Vad händer i augusti?

Ramona

Trådstartare
Jag har 4 veckor semester att ta ut i augusti. Jag hade planer, men de gick i stöpen när killen jag hade planer med gjorde slut. Så nu behöver jag hitta nya grejer att hitta på. :D

Vad händer där ni bor i augusti? Några roliga events? Konserter? Något speciellt? Någon fest? Någon träff? Någon vanlig krog, strand, whatever som är rolig som man behöver uppleva? :)
 
Jag har 4 veckor semester att ta ut i augusti. Jag hade planer, men de gick i stöpen när killen jag hade planer med gjorde slut. Så nu behöver jag hitta nya grejer att hitta på. :D

Vad händer där ni bor i augusti? Några roliga events? Konserter? Något speciellt? Någon fest? Någon träff? Någon vanlig krog, strand, whatever som är rolig som man behöver uppleva? :)


Ska till Malmöfestivalen i mitten av augusti några dagar. Är roligt med konserter och andra evenemang och många roliga matstånd. Var på det i flera år innan pandemin och nu är det äntligen tillbaka igen. 😀
 
Lastbilsmässan på Elmia. 😅
Inte för att jag är så intresserad, men jag blev faktiskt erbjuden en biljett (och ett löfte om en massa bubbel) av en jag känner som äger ett åkeri. Jag kommer nog inte gå, jag har varit på lastbilsutställningar innan och det är inte riktigt min grej, även om jag har C-kort. ;) Alltid kul att dricka bubbel dock. Och så länge jag slipper putsa eller döma i ljustävlingen är det kanske som vilket annat mingel som helst.
 
Jag har 4 veckor semester att ta ut i augusti. Jag hade planer, men de gick i stöpen när killen jag hade planer med gjorde slut. Så nu behöver jag hitta nya grejer att hitta på. :D

Vad händer där ni bor i augusti? Några roliga events? Konserter? Något speciellt? Någon fest? Någon träff? Någon vanlig krog, strand, whatever som är rolig som man behöver uppleva? :)
Medeltidsveckan på Gotland
 
Inte för att jag är så intresserad, men jag blev faktiskt erbjuden en biljett (och ett löfte om en massa bubbel) av en jag känner som äger ett åkeri. Jag kommer nog inte gå, jag har varit på lastbilsutställningar innan och det är inte riktigt min grej, även om jag har C-kort. ;) Alltid kul att dricka bubbel dock. Och så länge jag slipper putsa eller döma i ljustävlingen är det kanske som vilket annat mingel som helst.
Ja man måste nog va lite intresserad. Va lite därför ja avslutade med 😅 smileyn.
Va de enda jag kunde komma på häromkring som händer då.
 
Augustifesten i Norrköping
Visfestival i Lund
Jazzfestival i Ödåkra
Uddevalla folkmusikfestival
Sommarpremiering i Dingle

Nu har jag bara googlat, men det händer hur mycket som helst i Sverige i augusti. Vad är du intresserad av?
 
Förlåt för KL @Ramona

Snälla @TheRedLightning berätta mer! Har en 11-åring som skulle döööö för att få åka på lastbilsmässa.
24-27 augusti äger den mässan rum på Elmia i Jönköping. Den har inte ägt rum sen två år innan pandemin och varit inställd under pandemin.
Vad jag förstått så är den på Elmia vartannat år och vartannat år på Mantorp.

Det lär va tryck på mässan nu då ingen vart på den. Vad jag kunde se kommer 11 åringar in gratis. Vet inte vad entré priset ligger på.

De få gånger jag varit där har jag kommit över biljetter från jobbet eller från den ena lokala verkstaden, som jobbet anlitar.

Inne i mässhallarna är det mest utställningar och olika företag som ställer ut, mycket gratis godis i montrarna. 😅
Finns några shoppar där man kan köpa lite allt möjligt, beror på vilka de är.

De stora lastbilsmärkena brukar ställa ut och har ofta med sig nya modeller som visas upp.
Volvo har haft en lastbil som en gitarrist i In Flames (för mig det var så) hade vart med å designat inredningen på. Grymt ljud på stereon och man fick provsitta. Nu vet jag att just den lastbilen är såld, men de har gjort nya med andra kändisar , kanske dyker de upp.

Sen ute på gräsplanen som vätter mot Vättern är utställningsbilarna. De är pimpade och stylade till tusen och de tävlar i olika klasser för att ta hem olika priser. Typ snyggast bil eller liknande. Kommer inte ihåg om man som besökare kunde va me och rösta i en klass.

Förra gången jag var där hade de lite olik tävlingar, nog mer riktat till de som är i branschen men kan säkert va lite intressant att titta på.
Jag deltog i manöverbackningen, där man skulle backa med lastbil och släp runt ett hörn 90 grader, det är lite press för de som backar när det är massa publik.

Jag vet knappt vad det finns att säga mer om mässan?
Jo, åk dit när det är soligt (det är ute som är mesta grejjen skulle jag säga) och parkeringen kostar en liten slant.

Har inte bestämt mig än om jag vill dit eller inte än. 😅
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2
Svar
28
· Visningar
2 938
Senast: bobbbo
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 277
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 732
Senast: Lhas
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 773
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Melatonin
  • Eurovision Song Contest 2024

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Uppfödare som slutat svara
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp