ner. Fick i morse veta att min farmor gick bort under natten så är ledsen och har varit rätt distraherad på jobbet. Efter lunch tog min chef mig åt sidan och berättade dels att jag kommer att bli befodrad och dels att jag kommer att få en av våra viktigaste kunder som ett av mina accounts vilket är fantastisk kul. Är lite överväldigad och skulle helst vilja gå hem och stänga ner hjärnan ett tag nu.
Är du ok psykiskt?
Men herregud människa, det där var ju bara kusten!Vi har ju inlandet: Östersund, Dorotea, Vilhelmina, Storuman, Sorsele, Lycksele, Arvidsjaur, Jokkmokk, Kiruna, Gällivare osv!
Dvs det riktiga Norrland
![]()
Falun är allt du behöver känna till söderutOk då, även Svärdsjö men det är ju i Falu kommun
Bra, då är det ok om vi stänger av all elproduktion som går till er då? Plus intäkterna för skog och malm?![]()
Caveat: Innan någon hoppar på mig så är jag inte helt seriös med det här inlägget
Edit: Jag befinner mig i Sorsele. Tom jag blir nästan yr av att kolla på kartan hur långt upp det är och då är det ändå en bra bit kvar till tex Kiruna![]()
Känner mig ganska tom i skallen samtidigt som tankarna snurrar fort som attans.
Hade en kompis här som ville ta en kaffe och snacka lite, vilket brukar kunna vara trevligt men idag gick det på tok milt sagt.
Tack och lov höll jag mig lugn och kopplade in jobbhjärnan då det slutade med att jag fick utföra Hemlichmanöver. (knappast vad vi hade planerat milt sagt)
Första försöket fungerade inte, men tack och lov andra gången.
Hennes sambo har precis varit här och hämtat henne då jag ringde och förklarade vad som hänt så drog han direkt från jobbet utan att blinka eftersom hon var ganska chockad.
Jag själv mår bra egentligen även om min kropp skriker då den fick ta en rejäl smärtsmäll men det skiter jag fullkomligt i (ursäkta ordvalet) men då jag varit i hennes situation och vet hur knepigt man reagerar så har jag lovat att hon kan ringa när som helst om hon behöver prata av sig/fråga något eller vad som helst.
Inte av dig i alla fall..Imorgon kommer en pall med kalksten som ska bäras in jo tjena.