L
linnea 82
Lånade ut mitt släp till en tjej som har häst på foder.Hon sa att hästen var snäll att lasta och köra.Jag tog en hundring för det.Tjejen är femton år så jag tänkte ta upp med hennes föräldrar när de skulle komma och hämta släpet att de får stå för kostnaden om något händer.Men det var ägarens man som kom och hämtade transporten.Sen kommer de tillbaka med transporten på kvällen.Hela ena sidan är helt sönderrevad av sparkar och slag.Återigen så är det ägarna till hästen som dyker upp, de bekräftar då att denna häst aldrig varit bra att varken köra eller lasta, så hon hade alltså ljugit
Pratade med tjejen i fråga och sa att hon får ta med sig sina föräldrar hit så får vi komma överens om att pris, för jag vill ha ersättning för detta.Nu ringde hennes mor och sa att detta får ju ägarna stå för för att det är ju deras häst.Men det var inte ägarna som har hyrt transporten av mig.Vem tycker ni skall betala?Ringde och kollade vad sparkplåtar kostar, det hade nog täckt märkena men de kostar 1500:-det lär de aldrig betala.Vagnen i fråga är fem år gammal och jag har bara ägt den några månader.Har ni något råd att ge så kom med dom, men bespara mig orden att jag har mig själv att skylla.Jag vet att det är dumt att jag lånade ut den överhuvudtaget men nu är ju skadan redan skedd